مشاغل شب عید را بشناسید

مشاغل شب عید، مشاغلی هستند که شب عید سکه می شوند.در این مقاله کاران با پردرآمدترین مشاغل شب عید آشنا می شویم.

مشاغل شب عید را بشناسید

در روزهای پایانی سال که همه برای سال جدید آماده می‌شوند کسب و کار برخی از شغل ها رونق می گیرد و حتی در رده مشاغل پردرآمد قرار می گیرد. از مشاغلی مثل دکوراتورها(طراح های دکور منازل) و شیرینی فروش‌ها تا حتی برخی مشاغل کاذب و فصلی مانند دست فروش‌ها و یا دلالان پول نو نیز جز این دسته بندی قرار می‌گیرند. با برخی از مشاغل شب عید در ادامه آشنا می شویم:

 

۱.دست فروش‌ها:

دست فروش‌ها در روزهای پایانی سال وسایل سفره هفت سین مثل سنجد و سیر و سکه و ظروف هفت سین و یا ماهی گلی را بساط می‌کنند. تزئین تخم مرغ ، فروش تخم مرغ رنگی ، فروش سبزه  و همچنین فروش ماهی گلی نیز جزو شغل هایی است که در روزهای آخر اسفند ماه پر رونق می شوند. دست فروشی جز مشاغل فصلی است و با خطراتی مثل روبرو شدن با ماموران سد معبر یا شهرداری و یا دزدیده شدن وسایلشان به دلیل شلوغی و نداشتن بیمه رو برو می‌شوند. ‌

۲.ماهی فروش‌ها:

یکی از رسوم ایرانی‌ها خوردن سبزی پلو ماهی در شب عید است. به همین دلیل کسب و کار ماهی فروش‌ها در این ایام سکه است. در این میان افرادی که ماهی تازه به دست مشتری می‌رسانند بازار بیشتری دارند.

۳.آرایشگرها:

از زمان قدیم ایرانی‌ها همان اندازه که به نظافت خانه و محیط زندگی در روزهای پایانی سال اهمیت می‌دادند، رسیدگی به امور ظاهری را هم مهم می‌دانستند. به همین دلیل در روزهای پایانی سال وقت گرفتن از آرایشگرها و افرادی که خدمات زیبایی مانند کار ناخن، اپیلاسیون و غیره انجام می دهند بسیار سخت می شود.

 

اگر میخوای بدونی برای چه شغلی مناسبی در تست شخصیت شناسی کاران شرکت کن

 

۴.قالیشویی:

تبلیغات قالی شویی یکی از مشاغلی است که در زمان عید در خیلی از مجلات و روزنامه‌ها و حتی کانال‌های اینترنتی منتشر می‌شود. در این زمان صاحبان قالی شویی‌ها تلاش می کنند با مزایای بهتر مثل زمان شستشوی کم تر و یا خدمات بیست و چهار ساعته، مشتری بیشتری جذب کنند.

۵.دلالان اسکناس نو:

خیلی ها علاقه‌مندند پول نو عیدی بدهند؛ به همین دلیل سراغ افرادی می‌روند که با دریافت مبالغی پول‌نو در اختیارشان می‌گذارند.

۶.سمنو فروشی:

سمنو یک جزء اصلی سفره هفت سین است و خیلی ها در این زمان به پخت و فروش این غذای باستانی مشغول هستند.

۷.خشک شویی:

خیلی از لباس‌های زمستانی و پرده‌ها در انتهای سال باید به خشک شویی بروند. به همین خاطر صاحبان خشک شویی ها با مزایایی مثل حمل و نقل رایگان البسه و نصب رایگان پرده‌ها سعی در جذب مشتری بیشتر دارند.

۸.فروشنده:

مفهوم سال نو با لباس نو همیشه همراه بوده؛ با آغاز سال جدید اجناسی مثل لباس، پارچه و لوازم دکور خانه همیشه فروش بالایی داشته‌اند. یکی از دلایل مهم  موفقیت و فروش بیشتر در این شغل که روزهای پر ازدحامی را طی می کند قطعا برخورد احترام آمیز با مشتریان است.

۹.نقاشی، پارکت، کاغذ دیواری:

یکی از کارهایی که در زمان خانه تکانی انجام می‌شود تغییر رنگ و یا کاغذ دیواری است. بسیاری هم علاقه دارند کف پوش خانه‌ها را ترمیم و یا تعویض کنند. قطعا افرادی که زمان کمتر و یا هزینه مناسب‌تری را برای این کار پیشنهاد می‌کنند بازار کار پر رونق‌تری دارند.

۱۰.نظافتچی:

شستشو و نظافت از اولین قدم‌های خانه تکانی‌است. دستمزد افراد نظافتچی گاهی روزانه و گاهی ساعتی است. نظافتچی باید مهارت بالا رفتن از نردبان و کار با مواد شوینده را داشته باشد. عموما همه تلاش می کنند کار نظافت منزل شان را به افراد آشنا بسپارند اما در حال حاضر خیلی از موسسات هستند که برای نظافت منازل و دفاتر نیروی خدماتی ارسال می کنند.

۱۱.باغبانی:

نزدیک شدن به فصل بهار کار باغبانی و گل کاری بیشتر از هر زمانی رونق می‌گیرد. گلکاری و درختکاری در منازل و شهرها یکی از نشانه های مسلم بهار است که همیشه در روزهای عید با آن مواجهیم. بسیاری از باغبان ها در این روزها از سوی شهرداری در خیابان ها مشغول درختکاری و گلکاری می شوند.

۱۲.دکوراسیون:

فروش و تولید محصولات دکور منازل هم از جمله مشاغل پر طرفدار روزهای اسفند ماه محسوب می‌شود. خیلی ها علاقمندند برای تکمیل خانه تکانی، دکور خانه‌ها را نیز تغییر دهند همین موضوع باعث می شود کار مجریان و فروشندگان دکوراسیون داخلی در شب عید حسابی رونق بگیرد.

۱۳.تهیه غذا:

جالب است بدانید در روزهای آخر اسفند ماه کترینگ‌ها( مراکز تهیه غذا) و رستوران‌ها روزهای شلوغی دارند. به دلیل اینکه در این روزها اغلب همه درگیر خانه تکانی اند و وقت کمتری برای تهیه غذا دارند به همین دلیل تلفن مراکز تهیه غذا دائما زنگ می‌خورد!

۱۴.شیرینی فروشی:

شیرینی فروشی قطعا یکی از پرفروش‌ترین مشاغل شب عید محسوب می شود؛چراکه شیرینی جزو اساسی‌ترین وسایل سفره هفت سین و اسباب پذیرایی مهمانی های عید است. عموما شیرینی فروش‌ها در این ایام شیرینی‌های پرطرفدار را بسته بندی کرده و در معرض دید مشتری قرار می‌دهند.

۱۵.آجیل فروشی:

آجیل از گذشته تا الان یکی از خوراکی‌های پذیرایی مهمانی ها در ایام عید بوده است. این خوراکی خوشمزه اما گران قیمت همچنان طرفداران زیادی دارند. اغلب شیرینی فروشی ها، در روزهای منتهی به سال نو، انواع آجیل در اقسام و قیمت های مختلف را به فروش می رسانند.

بیشتر بخوانید:

عجیب و غریب ترین مشاغل ایران را بشناسید

با مشاغل خانگی پر درآمد آشنا شوید

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!