آشنایی با مشاغل در حیطه آب

مشاغل مرتبط با حوزه آب را بشناسید و در این مقاله کاران با بازار کار و استخدام مشاغل حیطه آب آشنا شوید.

آشنایی با مشاغل در حیطه آب

اهمیت مشاغل حوزه آب

 آب یکی از عناصر مهم زندگی بخش است به طوری که امروزه کشورهای زیادی درگیر مسئله کم آبی و نبود آب شیرین کافی هستند؛ علاوه براینکه آب به عنوان مهم ترین عنصر حیات محسوب می شود در حوزه مشاغل هم اهمیت بسیاری دارد.  به دلیل اهمیت ارتباط آب با مشاغل در روز جهانی آب(سال ۲۰۱۶)، سازمان ملل پروژه‌هایی برای تحقیق روی موضوع آب و مشاغل (Water And Jobs) تعریف کرد تا مشخص شود مشاغل مرتبط با آب و میزان کمی و کیفی آب در این کسب وکارها تا چه اندازه اجتماع و اقتصاد را تحت الشعاع قرار می‌دهد. در ادامه با فهرست مشاغل حوزه آب بیشتر آشنا می شویم.

 

تیپ شخصیتی افرادی که با آب سر و کار دارند

با توجه به نتایج تحقیقات تیم کاران، عموما افرادی که ازانجام کارهای پویا و چالشی وملموس لذت میبرند و دوست دارند به دیگران کمک کرده و انعطاف پذیرند میتوانند در مشاغلی مانند غواصی، دریا نوردی، قایق رانی و مشاغل حوزه آب از این قبیل موفق باشند.در طیف دیگر مشاغل مرتبط با آب، افرادی که آرام و حساس هستند، اهل شلوغ کاری و جلب توجه نیستند، به دنیای اطراف بسیار توجه دارند و همچنین مسائل را به شکل حسی و واقعی درک میکنند در مشاغلی مانند کشاورزی، باغبانی و گل فروشی موفق‌تر هستند.مطابق نتایج تست شخصیت شناسی MBTI ، سه تیپ شخصیتی ISFJ, INFP, INFJ. مناسب ترین شخصیت ها برای استخدام در مشاغل مرتبط با حوزه آب هستند.

 

اگر میخوای بدونی برای چه شغلی مناسبی در تست شخصیت شناسی کاران شرکت کن

 

آشنایی با مشاغل در حیطه آب

همان اندازه که آب، نقش حیاتی در زندگیمان بازی میکند، دایره گستردهای از مشاغل را هم در بر میگیرد. اهمیت آب باعث شده مشاغل وابسته به آن هم شغلهای مهمی باشند. در واقع حیات بسیاری از مشاغل مانند کشاورزی، آشپزی، غواصی و دریانوردی(مهندسی دریا) و... وابسته به آب است. ما در این دسته بندی مشاغلی را قرار دادهایم که با آب مستقیما سر و کار دارند. این ۱۷ شغل، شامل موارد زیر هستند :

  1. آتش نشان
  2. کشاورز
  3. آهنگر
  4. دریانورد
  5. غواص
  6. شناگر
  7. ماهی گیر
  8. ملوان
  9. ناخدا
  10. مربی آموزش شنا
  11. قایقران
  12. مهندس دریا
  13. آشپز
  14. ناجی استخر
  15. کارشناس هواشناسی
  16. گل فروش
  17. باغبان
  18. نقاش

 برای استخدام در مشاغل حوزه آب یک رزومه حرفه ای بسازید

آشنایی با مشاغل آبی

از کشاورزی تا آهنگری

کشاورزی، بزرگ‌ترین مصرف کننده آب است. کلید نجات آب و بازگرداندن تعادل به منابع آب، در بخش کشاورزی است. با به کارگیری روشهای نوین در آبیاری و کشت محصولاتی که نیاز به غرقابی شدن ندارند میتوانیم از این منبع مهم حیات بخش حفاظت کنیم. بر اساس تحقیقات تیم کاران با این کار میتوان به اهداف مهمی دست یافت؛ یکی از این هدفها این است که با استفاده از روشهای نوین، میتوان منابع آبی را حفظ و از هدر رفت آب جلوگیری کرد. دومین هدف این است که با استفاده از روشهای آبیاری قطره‌‌ای در سراسر کشور اعم از شهرهایی که با کمبود منابع آبی روبه‌رو هستند، میتوان کشاورزی کرد که این کار به رشد نرخ اشتغال زایی پایدار کمک بسیاری خواهد کرد. با این روش‌های بهینه، در واقع کشور از واردات برخی محصولات کشاورزی بی نیاز خواهد شد.

ویدئو رزومه بسازید و یک قدم جلوتر از بقیه باشید

آهنگری نیز شغلی وابسته به آب است. آهنگری از هنرهای قدیمی کار با فلزات به شمار می‌رود. یک آهنگر فلز خام و حرارت ندیده را در کوره آتش قرار داده و زمانی که فلز به اندازه کافی حرارت دید از کوره بیرون میآورد. سپس با چکشهای مخصوص به فلز تفت دیده شکل می‌دهد. در نهایت، آهنگر فلز شکل گرفته را برای انسجام و تثبیت در آب فرو میبرد. جالب است بدانید آب در کارخانههای صنعتی نظیر پتروشیمی و ذوب آهن و همچنین کارخانه فولاد نیز نقش حیاتی دارد. به دلیل اینکه در این مشاغل از این منبع مهم و نجات بخش استفاده میشود امید است راه کاری برای جایگزینی و یا جلوگیری از هدررفت بیش از اندازه آب پیدا کرد.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با مشاغل در حوزه آتش

با تمام مشاغل ایرانی و فرصت های استخدامی آنها آنها آشنا شوید

 

اینستاگرام

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!