ویژگی شرکت های مورد علاقه کارکنان، که فراهم کردنشان هزینه چندانی ندارد

تعداد بازدید: ۱۰۳
  • ویژگی شرکت های مورد علاقه کارکنان، که فراهم کردنشان هزینه چندانی ندارد

    ویژگی های مورد علاقه کارکنان، که فراهم کردنشان هزینه چندانی ندارد

     

    1- فراهم کردن رشد برای کارکنان

    نیاز به شکوفایی یکی از نیاز های اساسی انسان هاست. به این ترتیب هرچه های بیشتری برای بهبود فردی در اختیار کارکنانش قرار دهد بهتر است. هیچکس دوست ندارد شغلی برای خود انتخاب کند که به هیچ جایی نمی رسد. با خودش اختیار می آورد، چرا که هرچه افراد آزادی بیشتری داشته باشند، تصمیماتی که می گیرند معنای بیشتری برای خود و شرکتشان خواهد داشت. این، لا اقل در حالت ایده آل، به معنای آن است که انگیزه ی آنها برای بهتر کردن نیز بیشتر خواهد شد.

    ۲- شنیده شدن و دغدغه ها

    هر کسی دوست دارد صدایش شنیده شود. سریع ترین راه برای دور کردن از اخلاق این است که به حرفهایشان گوش ندهید. هیچ چیز مثل برگرداندن سر به یک سمت دیگر حین مکالمه، و یا حتی بدتر از آن، با دست اشاره کردن به افراد برای پایان دادن به سخنانشان، به آنها تا این حد احساس بی اهمیت بودن نمی دهد. برای آنکه حمایت دیگران را برای شروع طرح یا پروژه ای جدید بر انگیزید، به آنها اجازه دهید حرفهایشان را بزنند. یعنی هنگامی که از دغدغه های خود برای شما می گویند به صحبتهایشان گوش کنید. اینکه نقطه آنها تا چه حد مفید واقع می شود چندان اهمیت ندارد. آنچه که بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد این است که حرفهایشان شنیده شود، چون گوش کردن این پیام را برای آنها در بر دارد که به مشارکتشان ارج نهاده می شود. حتی ده دقیقه گوش کردن به صحبت های یک نفر، می تواند معجزه کند.

    ۳- برخورداری از یک مشخص و تأثیرگذار

    سیمون سینک در سخنرانی تد و کتاب پرفروش خود توضیح می دهد چرا درک منطق پشت پرده ی تصمیم گیری ها مهم است. او می گوید: «اگر برای دیگران توضیح دهید چه می خواهید بکنید، در مقایسه با اینکه صرفاً تقاضا یا دستور خود را مطرح کرده باشید، بلافاصله اعتماد آنان را جلب خواهید کرد، حتی شده برای مدتی کوتاه»

    با این حال، شفافیت برای ایجاد حس رضایت یا ترغیب به اقدامی عملی کافی نیست. باید از لحاظ احساسی، با یک نیاز شخصی که با ارزش ها و چشم انداز افراد همخوانی دارد هماهنگی و در نتیجه هم افزایی داشته باشد.

    ۴-  تشویق تیمی

    شرکت هایی که کارمندان خود را به تیمی تشویق و در مقابل منیت افراد، حس «ما» بودن را در میان آنان تقویت می کنند، در مقایسه با هایی که به دستاوردهای فردی خود پاداش می دهند، مشارکت بسیار بیشتری از جانب خود دریافت می کنند. اما فقط کردن در کنار یک تیم نیست که نقش محرک تیمی را در این میان بازی می کند، محیط فراهم شده توسط این ها نیز کنار هم بودن و گروهی را تسهیل می کند.

    شرکت ها برای تطبیق خود با تیپ های شخصیتی درونگرا و برونگرا، باید هم فضای کاری بسته داشته باشند و هم فضای کاری باز، تا افراد بتوانند محیط خود را با به حد اکثر رساندن برونداد حرفه ایِ خود انتخاب کنند.

لینک کوتاه:
برچسب ها:
منبع:
کاریابی کاران
کانال تلگرام کاران

تلگرام کاران

https://telegram.me/karanir

به کانال رسمی کاران در تلگرام بپیوندید.