چطور با کارمندان جدید برخورد کنیم؟

خوش آمد گویی به کارمند جدید و نحوه معرفی او به همکاران بسیار مهم است اما متاسفانه در اغلب شرکت ها و سازمان ها به درستی انجام نمی شود. اگر یک مدیر هستید که به تازگی همکار تازه ای را استخدام کرده اید، در این مقاله کاران می توانید با روش های درست خوشامدگویی به کارمند جدید و رفتار با همکار تازه وارد بیشتر آشنا شوید.

چطور با کارمندان جدید برخورد کنیم؟

چرا اولین برخورد با همکار جدید اهمیت دارد؟

اولین برخورد در ذهن یک کارمند جدید باقی خواهد ماند، به همین دلیل هر مجموعه‌ای می تواند با برگزاری یک جلسه معارفه شایسته، حس شادی و تعلق خاطر در کارمند جدیدش ایجاد کند.

اولین روز کاری برای خیلی از کارمندان جدید روز پراسترسی است؛ گرچه خیلی ها تلاش می کنند اولین روز کاری هوشمندانه رفتار می کنند اما مسئولان منابع انسانی می توانند با برگزاری یک جلسه معارفه و حتی جلسات آموزشی درباره قوانین ومعرفی محیط کار, یک خاطره خوب از روز اول کاری بسازند.

 برای ایجاد حس خوب در ذهن کارمند جدید و آماده سازی فضای شرکت برای پذیرش همکار جدید پیشنهادهای زیر می تواند به کارتان بیاید:

  1. مقدمات خوش آمدگویی از کارمند را فراهم کنید؛ فردی از بخش منابع انسانی و یا امور اداری را برای این کار انتخاب کنید که خوش برخورد است و می تواند معرفی خوبی از سازمان داشته باشد. از او بخواهید کارمند جدید را راهنمایی کند و به صورت نامحسوس در روزهای اول حواسش به کارمند جدید باشد.
  2. در اولین روز سؤالات زیادی درباره محیط کار، فرهنگ سازمان و حتی بهترین مسیرهای شهری رسیدن به محل کار در ذهن کارمند جدید به‌وجود می‌آید. با صبر به سوالات وی پاسخ دهید.
  3. ارزیابی و نظر همکار جدید در چند هفته اول برای ماندن یا رفتن معین می‌شود. نحوه برخورد کارمندها و قوانین و اهداف شرکت در شکل گیری این نظر مهم هستند. بهتر است برای تاثیر مثبت روی همکار جدید، با او درباره‌ استانداردهای شرکت، حجم کار، فرصت رشد، اخلاق کاری همکاران و ارتباطات با مدیران بالاتر، صحبت کنید.
  4. تمام وسایل و تجهیزات مورد نیاز کارمند جدید را فهرست کنید و به او تحویل دهید.
  5. در خلال هفته اول، به‌صورت روزانه کارهای کارمند جدید را چک کنید تا مطمئن شوید امور به خوبی پیش می‌رود و او برای انجام امور مشکلی ندارد.
  6. برای پذیرش سریع‌تر همکار جدید از سوی کارمندان قدیم بهتر است در روزهای اول ورود نیروی جدید او را با تمامی پرسنل آشنا کرده و زمینه را برای صحبت او با جمع همکاران فراهم کنید.
  7. حتما چک کنید که شرح وظایف کاری و مسئولیت های محول شده به همکار جدید مشخص شده باشد. در این رابطه حتما با خود نیروی جدید و مدیر یا سرپرست مستقیم گفتگو کنید.
نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!