آلمان و کرواسی پذیرای نیروهای آماده به کار ایرانی!

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از مذاکره این وزارتخانه با برخی کشورهای متقاضی نیروی کار خارجی از جمله آلمان و کرواسی خبر داد و گفت: صلاحیت فنی و حرفه‌ای نیروی انسانی برای کشورهای متقاضی نیروی کار مهم است.

آلمان و کرواسی پذیرای نیروهای آماده به کار ایرانی!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه  اجتماعی، سلیمان پاک‌سرشت درباره اعزام نیروی کار ایرانی به این کشورها گفت: در حال حاضر، کشور ما با چالش بیکاری طیف قابل توجهی از جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مواجه است و در طرف مقابل به دلیل پدیده سالمندی و ساختار سنی بیشتر کشورهای اروپایی نیاز به نیروی کار ماهر و جوان دارند. اگر این نیاز متقابل به درستی مدیریت شود، رابطه‌ای دو سر برد شکل گرفته است.

به گفته وی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اخیراً به دنبال اجرای سیاست اعزام نیروی کار در مذاکرات خود با کشورهای متقاضی، تمرکز اصلی را بر کشور آلمان قرار داده که تقاضای قابل توجهی برای نیروی کار خارجی دارند. در عین حال مذاکرات و گفتگوهایی هم با کشور کرواسی صورت گرفته و نمایندگان هیأت‌های عالی کارفرمایی کرواسی از امکانات آموزش فنی و حرفه‌ای بازدید کرده‌اند.

 

با بسته آماده به کار کاران در کمترین زمان ممکن خود را به کارفرمایان معرفی کنید.

 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: این کشورها برایشان مهم است که دستگاه‌های آموزش مهارتی چطور عمل می‌کنند و دستگاه و روندهای آموزشی که تولید صلاحیت حرفه‌ای می‌کند و آموزش فنی و حرفه‌ای می‌دهد، چگونه کار می‌کند؟ آنها تمایل دارند که افراد در چارچوب کاملاً استاندارد و مورد پذیرش کشور مقصد آموزش دیده باشند و این تضمین به آنها داده شود که نیروهای کار ورای تفاوت‌های تکنولوژیک و فضای کسب و کار، می‌توانند با استاندارد و بهره‌وری بالایی در آنجا کار کند.

به گفته پاک‌سرشت، تسهیل گردش نیروی کار و ایجاد اعتماد و فرایندی امن برای مبادله نیروی کار ماهر، وظیفه دولت است، به همین دلیل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اعلام آمادگی کرده افرادی را که فرایند آموزشی را بر اساس استانداردهای مذکور طی کرده و جزو مهارت آموختگان هستند، معرفی کند.

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!