چه مدارکی برای بیمه بیکاری لازم است؟

برای دریافت بیمه بیکاری نیاز است مدارکی را فراهم کنید. در این مقاله کاران متوجه می شوید برای دریافت بیمه بیکاری چه مدارکی لازم است.

چه مدارکی برای بیمه بیکاری لازم است؟

 

اگر هنوز بیمه بیکاری تان واریز نشده اینجا کلیک کنید

برای دریافت بیمه بیکاری نیاز است مدارک زیر را فراهم کنید:

  1. قرارداد یکسال آخر با مهر و امضای کارفرما و امضای کارگر
  2. نامه عدم نیاز کارفرما
    نکته بسیار مهم: در این نامه بایستی ذکر شود که از تاریخ . نیازی به حضور شما در این شرکت نمی باشد. لازم است تاریخ فوق یک روز بعد از تاریخ قرارداد و آخرین روز ذکر شده در لیست بیمه باشد. به عنوان مثال اگر تا ۹۷/۱۰/۳۰ قرارداد دارید در نامه قید شود از تاریخ ۹۷/۱۱/۱ نیازی به حضور شما در این مجموعه نمی باشد.
  3. اخذ استعلام سوابق بیمه از شعبه تامین اجتماعی مربوطه _ برخی ادارات استعلام اینترنتی را می پذیرند: (راهنمای مشاهده سوابق بیمه ) آخرین روزی که برای شما لیست بیمه ارسال شده است باید مقارن با آخرین روز قرارداد باشد. یعنی اگر پایان دی ماه ۹۷ قرارداد به اتمام می رسد تنها تا پایان دی ماه لیست رد شود نه کمتر و نه بیشتر
  4. اصل شناسنامه + اصل کارت ملی به انضمام کپی آنها
  5. کپی آخرین مدرک تحصیلی
  6. کارت پایان خدمت برای آقایان

 

گرفتن بیمه بیکاری خیلی زمان بر هست ولی ناامید نباش با رزومه ساز کاران می تونی یه رزومه خوب برای خودت بسازی وسریع استخدام بشی‌.

 

دنبال استخدام در چه شغلی هستید؟ در آگهی های استخدامی سراسر وب با این لینک جستجو کنید

افراد بیکار به سامانه آنلاین بیکاری مراجعه کنند

مطابق قانون جدید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کارگران و کارمندانی که شغل خود را از دست داده اند و مشمول قانون کارهستند برای درخواست بیمه بیکاری نیاز به مراجعه حضوری ندارند. این افراد می توانند با مراجعه به سامانه بیمه بیکاری درخواست خود برای دریافت بیمه بیکاری را ثبت کنند.

 پس از تکمیل فرم تقاضای بیمه بیکاری و دریافت کد رهگیری، پرونده متقاضیان بررسی می شود و در صورتی که فرد بیکار واجد شرایط دریافت تسهیلات بیمه بیکاری کرونا باشد، پیامکی برای اعلام شماره حساب به این افراد ارسال می شود؛ متقاضیانی که پیامک درخواست شماره حساب را دریافت کرده اند و در یکی از ۶ بانک سپه، رفاه، ملی، ملت، صادرات و تجارت حساب دارند باید به سامانه بیکاری مراجعه و شماره حساب را ثبت کنند تا فرایند پرداخت بیمه بیکاری انجام شود.

شرایط دریافت بیمه بیکاری تامین اجتماعی

 برای آشنایی با شرایط دقیق دریافت بیمه بیکاری اینجا کلیک کنید.

توجه: سایت کاران صرفا جهت آگاهی کاربران این خبر را اطلاع رسانی کرده است؛ هیچ ارتباطی به وزارت کار و دستگاه های تابعه آن نداشته و طبیعی است که مسئولیتی نیز در قبال رسیدگی به موضوع بیکاری ندارد.

این مطالب هم ممکن است برای شما مفید باشد:

زمان واریز حقوق بیمه بیکاری

دلایل قطع شدن بیمه بیکاری را بدانید

اگر بیکار شده اید همین حالا تمام فرصت های استخدامی منتظر شما هستند

 اگر بیکار شده اید و رزومه مناسبی ندارید همین حالا به سادگی یک پروفایل حرفه ای بسازید

جزئیات دریافت مقرری بیمه بیکاری/ میزان مقرری مجردها و متاهل ها

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!