جزئیات دریافت مقرری بیمه بیکاری مجردها و متاهل ها

مدیرکل بیمه بیکاری وزارت کار، با اعلام جزئیات شرایط دریافت مقرارت بیمه بیکاری، میزان پرداخت مقرری به بیکاران مجرد و متاهلی که بدون میل و اراده شغل خود را از دست می‌دهند، تشریح کرد

جزئیات دریافت مقرری بیمه بیکاری مجردها و متاهل ها

کریم یاوری در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه هم اکنون حدود ۲۶۰ هزار نفر از مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند، اظهار داشت: پرداخت مقرری بیمه بیکاری مشمول بیمه شدگانی است که بدون میل و اراده از کار بیکار شده و آماده کار هستند و این یک حمایت اجتماعی است.

وی اظهار داشت: تمام مشمولین قانون کار و کشاورزان مشمول قانون تأمین اجتماعی، می‌توانند از مزایای قانون بیمه بیکاری استفاده کنند.

یاوری با اشاره به اینکه حق بیمه بیکاری به میزان ۳ درصد مزد بیمه شده است که توسط کارفرما پرداخت می‌شود، به تشریح مراحل دریافت بیمه بیکاری پرداخت و گفت: بیمه شده قبل از بیکار شدن باید حداقل ۶ ماه سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد؛ همچنین بیمه شده مکلف است ظرف ۳۰ روز از تاریخ بیکاری با مراجعه به ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی استان آمادگی خود را برای اشتغال به کار مجدد از شغل تخصصی یا مشابه اعلام کند.

یاوری گفت: بیمه شدگانی که به علت بروز حوادث قهریه و غیر مترقبه از قبیل سیل، زلزله، آتش سوزی و غیره بیکار می‌شوند بدون در نظر گرفتن ۶ ماه سابقه پرداخت حق بیمه می‌توانند از مقرری بیمه بیکاری استفاده کنند.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: مدت پرداخت مقرری از زمان برخورداری از مزایای بیمه بیکاری برای مجردین حداقل ۶ ماه و حد اکثر ۳۶ ماه و برای متأهلین یا متکلفین حداقل ۱۲ ماه و حداکثر ۵۰ ماه بر اساس سابقه کلی پرداخت حق بیمه است.

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!