۸ نکته در مورد زبان بدن برای جویندگان کار

تعداد بازدید: ۸۲
  • ۸ نکته در مورد زبان بدن برای جویندگان کار

    در مورد اهمیت زبان بدن بارها و بارها حرف زدیم. می‌توانید حرف زدن را حرف بزنید، ولی اصلا مهم نیست وقتی نوبت آن می‌شود که با بدن‌تان حرف بزنید نتوانید قدم زدن را قدم بزنید. تنها در مورد بدن حرف نمی‌زنیم، بلکه هر چیزی از دست دادن، نحوه‌ی راه رفتن گرفته تا حرکت پاهای‌تان در پشت میز.

    البته، از نظر بسیاری از ما، باید یاد بگیرید چگونه زبان بدن‌تان را بهتر کنید. هنری برای انجام آن وجود دارد. هرچند، ممکن است درس "سخنرانی عمومی" را در دانشکده گذرانده باشید و نکاتی آموخته باشید، مهارت‌های زیادی در مورد زبان بدن وجود دارد که برای مقام‌های شغلی اصلی روزمره به آنها نیاز داریم. با کارشناس مشهور زبان بدن، کارول گومان، در مورد بعضی از ضروری‌ترین نکات زبان بدن برای رده‌های جدید نیروی کار صحبت کرده‌ایم.

     

    ۱.ژست‌تان را درست کنید.

    گومان می‌گوید که این مورد برای شغل اول‌تان ضروری است. او به تحقیقی در دانشکده‌ی کسب و کار هاروارد و کلمبیا ارجاع می‌کند که نشان می‌دهند صرفا با نگه داشتن بدن‌تان در حالت‌های انبساط‌پذیر و" پرقدرت " (ملقب به زن اعجاب‌انگیز، که نخستین بار امی کودی در سخنرانی تد معروفش از آن نام برد) به مدت ۲ دقیقه، سطوح بالاتر تستوسترون –هورمونی مربوط به توان و تسلط- و سطوح پایین‌تر کورتیزول، هورمون استرس، ترشح می‌شود.

    "وقتی حس مردد بودن دارید، ولی می‌خواهید مطمئن‌تر به‌نظر برسید، این مورد را امتحان کنید. علاوه بر این‌که تغییرات هورمونی در مردان و زنان ایجاد می‌کند، این حالت‌ها به افزایش حس قدرت و تحمل بیشتر خطر منجر می‌شود". اساسا، فیزیکی شما به معنی واقعی کلمه دید مردم نسبت به شما و حس‌ خودتان را تغییر می‌دهد. تحقیقی مشخص کرد که آدم‌هایی که صاف می‌نشینند، احتمال بیشتری دارد که نظرات مثبتی را باور داشته باشند که در مورد صلاحیت‌های لازم یک شغل می‌نویسند. کسانی که روی میزشان خم می‌شوند، احتمال کم‌تری دارد که صحت گفته‌های‌شان پذیرفته شود.

    ۲. نشانه بگیرید.

    دست‌ها و پاهای‌تان را ضربدری نگذارید، به عبارتی دست‌ به سینه ننشینید و پاهای‌تان را روی هم نیندازید. بله، دست به سینه نشستن راحت‌تر است ولی حالت دفاعی به خود می‌گیرید. به علاوه، این کاری است که خانم‌ها خیلی انجام می‌دهند. وقتی دست به سینه می‌نشینید و پاهای‌تان را روی هم می‌اندازید، جمع می‌شوید که متضاد حالت داشتن قدرت زیاد است. تستوسترون شما به طور خودکار کاهش می‌یابد و کورتیزون شما سریعا افزایش می‌یابد.

    ۳.توپ کوچکی را در دست چپ‌تان بفشارید.

    نکته‌ی دیگری که به ویژه برای ورزشکاران موثر است این است که توپی را در دست چپ‌شان فشار می‌دهند. گورمان می‌گوید: "وقتی ورزشکاران حرفه‌ای تمرین ندارند، روی حرکت‌های‌شان تمرکز زیادی می‌کنند (که در مورد آدم‌های راست دست، کارکرد نیم‌کره‌ی راست مغز است) به جای این‌که به مهارت‌های حرکتی خودکارشان تکیه کنند که در طول سال‌ها تمرین به‌دست آورده‌اند (که مرتبط با کارکرد نیمکره‌ی چپ مغز است). تحقیقات نشان داده‌اند ورزشکارانی که توپی را در دست چپ‌شان می‌فشارند، عملکرد بهتری دارند و احتمال کم‌تری دارد که تحت شرایط دشوار کم بیاورند".کار فوق‌العاده راحتی است که می‌توانید پشت میزتان انجام دهید.

