رئیس سازمان فنی و حرفه ای: استعدادهای شغلی دانش آموزان شناسایی می شود

​​​​​​​رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: به زودی برنامه مهارتی و شناسایی استعدادهای شغلی دانش‌آموزان رونمایی خواهد شد تا بستر مناسب برای این کار در کشور فراهم آید.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای: استعدادهای شغلی دانش آموزان شناسایی می شود

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: به زودی برنامه مهارتی و شناسایی استعدادهای شغلی دانش‌آموزان رونمایی خواهد شد تا بستر مناسب برای این کار در کشور فراهم آید.

به گزارش روابط عمومی سازمان قنی و حرفه ای ،سلیمان پاک سرشت در این رابطه ادامه داد: در هفته آینده از برنامه جدیدمان برای شناسایی استعدادهای شغلی دانش‌آموزان رونمایی خواهد شد تا در کنار طرح ایران مهارت، بستری را فراهم کنیم تا دانش‌آموزان با آموزش و مهارتی که می‌بینند بعد از اتمام تحصیلات وارد بازار کار شوند.

او در این خصوص ادامه داد: ما در سال جدید و به تناسب نامگذاری سال به نام رونق تولید بخش عمده‌ای از فعالیت‌هایمان را متمرکز در ارتقای مهارت کارگران و عوامل تولید قرار دادیم.

پاک سرشت یکی از بازوان توانمند سازمان فنی و حرفه‌ای را بخش خصوصی و آموزشگاه‌های آزاد اعلام کرد و افزود: ما از سال گذشته درصدد تدوین اساسنامه و نظام مقرراتی جدید برای آموزشگاه‌ها هستیم تا همه آموزشگاه‌های آزاد و بخش خصوصی از رکود خارج شده و پویایی خاصی پیدا کنند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: با توجه به پایین بودن راندمان کار این آموزشگاه‌ها و ضرورت تحول در آنها ما تلاش می‌کنیم تا بر اساس اساسنامه جدید هم در بخش نرم‌افزاری و هم سخت‌افزاری در این آموزشگاه‌ها تحول ایجاد کنیم تا با بهبود شرایط و وضعیت آموزشگاه‌ها امکان ارائه آموزش‌ها و مهارت‌های جدید در این مجموعه‌ها فراهم آید.

پاک سرشت به همکاری نزدیک دانشگاه‌ها با نظام مهارتی برای حضور دانشجویان در مراکز فنی و حرفه‌ای و کارگاهی اشاره و خاطرنشان کرد: این حرکت سبب می‌شود تا دانشجویان و دانش‌آموزان بهتر و بیشتر با فضای مهارتی و آموزش‌های متناسب با بازار کار آشنا شوند.

او با اشاره به محور فعالیت‌ها و اقدامات سال جاری سازمان فنی و حرفه‌ای اشاره و خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا افزایش انطباق آموزش‌ها با بازار کار را هدف گذاری کنیم تا با پیش‌بینی مکانیزم‌ها و سازوکارهای مناسب از جمله تقویت شورای مهارتی در استان‌ها بتوانیم زمینه یک حرکت مناسب و مطلوب را در ارائه آموزش‌های مهارتی متناسب با بازار کار فراهم کنیم.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای ادامه داد: باید در استان‌ها یک نظام هماهنگ و همکاری مدیریتی در ارائه آموزش‌های مهارتی شکل گیرد که با سفری که به استان‌ها انجام خواهیم داد سعی می‌کنیم تا در همه استان‌ها سند مهارت تدوین و با شکل‌گیری شورای مهارت با محوریت استانداران نظام مهارتی در طول سال رصد و ارزیابی شود.

پاک سرشت اضافه کرد: باید آموزش‌های مهارتی ما هم کیفی و هم منجر به بهره‌وری تولید و تقویت بازار کار شود که در این زمینه برنامه‌های آموزشی ما نیز به سمت انطباق این مهارت‌ها با بازار کار هدف گذاری و برنامه‌ریزی خواهد شد.

وی به ارتقای کیفی و استانداردسازی آموزش‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به بروز رسانی تکنولوژی‌های جدید نیروهای ما نیاز به مهارت مداوم دارند که ما در سازمان فنی و حرفه‌ای باید جلوتر از نیاز بازار حرکت کرده و با یک آینده‌نگری و آینده‌پژوهی سعی کنیم نیاز مهارتی بازار کار را شناسایی و بستر تحقق آن را فراهم کنیم.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای ادامه داد: ما باید با کمک شرکای خود به سمتی حرکت کنیم تا متناسب با تحول مشاغل که قطعاً متفاوت‌تر از شرایط کنونی خواهد بود برای این بستر که مبتنی بر فضای مجازی، تقویت ارتباطات و اطلاعات و نظام شبکه‌ای جدید همراه با مهارت مجازی خواهد بود شرایط جدیدی را مهیا کنیم.

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!