اجرای طرح اشتغال عمومی برای 2400 نفر بیکار در مناطق سیل زده

طرح اشتغال عمومی برای بیکاران مناطق سیل زده اجرا می شود.

اجرای طرح اشتغال عمومی برای 2400 نفر بیکار در مناطق سیل زده

طرح اشتغال عمومی برای بیکاران مناطق سیل زده اجرا می شود.

به گزارش روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علاءالدین ازوجی، مدیرکل توسعه اشتغال و سیاستگذاری بازار کار وزارت کار درباره طرح اشتغال در مناطق سیل زده گفت: اطلاعات استخراج شده از ۷۶ شهرستان خسارت دیده در سیل اخیر، نشان می دهد این شهرها عمدتا شهرستان هایی هستند که نرخ بیکاری در آنها تا حدودی بالاتر از متوسط کشور است، بنابراین  اقداماتی که در این مناطق انجام می شود باید به گونه ای باشد که هم موقتی، هم سریع و هم دائمی باشد تا آمار بیکاری از این مقدار بالاتر نرود و حتی بتوان با انجام مداخلات توسعه ای، اشتغال پایدار صورت گیرد و بیکاری کاهش یابد.

ازوجی از اجرای طرح اشتغال عمومی در این مناطق خبر داد و گفت: برای ساخت و سازهای زیربنایی از ظرفیت خود روستاها بهره گیری می شود و تجربه قبلی در برخی مناطق به ما نشان می دهد اگر این اشتغال را ایجاد نکنیم ممکن است این جمعیت مناطق سیل زده به سمت سایر شهرها مهاجرت کنند.

ازوجی در این رابطه ادامه داد: بیش از چهار هزار نفر می توانند در قالب طرح مشاغل عمومی بین ۶ ماه تا یک سال کار کنند و از طریق منابع عمومی، حدود ۲۵ میلیارد تومان به آن ها پرداخت می شود.

مدیرکل توسعه اشتغال و سیاستگذاری بازار کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به آمار بیکاری در مناطق سیل زده گفت: در بحث بیمه بیکاری برآوردهای اولیه ما نشان می دهد حدود دو هزار و ۴۰۰ نفر مشمول بیمه بیکاری قرار می گیرند و البته ممکن است این آمار تا هزار نفر دیگر هم بالاتر رود.

به گفته ازوجی: دولت بنگاه هایی را در برخی شهرستان ها شناسایی می کند تا یارانه دستمزد پرداخت کنند و بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ نفر یارانه دستمزد دریافت می کنند. اطلاعات گرفته شده از استان ها نشان می دهد حدود چهار هزار مددجو با مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان مشمول حمایت وزارتخانه می شوند، همچنین سه هزار مستمری بگیر سه میلیارد تومان دریافت می کنند.

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!