مشاغل مناسب افراد خجالتی را بشناسید

مشاغل مناسب افراد خجالتی و درون گرا خیلی مواقع شغل های پردرآمدی هستند.اگر شما هم از دسته درون گرا و یا خجالتی هستید در این مقاله کاران با فهرست مشاغل مناسب افراد درون گرا و گوشه گیر آشنا می شوید.

مشاغل مناسب افراد خجالتی را بشناسید

 

افراد خجالتی چه ویژگی هایی دارند؟

خجالتی ها یا همان افراد کم رو، شخصیت های درون گرایی هستند که کمتر ابراز وجود می کنند و یا بیان احساسات و عواطف برای آنها سخت است. افراد خجالتی از اینکه وارد جمعهای ناآشنا بشوند و یا اینکه بخواهند درباره خودشان صحبت کنند؛ مشکل دارند. دایره دوستی افراد درون گرا و خجالتی کوچک است. خجالتی ها در حل مشکلات اجتماعی اکثرا دچار مسئله میشوند. یکی از مسائلی که بیشتر این افراد با آن درگیر هستند قدرت «نه» گفتن است. اگر کاری به آنها محول شود که افراد خجالتی علاقهای به انجام آن و یا توانایی اجرای آن را نداشته باشند؛ نمیتوانند نه بگویند و اغلب به خاطر خجالتشان مورد سوء استفاده دیگران قرار میگیرند. فرد خجالتی حتی زمانی که نظر مخالف دارد نمیتواند به راحتی نظرش را بگوید چون نگران است که طرد شود و یا مورد قضاوت قرار بگیردافراد خجالتی هم میل به دوستی دارند و علاقهمند هستند در جمع پذیرفته شوند. اما به دلیل ترس از طرد شدن؛ از این کار صرف نظر میکنند.

 

اگر میخوای بدونی برای چه شغلی مناسبی در تست شخصیت شناسی کاران شرکت کن

مشکل افراد خجالتی در پیدا کردن شغل

یکی از مهم ترین مسایل افراد خجالتی، پیدا کردن شغل دلخواه و حضور در اجتماع است. برخی از مشاغل به دلیل بالا بودن سطح تعاملات اجتماعی موردنیاز، مورد علاقه افراد خجالتی نیستند. همه ما افرادی را میشناسیم که تا به حال نتوانستهاند شغل مورد نظرشان را پیدا کند. چندین بار هم در مصاحبه‌های شغلی شرکت کردهاند اما هر بار، جواب منفی بوده است. شما چطور؟ آیا آنقدر خجالتی و ساکت هستید که فکر میکنید هرگز در دنیای حرفهای موفق نمی شوید؟ اشتباه نکنید، شغلهای زیادی وجود دارد که افراد خجالتی میتوانند در آنها بدرخشند. افراد ساکت، خجالتی و درون گرا می‌توانند در زمینههای مختلف کسب و کار، علم، آموزش، سیاست و هنر موفق باشند. برای اینکه بدانید چه شخصیتی مناسب چه شغلی است این مقاله کاران را بخوانید.

تشخیص تیپهای شخصیتی

بعضی از افراد در انتخاب شغل مناسب برای خود دچار مشکل هستند. خیلی از سازمانها و شرکتها برای این که کارکنان شان در آینده با مشکل مواجه نشوند و بدانند که برای چه کاری ساخته شده اند از آنها تست های شخصیت شناسی می گیرند. مثلا یکی از مهم ترین آزمون های شخصیت شناسی تست شخصیت شناسی مایرز بریگز (MBTI) است. با شرکت در این تست میتوانید بفهمید شخصیت شما کدام یک از شخصیت های 16 گانه MBTI است مثلا برون گرا، حسی، متفکر، قضاوت کننده  (ESTJ)هستید یا  درون گرا، حسی، متفکر، ادراک کننده (ISTP).

کدام شغل برای افراد خجالتی مناسب است؟

همان طور که گفته شد افراد خجالتی چون در مقایسه با افراد برون گرا، روابط عمومی پایین تری دارند و در اکثر مواقع سکوت میکنند، ممکن است در محیط کار نتوانند استعدادهایشان را به درستی نشان دهند و یا با همکاران خود رقابت کاری داشته باشندخجالتی ها در خطر حذف شدن از بعضی محیطهای خاص اداری و یا حتی جمع های کاری هستند، بدون توجه به اینکه چقدر با استعداد باشند. اما این موضوع به این معنا نیست که کارمندان ساکت و آرام همیشه باید در محیط های کار احساس انزوا و تنهایی کنند! در واقع به نظر میرسد که برخی از شغلها مخصوص افراد خجالتیتر ساخته شده اند. شغلهایی که در آن ها با افراد دیگر کمتر در ارتباط هستند.

آشنایی با مشاغل افراد خجالتی

مشاغل مناسب افراد خجالتی

براساس تحقیقات وبسایت Business Insider  فهرست ۲۰ شغل برتر و پردرآمد ویژه افراد خجالتی که میزان اهمیت تعاملات اجتماعی در آنها کمترین میزان است شامل مشاغل زیر می شود

  1. برنامه نویس کامپیوتر
  2. کارشناس زیست شیمی
  3. کارشناس زیست فیزیک
  4. مهندس میکروسیستم
  5. ادمین وب
  6. معمار پایگاه داده
  7. مهندس دریا
  8. مهندس مواد
  9. مهندس نانوسیستم
  10. متخصص منابع آبی
  11. معمار دریایی
  12. دانشمند مواد
  13. مهندس پزشکی
  14. کارشناس بیم سنجی
  15. مهندس پیل سوختی
  16. دانشمند زمین شناسی (به جز آب شناسها و جغرافی دانها)
  17. معمار پایگاه داده
  18. مهندس مکاترونیک
  19. تکنسین ثبت اطلاعات پزشکی و سلامت
  20. زیست شناسان مولکولی و سلولی

شما چه شغل هایی ویژه افراد خجالتی و درون گرا سراغ دارید؟ 

بیشتر بخوانید:

15 نشانه هوش هیجانی بالا را بشناسید

با ابعاد پنهانی شخصیت تان آشنا شوید!

چقدر در شغل خود احساس شادمانی می کنید؟

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!