5 جمله مرگبار در مذاکره حقوق و مزایا که نباید بگویید!

درکنار تمام بایدهایی که در مصاحبه شغلی رعایت می کنید، در بخش مذاکره بر سر حقوق و دستمزد که قطعا یکی از سخت ترین بخش هاست از گفتن چند جمله باید خودداری کنید؛ جملاتی که هریک به تنهایی می توانند جریان مصاحبه شما را مسدود کنند؛ حتی اگر تا پیش از گفتن این جملات منفی، شما در مصاحبه پیروز شده باشید. در این مقاله کاران به این چند جمله اشاره کوتاهی کرده‌ایم.

5 جمله مرگبار در مذاکره حقوق و مزایا که نباید بگویید!

۱.هرگز پس از اولین پیشنهاد نگویید قبول می کنم! همیشه رقم پیشنهادی را بررسی کنید، حتی اگر نمی توانید آن لحظه حقوق درستی پیشنهاد دهید می توانید بگویید : اگر امکان دارد باید در این رابطه فکر کنم و به شما اطلاع بدهم.

۲.هرگز نگویید این آخرین پیشنهاد من است؛ کارفرما را تهدید نکنید! اگر علاقمندید در شغل موردنظر استخدام شوید گفتن این جمله درهای مذاکره را تا ابد به روی شما می بندد.

۳.هرگز نگویید فقط همین قدر! چرا که نوعی توهین به کارفرما محسوب می شود. شما می توانید یک رقم پیشنهادی را به عنوان حقوق قبول نکنید نه اینکه با این جمله کارفرما را تحقیر کنید. می توانید بگویید این رقم پایین تر از حد مورد انتظار من است.

 

با رزومه ساز آنلاین کاران به آسانی می توانید یک رزومه حرفه ای بسازید .

 

۴.هرگز نگویید دیگران حقوق بالاتری به من پیشنهاد می دهند! هیچ کارفرمایی علاقه ندارد که توسط شما با دیگر رقبایش مقایسه شود. گفتن این جمله حس ناخوشایندی را در مدیران ایجاد می کند

۵. از کلمه نه استفاده نکنید؛ با «نه» گفتن، به سرعت درهای گفتگو را می بندید. کلمه نه باعث می شود مدیر مربوطه دیگر هیج علاقه ای برای ادامه مذاکره با شما نداشته باشد.

 

بیشتر بخوانید:

با چه نوع رزومه ای می توانیم استخدام شویم؟ 

سر حقوق چگونه مذاکره کنیم؟!

تمام فرصت های شغلی وب را یکجا در کاران ببینید.

 بیشترین حقوق و دستمزد مربوط به کدام شهرهای جهان است؟

مستقیما به کارفرمایان برای استخدام معرفی شوید.

 کاران چگونه مشکل بیکاری شما را حل می کند؟

 

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!