نحوه نوشتن یک آگهی استخدامی خوب

نوشتن متن آگهی استخدام مناسب به شما کمک می‌کند تا بتوانید افراد بهتری را جذب کرده و هدفمند استخدام کنید.در این مقاله کاران با نحوه نوشتن نمونه متن آگهی استخدام و نکات آن آشنا می شوید.

نحوه نوشتن یک آگهی استخدامی خوب

زمانی که اصول نوشتن متن یک آگهی استخدامی را رعایت می‌کنید علاوه بر اعلام نیازمندی خود برای استخدام، در واقع نام تجاری مجموعه تان را تبلیغ می‌کنید.هدف از ساختن آگهی شغلی، استخدام مناسب ترین کارجو است. اگرمتن آگهی استخدام شما، جذابیت لازم را نداشته باشد و اطلاعات در متن آگهی، کامل و شفاف نباشد شانس تان، برای پیدا کردن افراد مناسب کم می‌شود. 

کارجویان به کدام آگهی های استخدامی توجه می کنند؟

وقتی یک کارجو آگهی شما را می بیند، درصورتی که متناسب با نیاز شغلی‌اش باشد، ممکن است روی عنوان آگهی کلیک ‌کند تا اطلاعات بیشتری به دست آورد؛ اگر اطلاعات کافی و مشخصی در متن آگهی نباشد و یا قالب گرافیکی آنقدر جذاب نباشد،به احتمال زیاد کارجو صفحه آگهی را می‌بندد و به راحتی از آگهی شما رد ‌می‌شود. بنابراین متن آگهی باید در وهله اول اطلاعات کلیدی و در عین حال خلاصه را به کارجو بدهد. این اطلاعات شامل شرح وظایف و مهارت‌های اصلی برای موقعیت استخدامی است.

 

اگر داری استخدام میکنی با 40 درصد تخفیف آگهی تو ثبت کن کد تخفیف jobad40

کد تخفیف 40 درصد : jobad40

 

بدنه یک آگهی استخدامی ازسه بخش کلی تشکیل شده است: عنوان آگهی، متن آگهی و توضیح درباره مجموعه و شرایط کار.

۱-عنوان آگهی را دقیق و شفاف بنویسید.

عنوان متن آگهی استخدامی باید دقیق و جامع باشد؛ به طوری که با خواندن عنوان آگهی استخدامی جایگاه این شغل در سازمان یا یک مجموعه کاری مشخص شود. در عنوان آگهی استخدامی، حتما سمت شغلی مورد نیاز را مشخص کنید؛ به عنوان مثال کارشناس، کارشناس ارشد، مدیر، سرپرست و... سمت های شغلی هستند که باید حتما در عنوان آگهی شما معین شوند. تا جای ممکن سعی کنید عنوان آگهی را از عناوین رایج در بازار کار استفاده کنید. ترجمه برخی عنوان های شغلی در بازار کار رایج نیست. سعی کنید حتما عنوان انگلیسی سمت شغلی موردنظر را در آگهی استخدامی درج کنید تا کارجویان راحت تر شما را پیدا کنند

۲- شرح وظایف، مسئولیت ها و انتظارات کاری را درج کنید

متن آگهی خود شامل بخش های مختلفی است. شرح وظایف، مهارت‌های مورد نیاز، تحصیلات مورد نظر و جنسیت، سابقه کار و در صورت نیاز آشنایی به زبان‌های خارجی، همگی پیکره متن یک آگهی شغلی را تشکیل می‌دهند. با کمی وقت گذاشتن در تهیه این بخش باعث می‌شوید کارجویان هدفمندتری به شما مراجعه کنند.

در شرح وظایف، مسئولیت ها و انتظارات از یک آگهی شغلی باید تصویر کلی و دقیقی از یک موقعیت شغلی معرفی کنید. تمام انتظارات کاری ازمتقاضی استخدام را در این بخش عنوان کنید تا کارجویان تصویر بهتری از موقعیت شغلی بدست بیاورند.

 در واقع شرح شغل در یک آگهی استخدامی از دو قسمت تشکیل می‌شود: بخش اول توضیح کلی درباره موقعیت شغلی و بخش دوم شامل شرح وظایف و شرایط کاری استخدام است. سعی کنید این قسمت را به صورت کلی و مختصر بنویسید که حجم زیاد اطلاعات و وظایف باعث ترس کارجو نشود اما در عین حال جامع باشد. بهتر است توضیح کلی از موقعیت شغلی را در یک پاراگراف خلاصه بنویسید و شرح وظایف را به صورت خطی درج کنید.برای تمرکز بیشتر کارجو می توانید در متن آگهی از ابزارهای ویرایش مانند بولت یا خط تیره در ابتدای هر خط استفاده کنید. 

مهارت‌ها را نیز همانند شرح وظایف به صورت ردیفی بنویسید تا موجب سردرگمی و یا نادیده گرفتن شدن این بخش از آگهی نشود. اگر جنسیت، تاثیر خاصی روی شغل موردنظر ندارد از قید کردن آن پرهیز کنید ترتیب . ذکر میزان تحصیلات و سابقه کاری از دیگر الزامات یک آگهی شغلی هستند که در این بخش معرفی می‌شوند. اگر خواستید بدانید در متن آگهی استخدامی به چه نکته ای نباید اشاره کنید این مقاله را بخوانید.

۳- معرفی مجموعه کاری و نحوه ارسال رزومه را فراموش نکنید

قطعا برای تمام کارجویان داشتن اطلاعلات ازمجموعه شما و فرهنگ سازمانی‌تان مهم است. در این بخش می‌توانید ضمن معرفی خلاصه کسب و کارتان، از اهداف، چشم اندازها و ارزش‌های مجموعه بنویسید.در انتهای این بخش حتما باید راه‌های ارتباطی برای دریافت رزومه‌ها را عنوان کنید؛ اغلب آگهی‌های استخدامی در این بخش دارای یک ایمیل یا آی دی تلگرام هستند که کارجویان می‌توانند رزومه‌های شغلی خود را به آن ارسال کنند. برای معرفی ویژه کسب و کار و برندتان می توانید از سرویس رایگان معرفی کسب و کارها در کاران استفاده کنید.

به نظر شما چه نکات دیگری باید در نوشتن آگهی های استخدامی مدنظر قرار گیرد؟ نظرات تان را برای ما بنویسید

بیشتر بخوانید:

اگر به دنبال استخدام مناسب ترین افراد هستید خدمات ۳۶۰ درجه استخدام کاران منتشر شماست

بهترین روش ها برای مصاحبه استخدامی آنلاین در ایران

برون سپاری موضوع استخدام؛ راهکاری هوشمندانه برای مدیران!

چرا کارجویان به مصاحبه استخدام نمی آیند؟

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!