همه چیز درباره شغل کارگر ساده

استخدام کارگر ساده ( به انگلیسی unskilled labor) یکی از پرتقاضاترین استخدام ها در مشاغل حوزه خدمات است. در این مقاله کاران می خواهیم با شرح وظایف کارگر ساده، مهارت ها و بازار کار و استخدام شغل کارگری آشنا شویم. با ما همراه باشید.

همه چیز درباره شغل کارگر ساده
آشنایی با شغل کارگر ساده

شغل کارگری به عنوان زیر بنای تمام مشاغل خدماتی، تعاریف مختلفی دارد. یکی از مرسوم‌ترین این تعاریف به ما می‌‌‌‌گوید کارگر، به معنی کارکننده و فردی است که در کارخانه یا کارگاه کار می‌کند و مزد می‌گیرد. در تعاریف دیگر برای شغل کارگری، یک کارگر در مقابل دریافت مزد، حقوق، سهم سود و سایر مزایا به درخواست کارفرما کار می‌کند. برای اطلاع از حقوق و دستمزد مصوب وزارت کار در سال 1400 اینجا را بخوانید.

برای استخدام یه عنوان یک کارگر ساده، کسب دانش خاصی مد نظر نیست چراکه اغلب کارگران در وهله اول، باید توانایی جسمانی بالایی داشته باشند و از عهده کارها برآیند. برای آشنایی بیشتر با وظایف و موقعیت این شغل با ما درکاران همراه باشید.

همه چیز درباره شغل کارگر ساده

وضعیت استخدام و بازار کار شغل کارگر ساده

یک کارگر ساده می‌‌‌‌تواند در تمام مراکز و شرکت‌‌‌‌ها، کارخانه‌‌‌‌ها و کارگاه‌‌‌‌ها، رستوران‌‌‌‌ها و انواع مراکز تهیه غذا و قهوه‌‌‌‌خانه‌‌‌‌ها با عناوین مختلف استخدام شود.

برخی از عناوینی که به کارگران اطلاق می‌‌‌‌شود، موارد زیر هستند:

  • ظرف شوی
  • سبزی پاک کن
  • باربری
  • کارگر ساختمانی
  • کارگر تولیدی
  • کارگر انبار
  • کارگر کارخانه
  • کارگر تهیه غذا
  • کارگر میوه فروشی

 

 

متناسب با اینکه یک کارگر در چه شرکت یا مرکزی مشغول به کار می‌‌‌‌شود ساعت کاری متفاوتی دارد. به عنوان مثال ساعت کار کارگرانی که در مراکز تهیه غذا و یا کارخانه و کارگاه استخدام می‌‌‌‌شوند، مطابق قوانین آن مجموعه و گاهی به صورت شیفتی و تمام وقت است. از سوی دیگر، ساعت کار کارگران آزاد مثل کارگران ساختمان، متغیر و منعطف است. درشرایطی که شغل کارگری جزو مشاغل سخت، خطرناک و طاقت فرسا به حساب می‌‌‌‌آید، اما بسیاری از کارگران مانند کارگران فصلی و یا روزمزد عموما بیمه نیستند.

برای استخدام در شغل موردعلاقه تان احتیاج به یک رزومه دارید؛ همین حالا یک رزومه حرفه ای بسازید

شرح وظایفی که کارگر ساده ملزم به انجام آن است

با توجه به اینکه یک کارگر در چه شغلی دقیقا مشغول به کار است وظایف مختلفی دارد اما صرف نظر از مهارت‌‌‌‌های فنی ویژه هر کار، یک کارگر موظف به رعایت موارد زیر است:

  1. استفاده از لوازم ایمنی ویژه هر کار
  2. رعایت قوانین ایمنی و بهداشتی حین کار
  3. اطلاع دادن خطر موجود در محیط کار به سرپرست کارگاه و یا کارفرما
  4. انجام دادن سر وقت وظایف

 

 

اگر داری استخدام میکنی با 40 درصد تخفیف آگهی تو ثبت کن کد تخفیف jobad40

 

 

مهارت‌‌‌‌ها و دوره‌‌‌‌های آموزشی مورد نیاز شغل کارگر ساده:

برطبق تحقیقات سایت کاران، گر چه یک کارگر ساده نیاز خاصی به گذراندن دوره‌‌‌‌های ویژه علمی و عملیاتی ندارد اما آشنایی با برخی موارد که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم برای یک کارگر ضروری است:

  • آشنایی با قوانین بهداشتی
  • آشنایی با قوانین ایمنی
  • توانایی بالا رفتن از ارتفاع

با آزمون های شخصیت شناسی کاران، خودتان را برای استخدام در این شغل بهتر بشناسید

همه چیز درباره شغل کارگر ساده

شخصیت شناسی کارگر ساده

کارگران به دلیل ارتباط جسمی با نوع کار خود قطعا باید از انجام کارهای دستی و فنی لذت ببرند. به همان اندازه که کارگران به انجام کارهای یدی علاقه دارند چندان در انجام کارهای فکری توانمند نیستند. اغلب افرادی که در شغل یک کارگر ساده استخدام می‌‌‌‌شوند، عموما انعطاف پذیر و سازگار هستند. انجام کارها با روحیه تیمی یکی از ویژگی‌‌‌‌هایی است که باعث می‌‌‌‌شود کارگران بتوانند در کارشان بیشتر موفق باشند.

شخصیت شناسی کارگران نشان داده آن‌‌‌‌ها اغلب ساکت ، محتاط ، محافظه کار و فروتن هستند. صبر و حوصله و دقت از ویژگی-های یک کارگر ایده آل است. با توجه به مدل شخصیت شناسی MBTI تیپ شخصیتی کارگر ساده ESTP است. تیپ شخصیتی خود را اینجا شناسایی کنید.

۳ چالش پیش روی یک کارگر ساده

مشاغل حوزه خدمات به دلیل درگیری‌‌‌‌های جسمی و روحی با کار ، چالش‌‌‌‌های ویژه خود را دارند که در ادامه به آن‌‌‌‌ها اشاره کرده ­ایم:

  1. بازار کار بی ثبات
  2. نبود بیمه و دریافت حقوق کم
  3. شرایط کاری سخت و طاقت فرسا

بیشتر بخوانید:

ویدئو رزومه بسازید و یک قدم جلوتر از بقیه باشید

بایدها و نبایدهای یک رزومه شغلی برای استخدام موفق

 کاران چگونه مشکل بیکاری شما را حل می کند؟

 

 

 

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!