مشاغل حوزه گردشگری ؛کم هزینه ترین شغل برای راه اندازی!

هزینه اشتغال در حوزه گردشگری  به صورت متوسط 40 درصد پایین تر از هزینه راه انداری مشاغل در سایر حوزه هاست.

مشاغل حوزه گردشگری ؛کم هزینه ترین شغل برای راه اندازی!

به گزارش روابط عمومی کاران، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در آماری اعلام کرده است که هزینه اشتغال در حوزه گردشگری، 40 درصد کمتر از هزینه اشتغال در سایر حوزه‌هاست. به طور مثال؛ اگر برای ایجاد یک شغل در سایر حوزه‌ها به 100 تومان نیاز داشته باشید، ایجاد شغل در حوزه گردشگری با 60 تومان امکان‌پذیراست..

امروزه بخش عمده‌ای از فعالیت‌های گردشگری کشور در قالب اینترنت انجام می‌شود. بسیاری از آژانس‌هایی که در حوزه طبیعتگردی فعال هستند، حدود 80 درصد تورهای خود را در فضای دیجیتالی معرفی و به فروش می‌رسانند. این آمار نشان داده ایجاد اشتغال در فضای وب باعث کاهش 20درصدی هزینه ها در راه اندازی یک کسب و کار می شود.

معاون سازمان گردشگری با اشاره به تلاش این سازمان برای ایجاد تسهیلات در راه اندازی مشاغل حوزه گردشگری می گوید: اگر بخواهیم در فضای وب و دیجیتال به فعالیت ادامه دهیم و اعتماد ارائه کننده و استفاده کننده از خدمات گردشگری را نیز جلب کنیم، ناگزیر هستیم که چارچوب‌های مقرراتی و نظارتی را در فضای وب ایجاد کنیم. در این چارچوب، چالشی در سطح قانون گذاری وجود دارد؛ چراکه مرکزی تحت عنوان مرکز توسعه تجارت الکترونیک وجود دارد که نظارت بر فضای وب و تعیین قوانین و چارچوب‌های فعالیت در این فضا را تعیین می‌کند و معتقد است که گروه‌های دیگر نباید ورود کنند.

ولی تیموری در این خصوص ادامه می دهد: گردشگری به عنوان یکی از بخش‌های اقتصادی مهم و پردرآمد جهان، شاهد تغییرات بسیاری در بخش فناوری‌های دیجیتالی بوده است. فناوری دیجیتالی ابزار ضروری و بسیار قدرتمندی برای مدیریت، توزیع محصولات و بازاریابی در صنعت گردشگری است. تغییراتی که در انتظارات و سلایق مشتریان به وجود آمده بخش گردشگری را وادار می‌سازد تا در جستجوی افزایش رضایت مشتری، استراتژی‌های جدیدی را اتخاذ کرده و خود را با نیاز روز جامعه جهانی منطبق سازد.

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!