استخدام در سمنان

آگهی های استخدام در سمنان را ببینید و با مشاغل سنتی شهر سمنان آشنا شوید.

استخدام در سمنان


سمنان سرزمین کویر، جنگل و کوهستان بوده و از نظر آب و هوایی بسیار متنوع است. سمنان مانند بسیاری از استان ها دارای جاذبه های گردشگری و تاریخی- طبیعی بسیار زیادی است. این آثار تاریخی صنعت توریست و گردشگری این شهر را جذاب کرده  و در این حوزه مشاغلی را ایجاد کرده است.
آثار تاریخی از دوران مختلف در این شهر به جا مانده‌اند. دروازه‌ی ارگ سمنان یکی از این بناهاست که قدمتش به دوران قاجار بازمی‌گردد. از دیگر آثار تاریخی این شهر می توان به مسجد جامع سمنان، مسجد امام، قلعه‌ی پاچنار و بازار سنتی اشاره کرد. بازار قدیمی سمنان در دو راسته شمالی و جنوبی از دوران قاجار به جامانده و هنوز مشاغلی را در خود جای داده است که از دل تاریخ عبور کرده‌اند و به ما رسیده‌اند.
گلیج بافی، نمدمالی، قالیبافی، گلیم، چهل تکه دوزی، جاجیم جزو صنایع دستی این شهر و از دسته مشاغلی اند که از قدیم تا اکنون به جا مانده اند.

همین الان آگهی های استخدامی رااز تمام کاریابی ها یکجا در کاران ببین

یکی دیگر از شغل های جالب سمنان که اکنون به دست فراموشی سپرده شده، چینی بندزنی است. چینی‌بندزن‌ها افرادی بودند که در گوشه و کنار شهر و یا در گذرها بساط می کردند و کارشان بندزدن چینی ها و ظروف شکسته بود، به ویژه قوری‌های چای که به وسیله بندهای زیبا همراه با مخلوطی از آهک و تخم مرغ، قوری را آب‌بندی می‌کردند. تا چند سال پیش نیز چینی‌بندزنان در گوشه تکیه پهنه سمنان مشغول به کار بودند.
اگر به دنبال استخدام در استان سمنان هستید این نکته را مد نظر داشته باشید که این استان دارای شهرک های صنعتی بسیاری است و فرصت های شغلی زیادی در این استان منتظرتان است، از مهمترین شهرک های صنعتی این استان می توان به شهرک صنعتی سمنان در کیلومتر 8 جاده سمنان – دامغان، شهرک صنعتی شاهرود در کیلومتر 5 جاده شاهرود – دامغان، شهرک صنعتی دامغان  در کیلومتر 5 جاده دامغان – سمنان اشاره کرد.

اگر از این مطلب لذت بردید آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!