خانه کارگر چه خدمات و امکاناتی برای کارگران و کارمندان دارد؟

می دانستید به عنوان یک کارمند یا کارگر دارای بیمه تامین اجتماعی، اگر عضو خانه کارگر باشید می توانید از امکانات مختلف رفاهی و آموزشی این مرکز در سراسر کشور استفاده کنید؟

خانه کارگر چه خدمات و امکاناتی برای کارگران و کارمندان دارد؟

در این مقاله کاران درباره نحوه عضویت در خانه کارگر و شرح خدمات و امکانات رفاهی آن بخوانید.

 

خانه کارگر چیست و چه امکاناتی دارد؟

خانه کارگر به عنوان تنها تشکل مرکزی کارگران ایران است که تلاش می کند شرایط و امکانات لازم  برای خدمات آموزشی و رفاهی ویژه کارگران را فراهم کند.

خدمات خانه کارگر:

در خانه های کارگر که در تمامی روزهای سال فعال هستند، خدماتی به صورت کاملا رایگان یا با تخفیفات ویژه ای ارائه می شوند که کارگران و خانواده های آنها می توانند با ثبت نام و گرفتن کارت عضویت از این خدمات استفاده کنند. در اینجا به تعدادی از خدمات آنها اشاره می کنیم:

1.ارائه خدمات رایگان آموزشی، درمانی، فرهنگی، تفریحی، اجتماعی برای شاغلین و خانواده های تحت پوشش آنان، که شامل کلاس هایی مثل: آموزش های کامپیوتر، حسابداری، زبان انگلیسی، زبان خطاطی، نقاشی، سفره آرایی، قلاب بافی، عروسک سازی، ساخت تابلوهای سه بعدی، خیاطی و ….که مخصوص کارگران و همسر و فرزندان آنهاست.

2.دوره های آموزشی مجازی و حضوری رایگان، که با استفاده از سامانه سدا، می توان لیست دوره های آموزشی را در آنجا دید.

3.بیش از 940 استراحتگاه و مهمانسرا ویژه اعضای خانه کارگر، در شهرهای مختلف سراسر کشور مثل مشهد، اصفهان، شیراز، قشم، چمخاله، گرگان و....  قرار دارند و کارگران می توانند با ورود به این سامانه و رزرو کردن، از خدمات آنان استفاده کنند. مدت زمان اقامت در این استراحتگاه ها 4 روز و 3 شب است و نسبت به هتل های دیگر هزینه کم تری از سوی عضو پرداخت  می شود.

4.استفاده از خدمات بیمه تکمیلی درمان و همچنین بیمه خودرو با اقساط و تخفیفات ویژه.

5.دریافت سیم کارت رایگان برای کارگر و افراد تحت تکفل او.

6.استفاده از فیزیوتراپی رایگان برای کارگر و اشخاص تحت تکفل او. برای استفاده از فیزیوتراپی باید کارت خانه کارگر و نسخه پزشک را به همراه داشته باشید.

7.استفاده از تخفیف های مربوط به مراکز رفاهی مثل سینماها، استخرها و درمانگاه های طرف قرارداد با خانه کارگر.

 

آشنایی با انواع مرخصی در کار و نحوه استفاده از آنها

 

چگونه در خانه کارگر ثبت کنیم و عضو بشویم؟

خانه کارگر نزدیک به 2.5 میلیون نفر  عضو در سراسر ایران دارد که با خانواده های آنها حدود 10 میلیون نفر را در برمی گیرد. اگر تا به حال در خانه کارگر ثبت نام نکردید برای ثبت نام مجازی می توانید اینجا کلیک کنید. پس از بررسی مدارک شما توسط کارشناسان، کارت عضویت از طریق پست به محل سکونت شما ارسال می شود.

برای ثبت نام حضوری لازم است با داشتن کپی کارت ملی، کپی صفحه اول دفترچه بیمه تامین اجتماعی  و یا گواهی اشتغال به کار به همراه یک قطعه عکس و پرداخت حق عضویت 3 ساله به خانه کارگر، مراجعه کنید و پس از ثبت نام، کارت عضویت تان را دریافت کنید تا به وسیله این کارت بتوانید از مزایای این کارت در خانه کارگر بهره مند شوید.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با تمام حقوق کاری شما در زمان بیماری و مرخصی استعلاجی

نمونه نامه و گواهی اشتغال به کار و کاربرد آن

با چه شرایطی به کارفرما سفته بدهیم؟

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!