رنگ استارتاپ(کسب و کار نوپا) خود را چگونه انتخاب کنم؟!

تعداد بازدید: ۱۶۳
  • رنگ استارتاپ(کسب و کار نوپا) خود را چگونه انتخاب کنم؟!

    وقتی در نهایت تصمیم به راه اندازی خود می گیرید خیلی چیزها هست که باید به آنها فکر کنید. شما به فضای اداری، کارمند، طرح کسب و کار، استراتژی مناسب برای جذب سرمایه و خیلی چیزهای دیگر نیاز خواهید داشت. اما از جمله چیزهای دیگری که باید برای کسب و کار جدید خود انتخاب کنید لوگو است. در این فرایند باید وقتی را نیز به انتخاب مناسب برای خود اختصاص دهید.
    در ادامه نکاتی را از نظر خواهید گذراند که هنگام انتخاب سازمانی خود باید مد نظر قرار دهید.
    چه رنگی باشیم، مسئله این است
    به گفته ی اوربیت مدیا «لازم است پیش از هر چیز به این درک برسیم که اهمیت دارد. شاید در پس ذهن خود فکر کنید لوگو و یا چه ربطی به کسب و کارتان دارد. اما واقعیت با این تصور نادرست فاصله ی زیادی دارد».
    به گفته ی کیس متریکس «خیلی اهمیت دارد که در نظر داشته باشیم مصرف کنندگان هنگام خرید، به ظاهر و بیشتر از عوامل دیگر اهمیت می دهند». به علاوه، 85 درصد از مصرف کنندگان، را دلیل اصلی خرید خود عنوان می کنند.
    به همین علت است که باید پیش از آنکه وارد گود شوید و صرفاً از روی سلیقه ی شخصی در مورد لوگو یا طراحی خود تصمیم بگیرید، در مورد های سازمانی خود خوب فکر کنید.


    چند نکته ی اولیه در مورد ها
    - روی خلق و خو و حال و هوای انسان تأثیر زیادی دارد. به همین دلیل است که های انتخابی شما باید بازتاب دهنده ی برند و در صورت امکان شخصیت سازمانی کسب و کار شما باشند. برای مثال اگر یک بنگاه اقتصادی راه اندازی می کنید، های انتخابی تان باید با های یک فروشگاه قطعات رایانه متفاوت باشند.

    - تجزیه و تحلیل مختصری که از های مختلف در ادامه می خوانید، برای مخاطب عام نوشته شده است و ممکن است در مناطق مختلف دنیا برداشت های متفاوتی از آنها وجود داشته باشد.

     

     قرمز: کاربرد های متعددی دارد. می تواند به معنای «توقف» باشد و اغلب برای انتقال آنلاین این پیام با دکمه های بزرگ و روشن به کار گرفته می شود. این می تواند نمادی از عشق و یا رویدادهایی مثل نوروز یا کریسمس نیز تلقی شود. بسیاری از شرکت های ارائه دهنده ی فست فود نیز از استفاده می کنند چون اعتقاد دارند باعث تحریک احساس گرسنگی در فرد می شود.

     

     نارنجی: برای برخی افراد نشانه ی گرما و خوشبینی است. برخی دیگر نیز آن را رنگی تهاجمی تلقی می کنند. شرکت دیجیتال Unbounce زمانی با صراحت اعلام کرد یک دکمه ی بزرگ رنگ، برای تبدیل بازدید کننده های به خریدار، بهترین عملکرد را دارد. نمی توان صحت این ادعا را به این راحتی بررسی کرد اما شاید بد نباشد به کار رفته در لوگوی آمازون، و دکمه ی خرید سریع این را مد نظر داشته باشید.

     

    زرد: خیلی ها بر این عقیده اند که الهام بخش خلاقیت است. این تا حدودی می تواند آزاردهنده ای باشد، بنابراین شاید بهتر باشد با احتیاط از آن استفاده شود.


    سبز: به معنای «حرکت» است و به عنوان نماد پول نیز می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. برای مثال اگر در حال تهیه و تدارک یک دوره ی کسب درآمد اینترنتی هستید، استفاده از در طراحی و لوگوی خود را می توانید مد نظر قرار دهید. مباحث محیط زیستی نیز به صورت طبیعی با ارتباطی ذاتی دارند.

     

    آبی: اگر شک دارید، به سراغ بروید. چون حس اعتماد و دلگرمی با خود به همراه دارد. به همین دلیل است که تا این حد برای طراحی شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرد. از آن برای نشان دادن هوای سرد و اقیانوس نیز می توان استفاده کرد.

     

    بنفش: اگر محصول یا خدماتی ارائه می کنید که قرار است به افراد آرامش ببخشند، استفاده از را مد نظر قرار دهید. بسیاری از محصولات آرایشی و ضد پیری به همین دلیل روی خود از استفاده می کنند.

     

    صورتی: رنگی دخترانه است. اگر جامعه ی هدف شما را بانوان یا خانم های جوان تشکیل می دهند، می توانید از به عنوان تم اصلی خود استفاده کنید. با این حال نمی توان گفت این اختصاصاً زنانه است؛ گاهی اوقات می توان آن را القا کننده ی احساس آرامش نیز در نظر گرفت.

     

    سفید: در خیلی از های دنیا نماد خلوص و پاکی است. برای خلق حسی شرکتی و رسمی، در کنار بسیار مناسبی به شمار می رود.

     

    سیاه: جای تعجب نیست که نقطه ی مقابل در نظر گرفته می شود و اغلب به عنوان نماد بدی ها و تاریکی ها مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال، روی برخی های خاص برای محصولات لوکس نیز از آن استفاده شده است.

     

    جمع بندی

    معانی و مفاهیم هر را به طور کامل بررسی کنید و در طراحی لوگو و خود از «روانشناسی رنگ» بهره بگیرید. اطمینان حاصل کنید هایی که انتخاب می کنید با استراتژی تان هماهنگی دارد.
    فرهنگ مناطق مختلف را از یاد نبرید

    ما در ساختار یک اقتصاد جهانی زندگی می کنیم. در نتیجه، شاید قصد داشته باشید وارد جهانی شوید. اگر اینطور است، های خود را بسیار محتاطانه انتخاب کنید. برای مثال، همانطور که گفته شد در بسیاری از نقاط دنیا از جمله امریکای شمالی نماد خلوص محسوب می شود. اما در چین نماد مرگ است. این در حالی است که در برزیل، نماد مرگ به شمار می رود.

    اینجاست که اوضاع کمی پیچیده می شود. شما هر جا که باشد، باید ببینید ها در آن به خصوص چه تأثیری روی مخاطب می گذارند. به یاد داشته باشید که ارائه ی وبسایتی که برای مردم نقاط مختلف دنیا به های متفاوتی دیده می شود هیچ ایرادی ندارد. این یکی از سرمایه گذاری هایی است که می توانید روی خود انجام دهید.

    رنگ ها خیلی بیشتر از آنچه اغلب کارآفرینان و ها تصورش را می کنند اهمیت دارند. اطمینان حاصل کنید برای تدارک طیف و لوگوی خود، تلاش لازم را به کار می گیرید.
     

کانال تلگرام کاران

تلگرام کاران

https://telegram.me/karanir

به کانال رسمی کاران در تلگرام بپیوندید.