دستور رئیس جمهور برای ارتقای ارزش مهارت گرایی در استخدام های دولتی

رئیس جمهور ضمن ابلاغ دستور استانداردسازی آموزش‌های مهارتی به سازمان استخدامی، در پی نوشت دستور خود تاکید کرد:در برخی مشاغل، گواهینامه مهارت باید ارزش بالاتری نسبت به مدارک آموزشی داشته باشد.

دستور رئیس جمهور برای ارتقای ارزش مهارت گرایی در استخدام های دولتی

به گزارش روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به دنبال مکاتبه محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با رئیس جمهور در خصوص پیش بینی جایگاهی برای گواهینامه مهارتی و صلاحیت شغلی در نظام استخدامی کشور به منظور تحقق مهارت گرایی به جای مدرک گرایی و در نتیجه افزایش کیفیت تولیدات و خدمات و کاهش نرخ بیکاری در کشور، دستور رئیس جمهور با موضوع استانداردسازی و ارتقای آموزش های مهارتی به سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ شد.

 

چگونه در سازمان ها و اداره های دولتی استخدام شویم؟

 

در نامه شریعتمداری به رئیس جمهوری آمده است: در نظام استخدامی کشور جایگاهی برای گواهینامه های مهارتی و صلاحیت شغلی پیش بینی نشده و همواره مبنای در نظر گرفته شده در حقوق و دستمزد مستخدمین در بخش های دولتی و خصوصی ، مدارک صادر شده در نظام آموزش متوسطه و عالی است. به عبارت دیگر به گواهینامه های مهارتی و صلاحیت شغلی بهایی داده نمی شود و همین امر یکی از دلایل سوق جوانان و نیروی کار کشور به مدرک گرائی است. لذا لازمه تحقق منویات حضرتعالی بر مهارت گرایی به جای مدرک گرایی، مستلزم رفع این نقیصه در نظام استخدامی کشور است. پی نوشت رئیس  جمهور به شرح زیر است؛

«مسأله حائز اهمیت است. بررسی فوری و گزارش شود. در برخی از مشاغل، گواهی نامه مهارت باید ارزش بالاتری نسبت به مدارک آموزشی داشته باشد.»

 

بیشتر بخوانید: 

متقاضیان وام اشتغال ثبت نام کنند

کاران چگونه مشکل بیکاری شما را حل می کند؟

 

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!