همه چیز درباره شغل روابط عمومی؛ ششمین شغل پراسترس جهان!

حتما باورتان نمی­شود اگر بگوییم مشاغل حوزه ارتباطات از جمله روابط عمومی، ششمین شغل پراسترس در دنیا هستند!

همه چیز درباره شغل روابط عمومی؛ ششمین شغل پراسترس جهان!

حتما باورتان نمی­شود اگر بگوییم مشاغل حوزه ارتباطات از جمله روابط عمومی، ششمین شغل پراسترس در دنیا هستند! شبکه شغلی آنلاین آمریکا طی یک تحقیق بزرگ، روابط عمومی‌ها را در کنار مشاغل نظامی، آتش‌نشانی، خلبانی هواپیما، افسر پلیس و خبرنگاری جزو ۱۰ شغل سخت و پر استرس قرار داده است؛ آن هم به این دلیل که روابط عمومی­ها حافظ تمام منافع ارتباطی یک سازمان در اذهان عمومی و رسانه­ها هستند. کارشناسان روابط عمومی به دلیل ماهیت شغلی خود با طیف­های گوناگون افراد در ارتباطند و مجبورند در شرایط پر فشار فکر کنند و تصمیم بگیرند.

اگر میخوای بدونی برای چه شغلی مناسبی در تست شخصیت شناسی کاران شرکت کن

عموما بخش روابط عمومی به عنوان پل ارتباطی میان مجموعه و مخاطبان جامعه، در حقیقت ویترین بزرگ مجموعه خود در محسوب می­شود.

دایره فعالیت روابط عمومی ها متناسب با نوع فعالیت سازمان و یا شرکت متبوع، گسترده است؛ از تهیه و تدوین محتوای رسانه ای برای معرفی و تبلیغات یک سازمان تا راه اندازی کمپین­های خبری و برگزاری جلسات، مراسم­ها و کنفرانس­های مطبوعاتی همگی در حیطه وظایف یک واحد روابط عمومی تعریف می­شود. فعالان حوزه روابط عمومی تلاش می­کنند از طریق روش­های مختلف سنتی و آنلاین و البته با شناخت صحیح مخاطبان، همواره تصویر مثبتی از برند سازمان یا مجموعه خود ایجاد کنند.

روز ۲۷ ام اردیبهشت ماه، روز ارتباطات و روابط عمومی است. به همین دلیل گروه کاران تصمیم به بیان برخی از چالشهای حوزه روابط عمومی گرفته است:

مشاغل حوزه ارتباطات قطعا به دلیل ماهیت ویژه اش، با مسائل و مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می ­کند.برای آشنایی با شرح وظایف کارشناس روابط عمومی، مهارت ها و بازار کار و استخدام روابط عمومی این مقاله را بخوانید. تلاش کرده ایم به برخی از چالش ­های یک کارشناس روابط عمومی در ذیل اشاره کنیم:

  1. مدیریت زمان برای انجام وظایف متعدد
  2. کمبود بودجه برای اطلاع رسانی و تبلیغات
  3. مدیریت جهت گیری­ها و موضع­های انتقادی در رابطه با سازمان متبوع
  4. جلب رضایت مخاطبان ناراضی و منتقد
  5. نامشخص بودن جایگاه و تشکیلات روابط عمومی
  6. عدم آشنایی مدیران و اذهان عمومی با اهمیت موضوع روابط عمومی و دانش ارتباطات
  7. برخوردهای سلیقه ای مدیران با رسانه­ ها
نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!