چرا کارجویان به مصاحبه استخدام نمی آیند؟

اگر مدیر منابع انسانی یا مسئول استخدام باشید، قطعا بارها پیش آمده که برای یک فرصت شغلی، تعداد زیادی رزومه از کارجویان دریافت کنید اما بعد از اینکه زمان مصاحبه را تعیین کردید، تعدادی از این کارجویان در مصاحبه شغلی حاضر نمی شوند؛ در صورتی که شما تمام هماهنگی‌های لازم را با فرد موردنظر انجام داده اید اما بعد از زمان زیادی که صرف بررسی رزومه تا مصاحبه تلفنی با آنها کرده اید، کارجو بدون هیچ گونه اطلاع قبلی در جلسه مصاحبه شغلی حاضر نمی شود!

چرا کارجویان به مصاحبه استخدام نمی آیند؟

در این مقاله می‌خواهیم ۷ دلیل عمده برای اینکه چرا کارجویان در مصاحبه‌های شغلی حاضر نمی شوند را بررسی کنیم و بگوییم که چه راهکارهای در این زمینه وجود دارد؛  پیشنهاد می‌کنم با ما در کاران همراه باشید.

۱-کارجویی که بی تفاوت و بی نظم است

در بسیاری از موارد، دلیل حاضر نشدن کارجویان در مصاحبه‌های شغلی خود آنها هستند؛ بی تفاوتی، بی نظمی و بی مسئولیتی یک فرد می‌تواند باعث شود قرار مصاحبه استخدامی اش را فراموش کند یا اینکه بخواهد بدون اطلاع، به مصاحبه شغلی نرود. حتی جالب است بدانید عده ای از کارجویان به دلیل فاصله طولانی میان منزل و محل شرکت شما از حاضر شدن در جلسه مصاحبه منصرف می‌شوند. در ارتباط با این موضوع، درواقع کاری از شما به عنوان کارفرما یا مسئول استخدام بر نمی آید؛ گرچه پیشنهاد می‌کنیم طی یک تماس کوتاه تلفنی، حتما دلیل حاضر نشدن کارجو را از خود وی جویا شوید.

 

اگر داری استخدام میکنی با 40 درصد تخفیف آگهی تو ثبت کن کد تخفیف jobad40

 

۲-رفتار کارشناس تماس با کارجو مناسب نبوده است

اگر بعد از مدتی متوجه شدید تعداد کارجویانی که به مصاحبه شغلی نمی آیند در حال افزایش است، حتما فرایند تماس و هماهنگی با آنها را در شرکت تان بررسی کنید و مطمئن شوید کارشناس مسئول تماس، با کارجویان محترمانه برخورد می‌کند؛ بسیاری از کارجویان به دلیل برخورد نامناسب اپراتور یا مسئول تماس یک شرکت، تصمیم می‌گیرند به مصاحبه استخدامی نروند بدون اینکه به شما به عنوان مسئول استخدام خبر دهند. به همین دلیل لازم است به دقت این چرخه ارتباطی را کنترل کنید.

۳-کارجویی که استخدام شده است

برخی از کارجویان ممکن است در مدت زمان میان مصاحبه تلفنی شما تا جلسه حضوری، در موقعیت شغلی دیگری استخدام شوند به همین دلیل به مصاحبه شغلی با شما نمی آیند. حتی بعضی مواقع پیش می‌آید که فرایند استخدام در مجموعه شما آن قدر طولانی می‌شود که فرد تصمیم می‌گیرد به گزینه‌های دیگر فکر کند و پیشنهاد آنها را برای استخدام قبول کند. در ارتباط با چنین مواردی پیشنهاد می‌کنیم فرایند و مدت زمان تعیین جلسه مصاحبه شغلی را تا جای ممکن کوتاه کرده و مدیریت کنید.

