لطفا به ما ملحق نشوید! کوتاه و خواندنی از خاطرات مدیران منابع انسانی

امیر مهریان یکی از مدیران جوان حوزه منابع انسانی است که سال ها در صنایع مختلف و شرکت هایی مانند گلستان، گلرنگ، پارس آنلاین و به تازگی سرآوا مشغول فعالیت بوده است. او در این روایت از تجاریش در زمینه روش های نگه داشت منابع انسانی می گوید:

لطفا به ما ملحق نشوید! کوتاه و خواندنی از خاطرات مدیران منابع انسانی

"من همیشه معتقدم اصلی ترین وظیفه یک مدیر منابع انسانی، انجام مذاکره با پرسنل و مدیران است. شما به عنوان مدیر منابع انسانی باید حس پذیرش را در افراد مختلف ازکارشناسان تا مدیران ایجاد کنید؛ مذاکره مهم ترین ابزار برای ایجاد این پذیرش است. شما باید قادر باشید با آوردن مثال های موفق، منابع انسانی یک سازمان را برای پذیرش قوانین و مسائل قانع کنید. اگر قدرت مذاکره نباشد، یک مدیر منابع انسانی تنها باید به فشارهای قانونی برای پیشبرد مسائل متوسل شود و این امر برای پیشبرد کارها کافی نیست چرا که تا پذیرش در مدیران و کارکنان بوجود نیاید امکان اجرای درست رویه ها وجود نخواهد داشت. یکی از قدم هایی که در این رابطه بر می داریم این است که ابتدا روی فرهنگ سازمانی کار می کنیم و سپس ابتدا فرهنگ ایده آل مان را در حوزه های مختلف برای نگهداری نیروهای مناسب تعریف می کنیم.
 
 

در مسیر  مذاکره با پرسنل، تاکیدمان همیشه این بوده که از جابه جایی نیروهای مناسب جلوگیری کنیم. اتفاقا در شرکت پارس آنلاین یک کمپین " به ما ملحق نشوید" ایجاد کردیم. این فرهنگ را جا انداختیم تا بگوییم همکارانی برای ما مهم اند که ویژگی های مورد نظر شرکت را داشته باشند. قدرت یادگیرندگی و سخت کوشی مهم ترین ویژگی مدنظر ما بود. در این کمپین به صراحت گفتیم که اگر می خواهید فقط کارمند باشید، به مهارت ها و توانمندی هایتان اضافه نکنید و فقط دنبال کارهای بدون چالش هستید، لطفا به ما ملحق نشوید! ما دنبال افرادی بودیم که خودشان را وقف کارشان کنند و زمانی که سرکار هستند ۱۰۰ درصد وجودشان سر کار باشد. با این روش از سال ۹۵ تا پایان سال ۹۷ هزینه جابه جایی نیروها در پارس آنلاین بالغ بر ۵۰درصد کاهش پیدا کرد. درصورتی که به دلیل تورم به طور کلی هزینه منابع انسانی در این مدت زمان، بیشتر از ۶۰ درصد افزایش داشت. به این ترتیب بود که فرهنگ مطلوبمان را از طریق فرایندها و روش های مختلف در شرکت تبلیغ کردیم. "

گفتگوی کاران با امیر مهریان را در اینجا بخوانید.

کاران چگونه بهترین افراد را برای شرکت‌ها و سازمان‌ها استخدام می‌کند؟

 

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!