چقدر به کاریابی های آنلاین اعتماد می کنید؟

استخدام فوری در موقعیت شغلی مناسب، دغدغه هر کارجوست و بسیاری از سایت های کاریابی تلاش می کنند جدیدترین فرصت های استخدامی را به کارجویان معرفی کنند. با این حال به نظر شما چقدر سایت کاریابی برای استخدام در شغل مناسب قابل اعتماد است؟ آیا کاریابی های اداره کار معتبرترند؟

چقدر به کاریابی های آنلاین اعتماد می کنید؟

همه چیز درباره کاریابی آنلاین

منابع آگهی های چاپی در جراید و روزنامه ها سال هاست که دیگر کمتر برای استخدام و کاریابی مورد توجه قرار می گیرد. مهم ترین دلیل هم افزایش قیمت کاغذ و کاهش تقاضا برای خرید رسانه های چاپی است؛ در واقع این روزها به ندرت پیش می آید که شرکت ها و کسب و کارها بخواهند برای استخدام افراد به روزنامه ها و مجله های چاپی آگهی استخدام بدهند.همین موضوع هم باعث رونق گرفتن روش های آنلاین برای کاریابی شده است.

اگر میخوای بدونی برای چه شغلی مناسبی در تست شخصیت شناسی کاران شرکت کن

کاریابی آنلاین چیست؟

کاریابی آنلاین و یا اینترنتی به تمام روش های شغل یابی از طریق سایت ها و یا شبکه های اجتماعی گفته می شود. سایت های کاریابی به وجود آمده اند تا کارجویان را برای استخدام به کارفرمایان متصل کنند. سایت ها، اپلیکیشن ها و کانال های کاریابی به  شرکت ها و کسب و کارها امکان می دهند تا آگهی های استخدامی خود را منتشر کرده و افراد مناسب را برای استخدام پیدا کنند. کارجویان هم می توانند برای یافتن فرصت های شغلی مناسب، به این کاریابی ها مراجعه کرده و رزومه شغلی خود را برای آگهی های استخدامی بفرستند. سایت های کاریابی نیز باید مانند دفاتر کاریابی اداره کار از وزارت کار و اموراجتماعی مجوز فعالیت دریافت کنند. مجوز کاریابی کاران را اینجا مشاهده کنید.

تاریخچه کاریابی آنلاین

تاریخچه تاسیس اولین مرکز کاریابی آنلاین دقیقا مشخص نیست اما موسسه آمریکایی netstart در سال ۱۹۹۴ موفق شد اولین نرم افزار تحت وب شغل یابی را بر بستر اینترنت عرضه کند. این وب سایت به شرکت ها امکان می داد تا در ازای پرداخت مبلغی، فرصت های استخدامی خود را منتشر کنند. سپس این کاریابی با دریافت و مدیریت رزومه کارجویان، افراد را برای استخدام به این شرکت ها معرفی می کرد.

صنعت استخدام آنلاین به مفهمومی که امروز می شناسیم تقریبا از سال ۱۹۹۸ فعالیت جدی خود را آغاز کرد و غول های کاریابی آنلاین دنیا مانند careerbuilder،Monster و سپس indeed و Glassdoor فعالیت خود را شروع کردند.

کاریابی آنلاین؛ یک بازار چند میلیارد دلاری!

در حال حاضر گردش مالی صنعت استخدام در کل جهان به صورت سالیانه رقمی بالغ بر ۵۰۰ میلیارد دلار است که از این رقم، بیش از ۲۴۰ میلیارد دلار آن اندازه بازار آگهی های آنلاین است. متخصصان بازار کار و استخدام تخمین می زنند که تا سال ۲۰۲۳ این گردش مالی به ۵۱۷ میلیارد دلار برسد.

مطابق آمار، در حال حاضر گردش مالی کل صنعت استخدام و کاریابی در ایران حدود ۵ میلیارد دلار است که از این رقم بیش از ۲.۴ میلیارد دلار به بازار آگهی های آنلاین اختصاص دارد.

