حقوق بازنشستگان کشوری امسال 2 بار افزایش می یابد

حقوق بازنشستگان کشوری امسال برخلاف سالهای گذشته دوبار افزایش می‌یابد

حقوق بازنشستگان کشوری امسال 2 بار افزایش می یابد

حقوق بازنشستگان کشوری امسال برخلاف سال‌های گذشته دوبار افزایش مییابد

 

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر گفت: : مبنای پرداخت ما حقوق اسفند ماه به علاوه ۴۰۰ هزار تومان افزایش در مرحله اول و افزایش پلکانی حقوق در مراحل بعدی است.

سید میعاد صالحی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره پرداخت حقوق بازنشستگان در سال جاری و افزایش دریافتی آنها، عنوان کرد: از آنجا که فروردین ماه، ماه اول سال است، به طور معمول ممکن است پرداخت ها با مشکلاتی روبرو شده و کمی دیرتر صورت بگیرد، اما با تلاش پرسنل صندوق و حمایت‌های سازمان برنامه و بودجه، این حقوق‌ها در روزهای گذشته به حساب بازنشستگان واریز شد.

او در ادامه افزود: از یک سو به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار بازنشسته و وظیفه بگیر متعهد هستیم و از سوی دیگر حدود یک میلیون شاغل در مجموعه‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی داریم که کسورات پرداخت می‌کنند و نسبت به تأمین آتیه این افراد نیز وظیفه داریم.وی ادامه‌ داد: مبنای پرداخت ما حقوق اسفند ماه به علاوه ۴۰۰ هزار تومان افزایش مصوبه مجلس شورای اسلامی بود که روزهای گذشته واریز شد.


صالحی درباره افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان نیز گفت‌: با توجه به این که احکام حقوقی سال ۹۸ هنوز صادر نشده است، تلاش می‌کنیم که در اولین فرصت بتوانیم این کار را صورت داده و پرداختی را بر مبنای آن انجام دهیم، بنابراین چون هنوز احکامی صادر نشده بود و با توجه به وضعیت و شرایط اقتصادی کشور برای این که بازنشستگان کمی از تنگنا خارج شوند، در کنار حقوق‌ها، ۴۰۰ هزار تومان به صورت علی الحساب برای آنها واریز شد.

صالحی ادامه‌ داد: البته این پرداخت در دو مرحله و در فاصله چند ساعت انجام شد، زیرا حجم عملیات بانکی مربوطه بسیار سنگین است.


افزایش حقوق بازنشستگان پلکانی است و علاوه بر این ۴۰۰ هزار تومان ثابت، درصدی به آن اضافه خواهد شد که منتظر هستیم سازمان برنامه جزئیات آن را قطعی کند تا بر مبنای آن حقوق قطعی بازنشستگان واریز شود.

صالحی درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز اظهار کرد: همسان‌سازی حقوق، مطالبه جدی و به حق بازنشستگان است و یک عقب ماندگی جدی در این زمینه داریم و لازم است گام‌های عملیاتی در جهت جبران آن برداریم.

وی درباره پوشش حمایتی صندوق نیز گفت‌: یک نسبت پشتیبانی مناسب می‌تواند اعداد بالای حدوداً ۴ تا ۵ باشد، یعنی باید به ازای هر چهار تا پنج نفر شاغل که کسورات پرداخت می‌کنند یک بازنشسته حقوق بگیرد، اما طبق آخرین گزارش ما در پاییز سال ۹۷ ضریب پشتیبانی صندوق بازنشستگی کشوری هفت دهم بوده است و بسیار پایین و زیر یک است.


مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری افزود: این رقم از یک سو نشان دهنده حرکت دولت به سمت چابک شدن است، اما از سوی دیگر هر چه میزان دریافتی کسورات ما کمتر باشد، وابستگی‌مان به بودجه دولتی بیشتر می‌شود و از این جهت با صندوق تامین اجتماعی تفاوت داریم و درصدد هستیم ولو یک گام در مسیر کاهش وابستگی صندوق به منابع دولتی حرکت کنیم. بنابراین امیدواریم بتوانیم سود سرمایه‌گذاری‌های صندوق را افزایش دهیم.

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!