سر حقوق چگونه مذاکره کنیم

صحبت در مورد میزان حقوق در مصاحبه‌های شغلی سخت ترین کار است، بسیاری از کارفرماها از این طریق حتی شخصیت شما را می‌سنجند. پس بهتر است اول درباره شرح وظایف، شرایط و قوانین مجموعه به توافق برسید و بعد درباره حقوق درخواستی صحبت کنید.

سر حقوق چگونه مذاکره کنیم

 اگر شغل رویایی خود را به دست آورید اما در زمان مذاکره بر سر حقوق، نتوانید توافق خوبی داشته باشید؛ دریافتی خوبی ندارید و همین مسئله باعث  می شود حتی پس از استخدام هم احساس شکست و دلزدگی کنید.

بیان مبلغ درخواستی ممکن است سخت باشد؛ قطعا شما تمایل دارید به اندازه ارزش کاری را که میخواهید انجام دهید حقوق دریافت کنید و اما از طرف دیگر میترسید با بیان مبلغ حقوق درخواستی، باعث شوید مذاکره تان با شکست رو به رو شود و شما استخدام نشوید حتی ممکن است بترسید که مبادا این امر موجب برهم خوردن جلسه مذاکره شود. در این مقاله کاران راهی برای مذاکره حقوق به شما معرفی میکند.

 

با رزومه ساز آنلاین کاران به آسانی می توانید یک رزومه حرفه ای بسازید .

مذاکره حقوق را به پایان مصاحبه موکول کنید

حتی مدیران منابع انسانی هم معتقدند در مصاحبه‌های شغلی سخت ترین کار صحبت در مورد میزان حقوق است، بسیاری از کارفرماها از این طریق حتی شخصیت شما را می‌سنجند. پس بهتر است اول درباره شرح وظایف، شرایط و قوانین مجموعه به توافق برسید و بعد درباره حقوق درخواستی صحبت کنید.

از قبل تحقیق کنید

 برای اینکه بدانید در محدوده چه مبلغی، حقوق درخواستی خود را پیشنهاد دهید بهتر است درباره این حقوق در بازار کار تحقیق کنید که دیگر شرکتها چه مقدار به کارکنان خود حقوق میدهد. اما به خاطر بسپارید شرایط شرکتها را نیز باید مورد بررسی قرار داد. به عنوان مثال ممکن است حقوق پیشنهادی دو شرکت برای یک شغل متفاوت باشد، اما زمان حضور فرد در شرکت میزان تعطیلات کاری و شرح وظایف متفاوتی داشته باشند. پس با قبولی در شرکتی که حقوق کمتری دارد اما شرایط بهتری دارد ضرر نخواهید کرد.

روی نقاط قوت تان تاکید کنید

به خاطر داشته باشید نحوه برخورد شما در زمان مصاحبه و جلسات بعدی مذاکره بسیار سرنوشت ساز است. شما در این جلسات باید تمام مهارتهای خود که برای تصدی شغل مورد علاقهتان مهم است را بیان کنیدو درباره نحوه کار خود با مسئول مصاحبه مذاکره کنید.

با احترام مخالفت کنید

 اگر حقوق پیشنهادی کارفرما بسیار پایین است با احترام مخالفت کنید و بیان کنید ارزشی که شما برای مجموعه به ارمغان میآورید بسیار بیشتر از مبلغ پیشنهادی است. اگر شما تمام مهارتها و الزامات تصدی پست را داشته باشید و خود را در جلسه مصاحبه خود معرفی کنید و بتوانید اعتماد کارفرما را جلب کنید ممکن است با رقم پیشنهادی شما موافقت شود.

پیشنهاد حقوقی را دقیق و مشخص عنوان کنید

سعی کنید یک رقم مشخص را به عنوان حقوق پیشنهادی مطرح کنید. عنوان کردن بازه حقوقی مثلا بین ۳.۵ تا۴.۵ میلیون توافق شما را برای تعیین نهایی با کارفرما مشکل می کند.

تمام ابعاد یک موقعیت شغلی را درنظر بگیرید

قطعا شما هم با ما موافقیدکه جنبههای مختلفی از شغل هستند که میتوانند رضایت شما جلب کنند. برای مثال فرصت رشد ،جایگاه شغلی مناسب و محیط کاری عاری از تنش نیز از جمله عواملی هستند که در رضایت شغلی، نقش دارند. ممکن است شرکتی برای شغلی به شما پیشنهاد دهد که حقوق پرداختی پایین تری نسبت به میزان درخواستی شما دارد اما دیگر جوانب موثر در رضایت شغلی رتبه بالا تری دارد، پس میزان ارزش گذاری شغل را از دریافت حقوق بالاتر بردارید و به دیگر مسائل موثر در آرامش کاری خود توجه کنید.

تمام فرصت های شغلی وب را یکجا در کاران ببینید.

بیشتر بخوانید:

ویدئو رزومه بسازید و یک قدم جلوتر از بقیه باشید

در مصاحبه های شغلی آنلاین و مجازی شرکت کنید.

مستقیما به کارفرمایان برای استخدام معرفی شوید.

از فرصت های شغلی روی ایمیل و پیامک مطلع  شوید.

 

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!