گزارش خبری و تصویری حضور کاران در رویداد روز جهانی دختران در ICT

 رویداد روز جهانی دختران در ICT به همت سازمان فناوری اطلاعات ایران صبح روز 5 ام اردیبهشت ماه 1398 در مجموعه باغ کتاب ایران با حضور بیش از 20 استارتاپ در حوزه فعالیت دختران و زنان برگزار شد.

گزارش خبری و تصویری حضور کاران در  رویداد روز جهانی دختران در ICT

 

 

 رویداد روز جهانی دختران در ICT به همت سازمان فناوری اطلاعات ایران صبح روز ۵ ام اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ در مجموعه باغ کتاب ایران با حضور بیش از ۲۰ استارتاپ در حوزه فعالیت دختران و زنان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کاران، در این رویداد یک روزه که با حضور گرم دانش آموزان و دانشجویان دختر مدارس و دانشگاه های تهران، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیران سازمان فناوری اطلاعات ایران و جمعی از بانوان فعال انجمن زنان کارآفرین ایران برگزار شد. کاران به عنوان یک زیست بوم کار و استخدام در کنار ۲۰ استارتاپ دیگر به معرفی فعالیت ها و خدمات خود پرداخت.

اخبار کاران - امیر ناظمی در افتتاحیه دختران در ICT

همچنین ۱۰ تیم استارتاپ دانش آموزی دختران در این مراسم با ارائه ایده های خود با یکدیگر به رقابت پرداختند که در مراسم اختتامیه به ۳ تیم برتر جوائزی اهدا شد.

 

اخبار کاران - تیم کاران در رویداد دختران در ICT

کاران و اشتغال دختران

در حال حاضر کاران یک زیست بوم حوزه کار و استخدام است که هدفش ارائه انواع خدمات حوزه منابع انسانی به کارجویان و کارفرمایان است. کاران با اتکا بر سامانه هوشمند مشاغل karan.ir و تیم متخصصان منابع انسانی خود، تلاش می کند کارجویان را در سریع ترین زمان ممکن به کارفرمایان متصل کند. در زیست بوم کاران، کارجوها در واقع  همان متقاضیان استخدام و کارفرمایان تمام شرکت ها، سازمان ها، کسب و کارها و افرادی هستند که برای کسب و کار خود به دنبال نیروی انسانی می گردند. 

اخبار کاران - دیدار امیر ناظمی از غرفه کاران در رویداد دختران در ICT

در ارتباط با موضوع اشتغال دختران جوان، تیم تحقیق و توسعه کاران آماری از حضور و مشارکت زنان در زمینه استخدام در فرصت های شغلی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ارائه کرد.

 اخبار کاران - دختران در ICT

براساس این آمار، تنها ۳۵درصد رزومه های دریافتی برای فرصت های استخدامیICT در سال۱۳۹۷ در زیست بوم کاران، متعلق به بانوان فارغ التحصیل رشته های فناوری اطلاعات و ارتباطات بوده است. این موضوع در حالی است که آمار درخواست بانوان برای تصدی مشاغل مدیریتی حوزهICT  در مقایسه با مردان بسیار پایین است.

اخبار کاران - بهناز آریا در نشست دختران در ICT

از سوی دیگر بررسی بیشتر آمار آگهی های استخدام در حوزه فاوا طی سال اخیر نشان می دهد ۲۲ عنوان شغلی فناوری اطلاعات و ارتباطات ویژه استخدام بانوان بوده است.در مقابل آگهی های استخدامی ۳۷ عنوان شغلی این حوزه  تنها ویژه استخدام آقایان منتشر شده است.

اخبار کاران - افتتاحیه دختران در ICT

خدمات کاران برای آینده شغلی دختران

 

در مراسم روز جهانی دختران درICT ، مخاطبان کاران علاوه بر دختران نونهال، نوجوان و جوان از مدارس و دانشگاه های تهران، خانواده ها و برخی مدیران شرکت های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بودند.

اخبار کاران - بازدید دانش آموزان از غرفه کاران در رویداد دختران در ICT 

کاران در ارتباط با این مخاطبان با آغاز راه اندازی کمپین- میخوای چی کاره بشی- و اهدای هدایایی مرتبط با این موضوع، تلاش کرد خدمات خود در زمینه مشاوره آینده شغلی و استخدام را معرفی کند. کاران در ارتباط با بازدیدکنندگان، از دختران جوان دعوت کرد برای آشنایی با مهارت ها و توانمندی های خود تا ترسیم یک آینده شغلی مناسب با کاران و شبکه های اجتماعی آن در تماس باشند که این موضوع با استقبال خوب دختران و خانواده های آنها روبه رو شد.

 در ارتباط با سایر مخاطبان این نمایشگاه همچون مدیران کسب و کارها و فارغ التحصیلان دانشگاه ها، خدمات کار و استخدام کاران در قالب بروشورها و گفتگوی حضوری با بازدیدکنندگان عرضه شد.

اخبار کاران - دختران در ICT

اخبار کاران - غرفه کاران در رویداد دختران در ICT

اخبار کاران - بازدید شرکت کنندگان از غرفه کاران دختران در ICT

اخبار کاران - دختران در ICT

اخبار کاران - دختران در ICT

 

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!