عوامل موفقیت در کسب و کار

تعداد بازدید: ۳۷۳
  • عوامل موفقیت در کسب و کار

    عوامل در کسب و کار

    موفقیت در کسب و و مقرارت مختص به خود را دارد که بدون اطلاع از آن ها نمی توان به هدف نهایی دست یافت. در این مقاله به 3 مورد اصلی آن پرداخته می شود.

    1- محصول

    محصول یا خدمت هسته اصلی هر کسب و محسوب می شود. این می تواند شامل جنبه های فیزیکی و محسوس و جنبه های نامحسوس یا کمتر محسوس باشد.

    شما می توانید محصولات را هم از طریق فیزیکی و هم از طریق خدماتی که شرکت شما به منظور پشتیبانی از ارائه می کند، متمایز سازید.
    متمایزسازی فیزیکی محصولات، شامل موارد زیر می شود:

    شکل محصولاندازه، تصویر، ساختار فیزیکی. برای مثال، روکش کپسول و دوز آسپرین.

    ویژگی­های محصول: برای مثال، ابزارهای جدید ویرایش متنی یک برنامه پردازشی ورد.

    کیفیت عملکرد محصول: در سطحی از عملکرد که مشخصه اصلی است.

    کیفیت تطابق محصول: درجه و میزانی که در آن، تمام واحدهای عملکرد برابری دارند.

    دوام ماندگاری محصول: از محصولات، انتظار ماندگاری در شرایط طبیعی یا پر فشار می­رود.

    قابلیت اطمینان محصول: احتمال اینکه معیوب نباشد، یا بد نکند.

    تعمیر پذیری محصول: سهولت تعمیر محصول، در شرایطی که به خوبی نکند.

    سبک محصول: ظاهر و قیافه محصول.

    طراحی محصول: روشی که در آن تمام کیفیت­های ذکر شده، باهم و در کنار هم می­کنند. (استفاده از آسان، ظاهر آن زیبا و عمرش طولانی باشد).

    متمایز سازی خدماتی محصولات، شامل موارد زیر می باشد:

    نصبکارکرد مناسب محصول و قابلیت استفاده از در محل مورد نظر.

    آموزش مشتری: آموزش مشتری جهت استفاده از محصول، توسط شرکت.

    مشاوره به مشتری: اطلاع رسانی یا پژوهشی به مشتریان، توسط شرکت.

    نگهداری و تعمیر: کمک به مشتریان، برای نگهداری از در شرایط خوب کاری.

    طراحی واقعی از محصول یا خدمت، باید با درک عمیق از نیازها، خواسته ها، و رضایت از مبلغ پرداختی توسط مشتری و همچنین، از طریق شناخت و تحقیقات صورت گیرد.

     

    2-

    یکی از مولفه های اصلی یک کسب و کار، است. به گروهی از افراد گفته می شود که جهت رسدن به هدف مشخص جمع شده اند. ها اعضایی دارند که مهارت هایشان با هم افزایی افزایش می یابد. یعنی نقاط منفی و نقاط مثبت یکدیگر را پوشش می دهند. اعضای یک به هم کمک کنند و در نهایت جوی ایجاد می شود که سایر اعضا محدودیت فردی خود را از بین ببرند. عوامل زیادی در یک موثرند که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • رهبری اثربخش
    • ارتباطات درون تیم
    • انسجام گروه

    3- بازار

    مولفه بعدی یک کسب و بررسی هدف است. به مشخص بودن هدف نتایج بسیار مطلوبی نیز قابل دسترس خواهد بود. فاکتورهای متعددی در میزان تاثیر دارند که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    سهم کنونی سازمان از و همگونی بازار

    تخصص‌گرایی فعلی در محصول

    احتمال کسب صرفه‌های مقیاس در تولید و بازاریابی

    ماهیت محیط رقابتی

    نیروهای محیط بازاریابی و روندهای بازار

    جذابیت بخش از نظر اندازه، ساختار و رشد

    منابع سازمانی در دسترس

    سودآوری و سهم مورد انتظار

     

     

کانال تلگرام کاران

تلگرام کاران

https://telegram.me/karanir

به کانال رسمی کاران در تلگرام بپیوندید.