استخدام کارآموز مهندس صنایع غذایی

بازار کار استخدام کارآموز صنایع غذایی را ببینید و در این مقاله کاران با شرح وظایف و حقوق مهندس صنایع غذایی آشنا شوید.

استخدام کارآموز مهندس صنایع غذایی

امروزه، با توجه تغییر سبک زندگی، کارخانه‌های متعددی در زمینه مواد غذایی، تاسیس شده‌اند و تعداد آن‌ها، همواره روبه افزایش است. این یعنی بازار کار و استخدام علوم و مهندسی صنایع غذایی، رو به رشد است و برای دانش‌آموختگان این رشته، می‌توان آینده مناسبی را پیش‌بینی کرد.
در حال حاضر حدود 5 هزار کارگاه و کارخانه بیش از 85% نیاز مواد غذایی کشور را در داخل تولید می‌کنند. این واحدهای تولیدی پیش از آغاز فعالیت خود، نیاز به استخدام با عنوان کار آموز علوم و صنایع غذایی را دارند.


کارآموزان علوم صنایع غذایی باید آمادگی کار در شهرهای کوچک یا حومه شهرهای بزرگ را داشته باشند، چون بیشتر کارخانه‌های صنایع غذایی خارج از شهرهای بزرگ و یا در شهرهای کوچک مستقر هستند.
مهندس صنایع غذایی که به عنوان کارآموز فنی کارخانه مشغول به فعالیت است، در مراحل مختلف تولید، از مواد در حال تولید نمونه برداری می‌کند و آنها را در آزمایشگاه مورد ارزیابی قرار می‌دهد و در دوران کارآموزی به صورت عملی‌، در زمینه‌های اصول و روش‌های نگهداری، بسته‌بندی و کنترل کیفی مواد غذایی و … آموزش های لازم را می‌بیند.

همین الان آگهی های استخدامی رااز تمام کاریابی ها یکجا در کاران ببین


میزان درآمد شغل مهندس صنایع غذایی با عنوان کارآموز همانند بازار کار سایر مشاغل وابسته به کارفرما است. اما میزان در آمد یک مهندس صنایع غذایی وابسته به عواملی است که مهم ترین آن استخدام کارشناس در بخش ها و سازمان های دولتی یا بخش های خصوصی است. اگر مهندس صنایع غذایی در بخش دولتی فعالیت کند، حقوق قانون وزارت کار دریافت می‌کند اما در بخش‌های خصوصی با توجه به سمت مهندس، میزان تحصیلات، دانش و تجربه، مهارت و توانایی ها و توافق با مدیر متغیر و اکثرا بیشتر از حقوق مراکز دولتی است.

مطابق نتیجه تست شخصیت شناسی MBTI بهترین شخصیت برای استخدام مهندس صنایع، INTJ است. اگر می خواهید بدانید شخصیت شما چقدر برای این شغل مناسب است همین حالا در آزمون شخصیت شناسی MBTI کاران شرکت کنید.

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!