آشنایی با مشاغل در حوزه آتش

آتش به عنوان یکی از عناصر اصلی طبیعت، سرمنشا ایجاد مشاغل بسیاری در جهان است. کسب و کارهای مختلفی هستند که به نحوی با آتش در ارتباط اند. از طلا ساز تا نانوا افرادی هستند که مستقیما با آتش در تماس هستند و به اصطلاح نان از آتش بیرون می‌کشند! در این مقاله کاران با لیست مشاغل حوزه آتش بیشتر آشنا می شویم.

آشنایی با مشاغل در حوزه آتش

آشنایی با مشاغل در حیطه آتش

آتش به عنوان یکی ازعناصر اصلی طبیعت، سرمنشا ایجاد مشاغل بسیاری در جهان است. کسب و کارهای مختلفی هستند که به نحوی با آتش در ارتباط اند. از طلا ساز تا نانوا افرادی هستند که مستقیما با آتش تماس دارند و به اصطلاح نان از آتش بیرون می‌کشند! در واقع کشف آتش باعث تغییرکلی کیفیت زندگی انسان و به وجود آمدن مشاغل مختلف شد.

 

تیپ شخصیتی کسانی که با آتش سر و کار دارند

بر اساس تحقیقات تیم کاران، افرادی که در بخش ارائه خدمات شهری بسیار عالی هستند میتوانند در مشاغل مرتبط با آتش موفق باشند. در واقع این شخصیتها انجام کارهای پویا و متنوع را دوست دارند و می‌خواهند با دیگران در ارتباط باشند. توانایی اقدام سریع و به موقع، یکی از ویژگیهای افرادی است که با مشاغل مرتبط با آتش در ارتباط هستند. از دیگر مهارتهای این افراد میتوان به محتاط بودن، تفکر منطقی و صبوری اشاره کرد.مطابق نتیجه تست شخصیت شناسی و معتبرMBTI مناسب ترین تیپ شخصیتی برای مشاغل حوزه آتش ESTP است.

 

اگر میخوای بدونی برای چه شغلی مناسبی در تست شخصیت شناسی کاران شرکت کن

 

مشاغل در حوزه آتش

همان طور که گفته شد مشاغل متنوعی در سراسر دنیا هستند که با آتش در ارتباط اند و روز به روز بر تنوع این مشاغل افزوده میشود. در زمانهای قدیم از آتش در مشاغلی مانند آهنگری و طلا سازی استفاده میشد و اکنون با پیشرفت تجهیزات و صنایع، آتش، هستهی اصلی مشاغلی همچون تولید فولاد است. آتش، با تمام مخاطراتی که به همراه دارد گرما بخش رشد اقتصادی است و زیرساخت حیاتی ایجاد مشاغل مختلفی است که در رشد اقتصادی هر کشور تاثیرگذارند. در ادامه این مقاله کاران با برخی ازاین مشاغل آشنا می شوید.

 

همین الان آگهی های استخدامی رااز تمام کاریابی ها یکجا در کاران ببین

آشنایی با شغل آتش نشان

آتش نشان به عنوان ملموس‌ترین شغلی که مستقیما با آتش در ارتباط است در رده مشاغل سخت و پرخطر قرار می گیرد. آتش نشانها وظایف مختلفی از جمله مهار آتش ساختمانها تا نجات حیوانات مانده در تله‌ها دارند. آتش نشان‌ها معمولا دوره‌های مهارتی فنی طولانی می‌گذارند. آتش نشانی به عنوان یک شغل پر خطر همواره یاد آور مفهوم ایثار است.

 

اگر دنبال کار میگردی یا میخوای موقعیت بهتری پیدا کنی در عرض چند دقیقه رزومه ات رو بساز

آشنایی با شغل طلاسازی

طلاسازی جز قدیمی ترین مشاغل این دسته محسوب میشود. طلاساز، طلای خام یا شمش طلا را در کوره آتش قرار داده تا طلا ذوب شود. سپس طلای ذوب شده را با مس و نقره ترکیب میکند تا به میزان اصلی ساخت طلا برسد. در نهایت طلاساز طلای ذوب شده را در قالبهای مخصوص میریزد تا طلا، شکل مورد نظر را به دست آورد.

آشنایی با شغل شیشه سازی

شیشه گری نیز از جمله مشاغلی است که جز این دسته محسوب میشود. شیشه گر، ماده شیشه را در کورههای مخصوص قرار می‌دهد تا نرم و نیمه مایع شود. سپس شیشه گر مقداری از شیشه نرم شده را روی لولهای مخصوص که تو خالی است، میگذارد و در آن لوله میدمد؛ با این کار شیشه باد میشود و شیشه گر شکل مورد نظر را به شیشه میدهد. شیشه گر با این شیوه محصولات متنوعی نظیر لیوان و گلدانها و... را میسازد.

چطور یک رزومه حرفه ای بسازیم(آموزش ویدئویی)

مشاغلی که در آن با آتش سر و کار دارید:

  1. آتش نشان
  2. آشپز
  3. شیشه گر
  4. آهنگر
  5. کارگر کارخانه فولاد
  6. قیرگونی کن
  7. فندک ساز
  8. نانوا
  9. لامپ ساز
  10. طلا ساز
  11. بلور ساز
  12. سفال گر

آشنایی با مشاغل حوزه آتش

تمام فرصت های شغلی مشاغل حوزه آتش را اینجا ببینید

بیشتر بخوانید

اگر می خواهید به عنوان آتش نشان استخدام شوید بخوانید

آشنایی با مشاغل بانوان

آشنایی با مشاغل امنیتی و حفاظتی

 

 

اینستاگرام

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!