پررونق ترین و پردرآمدترین مشاغل ایران در سال 99 را بشناسید | آشنایی با 8گروه شغلی پررونق در سال 99

سال 98 برای بسیاری از مشاغل سال پرباری نبود اما در مقابل، مشاغل زیادی هم بودند که به دلیل ارتباط مستقیم با نیازهای اساسی یک زندگی، همچنان پررونق و درآمدزا بودند. حالا سال 98 با تمام اتفاق هایش به روزهای پایانی نزدیک می شود و همه امیدوارند کسب و کارها در سال جدید رونق بیشتری داشته باشند.

پررونق ترین و پردرآمدترین مشاغل ایران در سال 99 را بشناسید | آشنایی با 8گروه شغلی پررونق در سال 99

در سال جدید هم درآمد مالی خوب و رضایت شغلی،قطعا یکی از اهداف مهم هر کدام از ماست؛ شغلی که در عین جذابیت بتواند پولساز هم باشد. در میان هزاران شغل، همیشه مشاغلی وجود دارند که در یک برهه زمانی و آن هم به دلایلی مانند تغییر سبک زندگی، عوض شدن نیازهای مردم و حتی تغییر فرهنگ، به وجود می آیند و پررونق می شوند.

در این مقاله کاران تلاش کرده ایم با توجه به آمار استخدام و بازار مشاغل رایج پررونق در کشورمان و البته نگاهی به روند جهانی کسب و کارهای پیشرو، شما را با پردرآمدترین شغل های سال ۹۹ آشنا کنیم. در هر گروه از مشاغل، شما می توانید پرطرفدارترین شغل ها را بشناسید و درباره آنها بخوانید؛ پس با ما همراه باشید.

اگر بیکار شده اید همین حالا تمام فرصت های استخدامی منتظر شما هستند

۱. مشاغل حوزه فروش اینترنتی

 تقریبا تمام مشاغلی که در حوزه فروش اینترنتی تعریف می شوند در عین کم هزینه بودن، همیشه درآمد خوبی دارند؛ از فروشگاه های اینترنتی مانند سایت های فروش انواع محصولات در بخش پوشاک، مواد غذایی و آرایشی بگیرید تا فروش مجازی در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و تلگرام که اگر تعداد مشتریان یا همان فالوروهای هدفشان بالا باشد، قطعا یکی از پررونق ترین کارهایی است که می توانید انتخاب کنید. اغلب کسب و کارهای بزرگ تا مشاغل کوچک و خانگی، یک سایت و در ساده ترین حالت ممکن یک حساب کاربری اینستاگرام، تلگرام و یا واتس آپ دارند که نیازمند یک مسئول فروش و پیگیری درخواست مشتریان است؛ فروش اینترنتی محصولات حتی از محل زندگی تان هم قابل انجام است و در مقایسه با زمانی که به آن اختصاص می دهید درآمد خوبی هم دارد و روز به روز هم پررونق تر می شود. مطمئنا در سال ۹۹ هم اگر با محدودیت های اینترنتی در کشورمان مواجه نباشیم، شاهد رشد فروش های اینترنتی هستیم.

بیشتر بخوانید:مشاغل شب عید را بشناسید

مشاغل پردرامد اینترنتی

۲.مشاغل حوزه فناوری اطلاعات؛ از برنامه نویسی تا افزایش فالوور در شبکه های اجتماعی

تقریبا اغلب مشاغلی که در حوزه کامپیوتر و فناوری اطلاعات می شناسیم در سال ۹۹ هم مانند چند سال اخیر پرتقاضا خواهند بود؛ کافی است نگاهی به حجم آگهی های استخدامی مشاغل بخش کامپیوتر بیاندازید تا متوجه شوید در سال ۹۹ هم شغل هایی مانند برنامه نویسی، کارشناسی نرم افزار و سخت افزار،شبکه و امنیت، راه اندازی وب سایت، دیجیتال مارکتینگ، سئو کار(SEO)،تولید محتوا و حتی فروشندگان فالوور در شبکه های اجتماعی بسیار پررونق هستند. به دلیل کمبود نیروی کار حرفه ای در این رشته های شغلی، در حال حاضر بسیاری از شرکت ها و سازمان ها در صنایع و بخش های مختلف به دنبال استخدام افراد در مشاغل حوزه رایانه هستند. بنابراین اگر بتوانید دانش و مهارت های لازم را در این شغل ها پیدا کنید می توانید مطمئن باشید یک کار خوب و پر رونق با درآمد خوب دارید.

بیشتر بخوانید :همه چیز درباره شغل کارشناس بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

بیشتر بخوانید :همه چیز درباره شغل برنامه نویس

مشاغل پردرآمد سال 99

۳.مشاغل مربوط به غذا؛ از آشپزها تا قنادها و کافه من ها

صنایع غذایی همیشه پررونق هستند چرا که به مهم ترین نیاز بشر پاسخ می دهند. شغل هایی مانند آشپزی و شیرینی پزی در شکل سنتی و مدرن تا فروش مواد غذایی در فروشگاه ها، رستوران ها و فست فود ها بازار طرفداری برای استخدام و جذب دارند. اما جالب است بدانید ترند جدید بازار مواد غذایی به سمت تولید و عرضه غذاهای رژیمی و در واقع محصولات سبز با کالری پایین است؛ بنابراین شغل هایی مانند تهیه، تولید و فروش انواع غذا و شیرینی در رستوران ها، کافی شاپ ها و فست فودها به طرز چشم گیری پررونق و پردرآمدند اما در عین حال دردسر زیادی هم برای صاحبان شان دارند؛ مسائلی مانند دریافت مجوزهای کاری مثل مدارک دوره ای سلامت، همیشه پیش پای چنین کسب و کارهایی قرار دارد.

