دومین نمایشگاه بین المللی کار ایران از امروز آغاز به کار کرد

دومین نمایشگاه بین المللی کار ایران (ایران جابکس) از دوم تا پنجم اردیبهشت ماه در مرکز نمایشگاه‌های بین المللی برگزار می‌شود.

دومین نمایشگاه بین المللی کار ایران از امروز آغاز به کار کرد

دومین نمایشگاه بین المللی کار ایران( ایران جابکس) از دوم تا پنجم اردیبهشت ماه در مرکز نمایشگاه های بین المللی برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی کاران، ارائه فرصت های شغلی برای کارجویان، کم کردن فاصله بین کارفرمایان و کارجویان و ایجاد رقابت در بازار منابع انسانی و اشتغال  از مهم ترین اهداف برگزاری دومین دوره نمایشگاه جابکس است.

براساس اعلام دبیرخانه مرکز کار ایران، متقاضیان استخدام در مشاغل مختلف می توانند با مراجعه به این نمایشگاه با جدیدترین فرصت های شغلی آشنا شده و برای استخدام رزومه پر کنند.

دبیر دومین نمایشگاه بین المللی کار ایران در این رابطه گفت: یکی از اصلی‌ترین بخش‌های نمایشگاه امسال ایجاد فضای مناسب برای حضور استارتاپ هایی است که به دنبال تیم سازی و شبکه سازی منابع انسانی است.

به گفته سعید سمیعی، وجه تمایز برگزاری نمایشگاه های بین المللی کار با نمایشگاه های کار دانشگاهی این است که  امکان ملاقات مستقیم کارجویان و مدیران ارشد سازمانها و شرکتهای داخلی و خارجی شرکت کننده در نمایشگاه و همچنین ثبت و ارسال رایگان رزومه برای این شرکت ها پیش بینی شده است.

 

او در این رابطه ادامه داد: عمده تمرکز نمایشگاه های کار دانشگاهی روی بخشی از بازار کار است و در بعد کارجویی تمرکز بر بخشی از تخصص ها بر روی بازار کار است. یکی از تفاوت های نمایشگاه بین المللی کار با نمایشگاه کار دانشگاهی این است که نمایشگاه بین المللی کار، همه سازمان ها و همه کارجویان را پوشش می دهد.

سمیعی درباره حضور استارتاپ ها و شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه دوم افزود: یکی از اصلی‌ترین بخش‌های نمایشگاه بین‌المللی کار ایران، ایجاد فضای مناسبی برای حضور استارت آپ‌ها و شرکت‌هایی است که به دنبال تیم سازی و شبکه سازی منابع انسانی هستند و تاکنون ۳۶ شرکت از استارتاپ ها و شرکت‌های معتبر برای حضور در دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کار ایران ثبت نام کرده‌اند. این شرکت ها از کشورهای آلمان،فرانسه، ایتالیا، مالزی،هند،ایرلند و ترکیه هستند.

یکی دیگر از بخش‌های اصلی این نمایشگاه، حضور موسسات کاریابی داخلی و خارجی است. کارجویانی که به دنبال فرصت‌های شغلی منحصر بفردی در همه رده‌های سازمانی در داخل و خارج از کشور هستند، می‌توانند فرصت ملاقات و ارسال درخواست همکاری با این موسسات را در نمایشگاه کار ایران داشته باشند. درواقع این نمایشگاه با محور قرار دادن اشتغال، کاریابی داخلی و بین‌المللی و حمایت از مشاغل داخلی می‌کوشد، کارجویان و کارفرمایان ایرانی را در یک فضای مناسب به هم نزدیک کند.

رئیس مرکز کار ایران با اشاره به برگزاری همایش (آینده مشاغل و مشاغل آینده) در طول برگزاری نمایشگاه بین المللی کارگفت:یکی از مزیت های نمایشگاه اول بازدید رایگان مدیران ارشد از شرکت های بزرگ و تراز اول دنیا بود. کارفرمایان و شرکت کنندگان به راحتی توانستند از این نمایشگاه بازدید کنند. امسال هم دو بخش ویژه و وسیع تر این خدمات را داریم.

علاوه بر اینکه شرکت های نوپا و استارتاپ ها حضور دارند، برای توانمندسازی نیروهای کاردر این نمایشگاه نیز برنامه هایی در نظر گرفته شده است. تعدادی از شرکت ها به صورت فیزیکی حضور دارند، ولی برای آن دسته از شرکت هایی که امکان حضور فیزیکی ندارند، حضور مجازی در نظر گرفته شده است.

 سمیعی بیان کرد: در دومین نمایشگاه کار میزبان چندین شخصیت اقتصادی از کشورهای خارجی هستیم. تا کنون ۴سالن برای میزبانی شرکت ها در نمایشگاه بین المللی قطعی شده است و این نمایشگاه در ۲اردیبهشت با حضور وزیرکار و معاونان این وزارتخانه افتتاح می شود. یکی از دستاوردهای نمایشگاه سال گذشته ارائه بیش از ۳هزار فرصت شغلی به کارجویان بود. بیش از ۱۹۰۰ نفر در این فرصت های شغلی مشغول به کار شدند.

وی با اشاره به اینکه تغییرماهیتی در مشاغل صورت گرفته است افزود: با توجه به اینکه مشاغل به سمت تخصصی پیش می رود، میزان ضربه پذیری در خصوص تحریم ها بالا است. خوشبختانه مشاغل حوزه فناوری اطلاعات و مشاوره آنلاین مشاغلی هستند که کمتر تحت تأثیر تحریم ها قرار می گیرند.

 به گفته دبیر نمایشگاه کار ایران، امسال در نمایشگاه، ۱۲ کاریابی حضور دارند و ما میزبان بزرگترین کاریابی جنوب شرق آسیا هستیم. همچنین مرکز تخصصی کار ایران و چین و کاریابی از ایرلند، آلمان و سنگاپور نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت این نمایشگاه با آدرس http://www.iranjobex.com مراجعه کنند.

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!