چرا نباید سوابق کاری ما در رزومه پراکنده باشد؟

نوشتن سابقه در رزومه کاری، یکی از ظرافت های مهم هر رزومه شغلی است. در این مقاله کاران با نحوه درست نوشتن سابقه کاری در رزومه و اشتباهات رایج یک رزومه آشنا می شویم.

چرا نباید سوابق کاری ما در رزومه پراکنده باشد؟

چرا سابقه کاری ما نباید پراکنده باشد؟

یک رزومه کاری خوب برای اینکه مورد توجه مدیران قرار بگیرد باید تا جای ممکن متناسب با شغل مورد درخواست شما بوده و اجزای آن با هم هماهنگی داشته باشد. درواقع برای خیلی از مدیران استخدام، سوابق کاری منسجم وپیوسته در شغل موردنظر خیلی بیشتر از تحصیلات فرد اهمیت دارد. به همین خاطر باید درنوشتن سوابق کاری رزومه دقت کنید. برای اینکه بدانید چه نوع رزومه ای می تواند شانس استخدام شما را افزایش دهد این مطلب را بخوانید.در واقع رزومه شغلی آیینه حرفه ای شماست؛ اگر سوابق کاری شما پراکنده و با دوره های زمانی کوتاه مثل چند ماه باشد، قطعا این موضوع از نظر مدیران منابع انسانی و استخدام ممکن است یک امتیاز منفی به حساب بیاید و سوال برانگیز می شود.

 

 یک کارفرما با مطالعه رزومه شما در زمان کوتاهی متوجه کیفیت زندگی کاری‌تان می شود. هر قدر این رزومه دارای سوابق شغلی متمرکز و طولانی‌تر و مرتبط با تحصیلات و دوره های آموزشی باشد، امتیاز بهتری برای شما دارد. سابقه متمرکز کاری در رزومه نشان از تمرکز و وفاداری شما به برندها و کسب وکارهای مختلفی دارد که با آنها کار کرده‌اید. وقتی سوابق کاری فعالیت شما  متوسط بین ۲ تا ۳ سال برای هر برند یا بنگاه تجاری باشد نشان می‌دهد شما برنامه ریزی مشخصی برای پیشبرد کارها دارید و به اصطلاح از این شاخه به آن شاخه نپریده‌اید. برای ساختن یک رزومه حرفه ای این ویدئوی آموزشی را ببینید. 

وقتی سابقه کاری شما در رزومه خیلی کوتاه و شاخه به شاخه باشد،ممکن است کارفرما تصور کند شما نسبت به کارتان متعهد و منعطف نیستید و با هر تغییر کوچکی کار خود را ترک می‌کنید.

 

با رزومه ساز آنلاین کاران، یک رزومه خوب و حرفه ای بسازید.

 

چرا جابه جایی های بیش از حد شغلی به نفع کارفرما نیست؟

به خاطر داشته باشید هر چه قدر کارمندان یک سازمان مدت طولانی تری در آنجا باقی بمانند، هزینه کمتری برای یک سازمان در پی دارد. زمانی که کارمندان یک مجموعه در مدت زمان کوتاه تری سازمان را ترک می‌کنند هزینه‌های جایجایی کارمند، آموزش کارمند جدید، آگهی و اعتماد کردن مجموعه‌های طرف قرار داد با فرد جدید را برای سازمان در پی دارد. به همین خاطر کارفرما‌ها اغلب دنبال افرادی هستندکه مورد اعتمادند، دم دمی مزاج نیستند و در عین حال به دلیل انعطاف کاری بالا بتوانند زمانی طولانی‌تری را در سازمان‌شان بگذارند؛ پس بهتر است در هر مجموعه‌ کاری که وارد می‌شوید اگر شرایط کاری طبیعی بود، حداقل یک سال به طور مداوم و مستمر کار کنید.

 

به پادکست کاران درباره رزومه گوش دهید

 

برای این سوابق شغلی پراکنده نداشته باشید دو راه پیش رو دارید:

قدم اول اینکه از قبل درباره هر سازمانی که می‌خواهید در آنجا مشغول به کار شوید، تحقیق کنید. در زمان مصاحبه از تمام وظایف خود آگاهی پیدا کنید تا بعدا به دلیل وظیفه‌ای که مخالف انجام آن هستید مجبور به ترک کار نشوید. تمام مواردی که برایتان مهم است مثل تیم کاری که قرار است با آنها همکار شوید، مسیر رفت و آمد و حقوق درخواستی را مورد بررسی قرار دهید و بهترین گزینه را انتخاب کنید تا رضایت شغلی بالاتری داشته باشید و زمان بیشتری را در آن مجموعه بگذرانید.برای اینکه بدانید در مصاحبه شغلی بهتر است چه سوال هایی از کارفرما بپرسید، حتما این مقاله را بخوانید.

قدم دوم اینکه سعی کنید تا جایی که ممکن است و جز در موارد اضطراری، شغل خود را عوض نکنید. البته ما هم موافقیم که ممکن است برخی مسایل پیش بیاید که کار و محیط کاری را برای شما سخت کند. سعی کنید در مواجهه با مشکلات کاری، ترک محل کار، اولین راه کار شما نباشد؛ راه‌های حل مسایل و چالش‌های پیش آمده را یاد بگیرید تا در رزومه خود سوابق شغلی پراکنده نداشته باشید. یک مشکل ممکن است برای افراد زیادی از سازمان پیش بیاید و راه حل‌های مختلفی به ذهن افراد برسد. برای حل برخی از مسایل بهتر است با کارمندان آن مجموعه رابطه دوستانه برقرار کنید و با آنها مشورت کنید. برخی از مسایلی که ممکن است به خاطر آن مجبور به ترک کار شوید مشکل حادی نیستند و در طول زمان قابل حل شدن هستند. بنابراین قبل از نوشتن استعفا، به عنوان آخرین راه، کمی زمان به خرج دهید و با افراد با تجربه مشورت کنید.در ادامه با 6 اشتباهی که مانع استخدام شما می شود آشنا شوید.

 

بیشتر بخوانید:

7 گام برای ساخت یک رزومه حرفه ای

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!