اگر بیکار شده اید و رزومه مناسبی ندارید همین حالا به سادگی یک پروفایل حرفه ای بسازید

مشاغل پردرآمد سال 99

۴. مشاغل حوزه پوشاک؛ از طراح مد تا خیاط

طراحی، تولید و فروش انواع پوشاک مخصوصا لباس هایی با جنس و دوخت ایرانی به دلیل قیمت و هزینه پایین تری که دارند، باعث شده مزون های خیاطی و فروشگاه های لباس مخصوصا فروشگاه های اینترنتی، حسابی پررونق باشند؛ به همین خاطر مشاغلی مانند خیاطی، طراحی مد و لباس و از همه پولسازتر فروش لباس در سال ۹۹ هم جزو ترندهای اصلی مشاغل پررونق و پردرآمد است. قطعا در این میان طراحان لباس و خیاط هایی که خلاقیت هنری بیشتری در کارشان به خرج دهند، مشتریان و درآمد بیشتری خواهند داشت.

مشاغل پردرآمد سال 99

۵.مشاغل حوزه خدمات زیبایی و سلامت؛ از آرایشگری تا مربی ورزش

تمام مشاغل حوزه خدمات زیبایی و سلامت، روز به روز پرتقاضاتر از گذشته می شوند؛ کافی است نگاهی به آمار تعداد مشتریان این حوزه بیاندازید تا مطمئن شوید آرایشگاه ها، مراکز خدمات زیبایی مانند لیزر و باشگاه های ورزشی در اغلب اوقات، شلوغ و پرتقاضا هستند. آرایشگری در تمام شاخه ها مثل ناخن کارها و کارشناسانی که با دستگاه های لیزر و زیباسازی بدن سر وکار دارند . مربیان ورزش اگر درست، حرفه ای و با کیفیت کار کنند، یکی از پردرآمدترین مشاغل را در جامعه ایرانی دارند.

بیشتر بخوانید :همه چیز درباره شغل آرایشگر

مشاغل پردرآمد سال 99

۶.  مشاغل حوزه جراحی زیبایی

به اندازه مشاغل بخش آرایشی و بهداشتی، شغل جراحی زیبایی هم جزو مشاغل بسیار پردرآمد و پرتقاضا محسوب می شود. به همین خاطر پزشکان متخصص زیبایی و دستیاران آن ها همگی در سال ۹۹ هم مانند سال های گذشته شغل های پررونقی خواهند داشت؛ به ویژه که هر روز به تعداد متقاضیان انجام عمل های زیبایی اضافه می شود.

بیشتر بخوانید: آشنایی با شغل جراح زیبایی

مشاغل پردرآمد سال 99

۷.مشاغل حوزه فروش محصولات کشاورزی و روستایی

حتما شما هم این روزها با فروشگاه های آنلاین زیادی مواجه شدید که محصولات کشاورزی از خشکبار تا گیاهان دارویی و حتی مواد غذایی خشک را در سراسر کشور عرضه می کنند. مهم ترین تامین کنندگان این سایت ها، تولیدکنندگان محصولات متنوع کشاورزی هستند که از طریق این سایت ها، با مشتریان به صورت مستقیم در تماس هستند و می توانند با قیمت مناسبی محصولات تولیدی و سنتی خود را بفروشند. با توجه به رونق گرفتن شبکه ارسال کالا در کشور و افزایش اعتماد عمومی برای خرید کالاها به صورت مجازی، در سال جدید هم می توانیم شاهد رشد مشاغل حوزه تولید و فروش اینترنتی محصولات کشاورزی و به ویژه روستایی هم باشیم.

بیشتر بخوانید : آشنایی با شغل مهندس کشاورزی

مشاغل پردرآمد سال 99

۸. مشاغل حوزه بازارهای مالی؛ از خرید آنلاین سهام تا سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در بورس همیشه یکی از شغل های پر درآمد در ایران و جهان بوده است. البته به این شرط که سرمایه گذاری درست و اصولی باشد. حتما طی این سال ها، همکاران و دوستانی را دیده اید که علاوه بر شغل اصلی شان در بازار بورس هم فعالیت دارند و سهام شرکت را خرید و فروش می کنند. با اینکه حضور در بازار سرمایه به عنوان یک شغل، کار پرریسکی محسوب می شود اما باید بدانید که هر روز به تعداد فعالان بورس اضافه می شود. حتی کلاس های آموزش بورس هم مدتی است در کشورمان بسیار پرطرفدار شده است؛ نرخ تساعدی سودهای بورس باعث می شود در سال جدید هم بسیاری از افراد حتی به عنوان شغل دوم وارد بازار سرمایه شوند و بتوانند با رعایت اصول این بازار، شغل پردرآمدی داشته باشند.

چطور یک رزومه حرفه ای بسازیم(آموزش ویدئویی)

بیشتر بخوانید:کاران چگونه مشکل بیکاری شما را حل می کند؟

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!