در یک ویدئوی کوتاه با خدمات کاریابی آنلاین کاران آشنا شوید

سایت های کاریابی چگونه به استخدام شما کمک می کنند؟

اغلب کاریابی های آنلاین منابع مشخصی برای درج آگهی دارند؛ این سایت ها به صورت روزانه و یا لحظه ای آگهی های استخدامی برای مشاغل مختلف منتشر می کنند. کارجویان می توانند با مراجعه به این سایت ها، رزومه شغلی خود را برای فرصت های شغلی ارسال کنند.

خدمات کاریابی آنلاین باید به کارجویان کمک کند که در وهله اول با شناخت توانایی و مهارت های خود یک رزومه مناسب بسازند؛ سپس مرتبط ترین فرصت های شغلی را پیدا کرده و رزومه خود را ارسال کنند. نکته مشترک اغلب کاریابی های آنلاین این است که تعداد آگهی های استخدامی آنها برای هر عنوان شغلی محدود است. این کاریابی ها هم برای استخدام هیچ تضمینی به کارجویان و کارفرمایان نمی دهند.

کاریابی آنلاین کاران چه خدماتی دارد؟

کاریابی آنلاین کاران تلاش می کند تا در یک فرایند درست و کامل، کارجویان بتوانند مرتبط ترین فرصت های شغلی را پیدا کنند. کارفرمایان هم می توانند به راحتی آگهی های شغلی موردنیاز خود را ثبت کنند. کاریابی آنلاین کاران از طریق خدمات زیر مناسب ترین کارجویان را به کارفرمایان معرفی می کند:

با رزومه ساز آنلاین کاران به راحتی می توانید مشخصات شخصی، توانمندی ها و تجربه های حرفه ای تان را معرفی کنید و یک رزومه حرفه ای بسازید. برای آشنایی با ویژگی های رزومه ساز آنلاین کاران اینجا کلیک کنید.

کاریابی آنلاین کاران

به کمک موتور هوشمند جستجوی آگهی های استخدامی کاران شما می توانید با یک جستجوی ساده، تمام فرصت های شغلی مدنظرتان از سراسر وب را به صورت یکجا ببینید. به کمک این موتورجستجو، دیگر نیازی نیست به سایت های مختلف استخدامی و کاریابی آنلاین سر بزنید.

از فرصت های شغلی مطلع شوید

شانس شما برای استخدام فوری زمانی بالا می رود که بتوانید تمام فرصت های شغلی موردنظر را دریافت کنید. شما می توانید به کمک سرویس" خبرم کن" کاران  از موقعیت های استخدامی موردنیاز مطلع شوید. برای آشنایی بیشتر با این سرویس و فعال کردن آن اینجا کلیک کنید.

به  کارفرمایان معرفی شوید

 به کمک سرویس معرفی ام کن کاران، رزومه شما به همه کارفرمایان و فرصت های استخدامی مرتبط که در سایت کاران هستند، معرفی می شود. برای آشنایی بیشتر با این سرویس و فعال کردن آن اینجا کلیک کنید.

اپلیکیشن کاران ویژه کارجویان، یک برنامه کاربردی برای استخدام شماست که به سادگی روی موبایلتان نصب می شود. به کمک اپ کارجویی کاران، شما می توانید به سادگی یک رزومه شغلی بسازید؛ جدیدترین فرصت های شغلی از تمام سایت های آگهی را یکجا در اپلیکیشن کاران ببینید و برای استخدام، درخواست همکاری ارسال کنید.برای آشنایی با امکانات اپلیکیشن کارجویی کاران اینجا کلیک کنید.

تست های خودشناسی کاران روشی برای شناسایی ویژگی های شخصیتی و رفتاری شماست. به کمک این آزمون ها به ویژه در بخش هوش هیجانی می توانید خودتان را بهتر بشناسید و بدانید برای چه شغلی مناسب هستید.همین حالا رایگان هوش هیجانی خودتان را بسنجید

بیشتر بخوانید:

چطور یک رزومه حرفه ای بسازیم(آموزش ویدئویی)

چگونه بهترین فرصت های استخدامی را دریافت کنیم؟

هفت قدم برای آمادگی حضور در مصاحبه شغلی

اگر به دنبال کار هستید، همین حالا آگهی های استخدامی از تمام کاریابی ها منتظر شما هستند

 

 

 

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!