 

مصاحبه آنلاین کاران چیست و چه مزایایی برای شما دارد؟

 

۴-زمان مصاحبه مناسب نبوده است

در برخی موارد مخصوصا زمانی که کارجوی موردنظر شاغل است ممکن است نتواند در زمان پیشنهادی شما به جلسه مصاحبه بیاید؛ بسیاری از مدیران و حتی کارشناسانی که مسئول هماهنگی مصاحبه‌های شغلی هستند زمان محدودی برای تعیین قرار گفتگو دارند به همین دلیل اغلب یک ساعت مشخص را به کارجو پیشنهاد می‌دهند؛ نتیجه اینکه برخی کارجویان ساعت مقرر را نمی پذیرند اما عده ای دیگر با وجود پذیرش زمان جلسه، به مصاحبه نمی آیند. به همین دلیل بهتر است همیشه پیش از هماهنگی زمان مصاحبه، چند ساعت پیشنهادی درنظر داشته باشید

۵-کارجویی که اطلاعات کافی ندارد

بی اطلاعی درباره یک مجموعه کاری، نوع فعالیت و حتی عدم آگاهی درباره وظایف شغل موردنظر، ممکن است باعث شود برخی کارجویان تصمیم بگیرند در جلسه مصاحبه استخدامی با شما حاضر نشوند. بهترین راهکار این است که حتما در تماس با کارجو، اطلاعات لازم درباره نوع فعالیت شرکت و شرایط کلی را به صورت خلاصه بیان کنید و به سوالات او تا جای ممکن پاسخ دهید.

 

چگونه یک مصاحبه استخدامی آنلاین برگزار کنیم؟

۶-کارجویی که مضطرب است

برخی از کارجویان جوان که ممکن است چندان تجربه حضور در مصاحبه‌های شغلی را نداشته باشند، به دلیل استرس و اضطراب پیش از مصاحبه و حتی بروز برخی مشکلات شخصی و اتفاق‌های غیرمترقبه تصمیم بگیرند به جلسه مصاحبه شغلی نروند.

۷-کارجویی که با شرایط کاری مجموعه شما هماهنگ نیست

ممکن است برخی از کارجویان، بعد از مصاحبه تلفنی شما، شرایط کاری در شرکت، قواعد و قوانین آن و حتی فاصله تا محل زندگی شان را ارزیابی کنند و به همین دلیل به جلسه استخدام نیایند. حتی در برخی موارد کارجویان تا محل مصاحبه می‌آیند اما به دلیل نبود تابلوی معرفی شرکت و یا محدودیت‌هایی در شرایط فیزیکی شرکت مثل مسکونی بودن ساختمان، تصمیم می‌گیرند وارد شرکت نشوند.

 

۵۰ درصد تخفیف ویژه جلسات آنلاین شما در کاران

 

۸. حتما با کارجویان صحبت کنید!

با توجه به مواردی که ذکر کردیم، قطعا دلایل متعددی برای حاضر نشدن کارجویان در یک مصاحبه شغلی وجود دارد. به هر شکل پیشنهاد می‌کنیم حتما در زمان مناسب با تمام کارجویانی که در مصاحبه حضور پیدا نکرده اند، صحبت کنید. حتی می‌توانید طی یک نظرسنجی آنلاین، فرایند مصاحبه شغلی را با تمام کارجویان ارزیابی کنید. سعی کنید در این نظرسنجی بپرسید که چه موارد ناخوشایند یا آزاردهنده ای در جریان مصاحبه‌های استخدامی از شروع تا انتها، وجود دارد. پاسخ کارجویان به این پرسش‌ها به شما کمک می‌کند نقاط ضعف و قوت استخدام را در شرکت یا سازمان تان شناسایی کنید.

 

بیشتر بخوانید:

بهترین روش ها برای مصاحبه استخدامی آنلاین در ایران

برون سپاری موضوع استخدام؛ راهکاری هوشمندانه برای مدیران!

شما نمی‌توانید هم مدیر مالی باشید هم مدیر منابع انسانی!

مدیریت منابع انسانی در شرکت های IT متفاوت تر و پیچیده تر از تمام کسب و کارهاست

لطفا به ما ملحق نشوید! کوتاه و خواندنی از خاطرات مدیران منابع انسانی

 کاران چگونه بهترین افراد را برای شرکت‌ها و سازمان‌ها استخدام می‌کند؟

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!