5 کاری که مشارکت کارمندان را از بین می برد

تعداد بازدید: ۲۰۸
  • 5 کاری که مشارکت کارمندان را از بین می برد

    هر ماه بیش از 2 میلیون نفر خود را ترک می کنند و دلیل اول آن  کیفیت رابطه آنها با سرپرست مستقیمشان است.

    به این دلیل که روزانه بیشتر با تعامل دارند و معمولا معیار قضاوت در خصوص فرهنگ یک هستند.

    با این حال، تنها 32 درصد از کارمندان واقعا به کار خود مشغول هستند و ما حدس می زنیم 5 عامل زیر موجب از بین رفتن کارمندان می شود:

    1.به رسمیت نشناختن و عدم اعطای به کارکنان

    در نظر سنجی اخیر هریس از 1000 آمریکایی، حدود 63 درصد یعنی بیش از نیمی از پاسخ دهندگان با این امر موافق بودند که به رسمیت شناخته نشدن در دستاوردها، موجب نگرانی در محل کار می شود.

    ابتدایی ترین توافق ناگفته در محل کار این است که اگر کارمندی کاری را به خوبی انجام می دهد و کار صادقانه را به رسمیت می شناسد، در جای مناسب به او بدهند. نمی توانند در یک محل کار مدرن بدون این مهارت ضروری به سادگی عمل کنند.

    کارکنان قبل از آن که بتوانند کار با ارزشی انجام دهند، ابتدا باید مطمئن شوند در حال حاضر هم با ارزش هستند، تنها 20 درصد از آنها چنین احساسی دارند و 35 درصد، آن را بزرگترین مانع بهره وری خود قلمداد می کنند.

    2. عدم برقرای ارتباط صحیح

    این یک قانون صریح است: مدیرانی که انتظارات روشن تنظیم نمی کنند نتایج مبهمی دریافت می کنند.

    در یک بررسی از رهبران اروپایی، 64 درصد از 2،000 تمام وقت مورد بررسی ادعا کردند اگر ارشدشان ارتباط موثرتری برقرار می کرد عملکرد کلی آن ها را بهتر می شد و سایر مطالعات نشان داده اند که این امر تسریع کننده اولیه مسائل روحی در میان است.

    بدون درک قوی از اصول ارتباطات، قادر به ایجاد انگیزه در نیستند.

    3. عدم ممارست هوش هیجانی

    فریاد زدن و یا سرزنش یک دیگر یک مدیریتی محسوب نمی شود.

    تمرین هوش هیجانی شامل چهار مهارت کلیدی است:

          -درک و ابراز احساسات

    -فهم احساسات

    -ابراز  

    -مدیریت احساسات

    بسیاری از محققان معتقدند وقتی سخن از موفقیت فردی به میان می آید، تسلط بر این مهارت ها از مجموع IQ مهم تر است. هنگامی که یک مدیر نمی تواند خود را به صورت حرفه ای ابراز کند یا در مواجهه با مشکلات مختلف خونسرد باشد، باید از انگیزه و بهره وری صرف نظر کند.

    4. مدیریت ذره بینی

    بیش از نیمی از (59 درصد)  برای یک مدیر، ذره بینی کار می کنند. 68 درصد از کسانی که این گونه شده اند، عقیده دارند سطح روحیه آن ها کاهش یافته است و 55 درصد نیز کاهش بهره وری را تجربه کرده اند.

     

    مدیریت ذره بینی با کنترل افراد، انگیزه را از بین می برد و ایجاد می کند. برخی از ممکن است در چنین محیطی رشد کنند، اما همه این گونه نیستند. اغلب ذره بینی، بیش از محدوده لازم جهت کنترل عملکرد خود می کنند. پس توصیه ما به همه آن ها این است که این کار را متوقف کنید.

    5. ممانعت  پیروی از احساساتشان

    بسیاری از کارمندان، به خصوص نسل حاضر، از زمان روز کاری خود جهت پشتیابی از یک مسیر شغلی موازی و یا در برخی موارد علاقه شخصی خود بهره می برند.

    ارائه فرصت به و حمایت از آن ها جهت پیروی از احساساتشان تا حد زیادی شادی و بهره وری کلی آن ها را بهبود می بخشد. با این حال بسیاری از هنوز را مجبور به کار در یک محدوده کوچک می کنند و جاه طلبی های آن ها را محدود می کنند.

    مثل هر رابطه توهین آمیزی، آنها می خواهند به این باور برسد که هیچ جای دیگری برای رفتن ندارد و باید دست از تلاش بردارند. و هوشمند بهتر می دانند که 65 درصد از کارمندان به عدم انعطاف پذیری به عنوان یک دلیل برای ترک کار استناد می کنند.

    پرورش رهبران بهتر

    کارشناسان به فقدان آموزش دیده به عنوان یکی از عوامل اصلی سطوح پایین در محل کارهای مدرن استناد می کنند.

    مشکل سیستماتیک است، برای این که سیستم و مکانیزم بازخورد به درستی کار کند، باید همان میزان انگیزه و حمایتی که به خود می دهند را از رهبران ارشد خود دریافت کنند. اغلب سازمان ها بدون بسترسازی و ابزار مناسب، خود را به سمت ارتقا می دهند و آنها را به حال خود رها می کنند.

    با کمی تفکر و آمادگی، ما می توانیم یاد بگیریم که رهبران بهتری باشیم.

کانال تلگرام کاران

تلگرام کاران

https://telegram.me/karanir

به کانال رسمی کاران در تلگرام بپیوندید.