افت اشتغالزایی در آمریکا

میزان اشتغال زایی در آمریکا کاهش یافت. به گزارش خبرگزاری ایسنا به نقل از نیویورک تایمز، کاهش نرخ اشتغال زایی در آمریکا چالش جدیدی است که از جمله پیامدهای جنگ تجاری این دولت با شرکای بزرگ این کشور محسوب می شود. براساس اعلام وزارت کار آمریکا، در ماه می فقط ۷۵ هزار اشتغالزایی صورت گرفته است و این کاهش در مقایسه با سال های قبل بسیار بیش از حد است.

افت اشتغالزایی در آمریکا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اقتصاد آمریکا در سال ۲۰۱۸ به طور متوسط ماهانه ۲۲۳ هزار شغل و در پنج ماه نخست امسال به طور متوسط ۱۶۴ هزار شغل ایجاد کرده بود و عملکرد ماه می در سال جاری با این ارقام تفاوت چشمگیری دارد.

براساس آمار طی دو سال گذشته،رشد سطح دستمزدها در آمریکا، باعث افزایش قدرت خرید شد و نرخ بیکاری با وجود عملکرد ضعیف دو ماه گذشته، هنوز در سطح ۳.۶ درصدی قرار دارد که با این حال بهترین عملکرد نیم قرن اخیر محسوب می‌شود.

لیندزی پیگزا، کارشناس ارشد مؤسسه "اینوسمنت بنک اشتیفل"  در این رابطه می گوید: در مجموع اقتصاد بر لبه نازکی قرار دارد، در شرایطی که به رشد خوب فصل نخست افتخار می‌کنیم اما آن روی سکه نا اطمینانی از آینده قرار دارد.

در شرایطی که بسیاری از اقتصاددانان و سیاست‌مداران آمریکایی به ترامپ در خصوص تهدید سیاست‌های تجاری‌اش ضد رشد اقتصادی هشدار داده بودند، آمارهای جدید می‌تواند بانک مرکزی آمریکایی را برای کاهش نرخ بهره در فشار بیشتری قرار دهد.

 

بیشتر بخوانید:

کاهش نرخ بیکاری در کانادا

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!