۵ ورزش چشمی برای کاربران رایانه

تعداد بازدید: ۲۱۴
  • ۵ ورزش چشمی برای کاربران رایانه

    خیره‌شدن به صفحه مانیتور روی چشم‌ها فشار وارد می‌کند. کافی نبودن نور، طولانی‌مدت با رایانه، پلک نزدن و... باعث خستگی چشم می‌شوند. امروزه میلیون‌ها نفر دچار خستگی مفرط چشم براثر استفاده از می‌شوند.

    خستگی چشم نه‌تنها باعث لطمات جسمی و روحی به فرد می‌شود بلکه در مواردی سردرد را نیز به همراه دارد و باعث کاهش کارایی و اثربخشی فرد در می‌شود. از آنجا که کنارگذاشتن ناممکن است، انجام ورزش‌های چشمی مفیدی توصیه می‌شود تا این فشار کاهش یابد. ورزش با کف دست: ابتدا درست و راحت بنشینید. کف دست‌ها را به‌هم بمالید تا حرارت ایجاد شود. سپس دست چپ را روی چشم چپ و دست راست را روی چشم راست قرار دهید. بگذارید حرارت ایجاد شده چشم‌ها را گرم کند.

     پلک زدن: پلک نزدن منظم یکی از عوامل مهم در ایجاد خستگی چشم است و باعث خشکی و خارش چشم می‌شود. باید خود را عادت دهید تا هنگام با هر ۴ ثانیه پلک بزنید.

    چرخاندن حدقه چشم: این حرکت برای افرادی که ساعت‌ها جلوی صفحه می‌نشینند، موثر است. برای انجام دادن آن، چشم‌ها را ببندید و به‌صورت چرخشی حرکت دهید.

    تمرین چشمی: پس از ساعت‌ها خیره شدن به صفحه روی صندلی بنشینید و به اتاقی که در آن هستید، نگاه کنید و به طرح کلی هرچیز موجود در اتاق به‌دقت بنگرید. به‌عنوان مثال ابتدا به تلویزیون، سپس پنجره و... بنگرید. هدف از این‌کار حرکت مداوم و آهسته چشم است.

    تمرکز: استراحت بصری به خود بدهید و هرازگاهی روی شی دیگری تمرکز کنید. لازم است نگاه‌تان را از روی صفحه ‌بردارید و برای ثانیه یا دقیقه‌ای به چیز دیگری خیره شوید.

لینک کوتاه:
برچسب ها:
منبع:
کاریابی کاران
کانال تلگرام کاران

تلگرام کاران

https://telegram.me/karanir

به کانال رسمی کاران در تلگرام بپیوندید.