    ۴. عقب، عقب، عقب بروید.

    گومان می‌گوید: به عقب رفتن واقعا کمک‌تان می‌کند. تحقیقات در دانشگاه رادبوند هلند نشان داد که چطور حرکت رو به عقب، شیوه‌ای موثر در افزایش کنترل شناختی است. محققان دریافتند وقتی آدم‌ها با وضعیت دشواری مواجه می‌شوند، به عقب گام برداشتن به افزایش اعتماد به نفس و توانایی‌شان کمک می‌کند.

    ۵. کمی بدنی.

    بعضی از آدم‌ها به طور طبیعی بدنی بیشتری با بقیه دارند. اگر جزء این آدم‌ها نیستید، روی آن کار کنید. گومان متذکر می‌شود با بازو، دست، یا شانه‌ی کسی کم‌تر از صدم ثانیه، رابطه‌ی انسانی ایجاد می‌کند. در محل کار، فیزیکی و صمیمیت از طریق عادت دست دادن انجام می‌شود و این بساوایی یا لمسی تاثیر مثبت و طولانی مدتی دارد. تحقیقات نشان می‌دهند که اگر با آدم‌ها دست بدهید، احتمال این‌که شما را به خاطر بسپارند دوبرابر می‌شود. محققان دریافته‌اند که عکس‌العمل آدم‌ها با کسانی که با آنها دست می‌دهند، راحت‌تر و صمیمی‌تر است – که قطعا ایجاد‌کننده‌ی اعتماد به نفس است.

    ۶. بزنید.

    نه یک مشمئزکننده و از روی اجبار، بلکه لبخندی واقعی می‌تواند واقعا متمایز باشد. گومان می‌گوید این کار نه تنها حس سلامتی‌تان را برمی‌انگیزد، بلکه به آدم‌های دور و برتان این حس را انتقال می‌دهد که شما زودجوش، یاری‌‌رسان، و قابل اعتماد هستید. او می‌گوید "لبخند واقعی به آرامی نمایان می‌شود، دور چشم‌ها چروک می‌شود، ‌صورت را روشن می‌کند، و به آرامی محو می‌شود. مهم‌تر این‌که، زدن مستقیما عکس‌العمل بقیه‌ی آدم‌ها به شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. وقتی به کسی می‌زنید، آنها هم تقریبا همیشه به شما می‌زنند. و به این علت که حالت‌های صورت احساسات مشابهی ایجاد می‌کنند، لبخندی که در پاسخ می‌دهید در اصل حس عاطفی آن آدم را به صورتی مثبت تغییر می‌دهد".

    ۷. دست‌تان را بجنبانید.

    دست‌های‌تان را حرکت دهید. بخش بروکا در مغز که به تولید گفتار کمک می‌کند، وقتی حرف می‌زنیم و با دست‌های مان حرکت‌هایی انجام می‌دهیم، فعال است. این خبر عالی برای کسانی است که وقتی حرف می‌زنند از دست‌های‌شان استفاده می‌کنند. گورمان می‌گوید: این کار در اصل به شما کمک می‌کند تفکرات واضح‌تری را شکل دهید.

    ۸. صدای‌تان را پایین نگه دارید.

    گورمان می‌گوید: قبل از یک تلفن یا مصاحبه‌ی مهم، لب‌ها را روی هم بگذارید و این صدای "اوم هوم، اوم هوم، اوم هوم"را تکرار کنید. به ویژه برای خانم‌ها مناسب است، تمرین کنید تا مطمئن شوید جملات‌تان با صوت بالاتری تمام نمی‌شوند. مقتدر باشید. لحن صدای‌تان را پایین نگه دارید. به جانی کش فکر کنید.

لینک کوتاه:
برچسب ها:
منبع:
کاریابی کاران
کانال تلگرام کاران

تلگرام کاران

https://telegram.me/karanir

به کانال رسمی کاران در تلگرام بپیوندید.