استخدام خیاط

آگهی های استخدام خیاط را ببینید و در این مقاله کاران با درآمد و مهارت های خیاط آشنا شوید.

استخدام خیاط

خیاطی یکی از هنرهای عالی و مورد علاقه خانم‌‌ها و آقایان است؛ خیاط ها اگر به کسب و کار خیاطی خود بها دهند، می‌توانند به درآمدهای بالایی برسند.
استخدام خیاط می تواند به صورت تمام وقت یا پاره وقت یا حتی استخدام در منزل باشد؛ حتی استخدام وردست خیاط بازارکار خوبی دارد. استخدام خیاط می‌تواند در شرکت‌های تولیدی و یا کارگاه‌های معتبر پوشاک که دوزندگی را به روش
سنتی انجام می‌دهند اتفاق بیافتد. برای یک خیاط امکان همکاری با کارگاه‌های خیاطی کوچک، تولیدکنندگان لباس، شرکت‌های طراحی مد و لباس و … به صورت پاره وقت وجود دارد.


اما زمینه کارآفرینی و خود اشتغالی در این شغل اهمیت بیشتری دارد. خیاطان علاقه‌مند و توانمند با داشتن تجربه و سرمایه کافی می‌توانند به طور مستقل کار کنند. به عنوان مثال می‌توانند کارگاه‌های خیاطی راه اندازی کنند و یا حتی در منزل خود به خیاطی بپردازند. همچنین می‌توانند با گذراندن موفق آزمون مربی گری خیاطی و دریافت مجوز از وزات کار، آموزشگاه خیاطی تأسیس کنند و به عنوان مربی به کار آموزش خیاطی مشغول شوند. و یا حتی به عنوان مشاور راه اندازی کسب و کار خیاطی فعالیت کنند.

آگهی های استخدام خیاط را از اینجا ببینید

درآمد خیاط به عوامل مختلفی بستگی دارد میزان تجربه، مهارت و نوع کار خیاط و منطقه‌ای که در آن به کار خیاطی مشغول است از مهمترین عوامل در تعیین میزان درآمد او محسوب می‌شود. هر چه فرد توانمندتر و ماهرتر باشد، سفارشات بیشتری گرفته و درآمد بهتری خواهند داشت.
از طرفی درآمد خیاط سنتی که مثلاً در یک کارگاه کوچک مشغول خیاطی است با درآمد خیاط حرفه‌ای که به صورت صنعتی و وسیع با شرکتهای پخش کار می‌کند، متفاوت خواهد بود.حتی صفات و خصوصیات شخصی خیاط (نظیر آراستگی ظاهر، خوش قولی، مردم داری، صداقت، انصاف،…) سهم موثری در کاهش یا افزایش درآمد خیاط دارد.

تعمیرات انواع لباس‌ها نیز از دیگر منابع درامدی یک خیاط است که دستمزد آن هم متغیر است و به نوع کار بستگی دارد اما در مجموع باید توجه داشت خیاطی شغلی نیست که خیلی زود به بازدهی برسد و یک خیاط باید زحمت زیادی برای جلب رضایت مشتریان خود بکشد و با گذشت زمان لازم و ارائه کارهای با کیفیت کم کم تعداد مشتریان ثابت خود را زیاد کند اما با این وجود یک خیاط معمولی با ارائه همان خدمات معمولی می‌تواند به درآمد روزی ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان برسد

بسیاری از خیاطان در کارگاه های خیاطی مشغول به کارند و برخلاف بسیاری از مشاغل حقوق و دستمزد خیاط به صورت هفتگی پرداخت می شود.

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!