20 شغل پردرآمد جهان در سال 2019 را بشناسید

وقتی نگاهی به‌لیست پردرآمدترین شغل‌های دنیا می‌اندازیم با حرفه‌هایی مانند بهداشت و درمان، فناوری اطلاعات، تحلیل داده، مشاوره، امور مالی، مهندسی و حقوق برخورد می‌کنیم. اما تا به‌حال به‌این موضوع فکر کرده‌اید که چرا شاغلان این حوزه‌ها بیشترین درآمد را دریافت می‌کنند؟ در ادامه 20 شغل پردرآمد سال 2019 را معرفی می‌کنیم.

20 شغل پردرآمد جهان در سال 2019 را بشناسید

به گزارش ماهنامه شبکه، سایت Glassdoor.com که در خصوص مشاغل مختلف تحقیق می‌کند این بار به‌سراغ شغل‌هایی رفته که برای آن بیشترین درآمد پرداخت می‌شود. در این گزارش و با مشاهده لیست مشاغل پردرآمد، اطلاعاتی در خصوص نوع شغلو درآمد حاصل از آن در دو کشور ایالات متحده آمریکا و بریتانیا به‌دست می‌آورید. در مورد کشورهای دیگر، قدرت کسب درآمد بر اساس مکان تغییر می‌کند. این ۲۰ شغل پردرآمد به شرح زیر هستند:

۱- پزشکی

پزشکان در بیمارستان‌ها بیماری‌های مختلف را تشخیص و درمان می‌کنند و با استفاده از امکاناتی که برای بستری کردن فوری آن‌ها وجود دارد شروع به‌درمان فردی و یا گروهی بیماران می‌کنند. پزشکان دارو تجویز می‌کنند، عمل جراحی انجام می‌دهند، بیماران را به متخصصان دیگر ارجاع می‌دهند، ارزیابی‌های درمانی انجام می‌دهند و به بیماران و خانواده آن‌ها آموزش‌های لازم را می‌دهند.

درآمد سالیانه این شغل در آمریکا: ۱۹۵,۸۴۲ دلار

درآمد سالیانه این شغل در بریتانیا: ۵۰,۸۴۵ پوند


۲- مدیر داروسازی

این افراد روی داروهای بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها، بیمه‌گران بهداشت و درمان و سایر موارد درمانی نظارت دارند. آن‌ها نیروهای جدید را استخدام می‌کنند، بر آن‌ها نظارت دارند، آموزش‌های لازم را به این نیروها ارائه می‌کنند، و با به‌کارگیری و مانیتور کردن پروتکل‌ها از استفاده درست، دقیق و ایمن داروها مطمئن می‌شوند. هم‌چنین با شرکت‌های داروساز درباره قیمت و تحویل دارو مذاکره می‌کنند و به بیماران در خصوص داروهایی که مصرف می‌کنند آموزش می‌دهند.

درآمد سالیانه این شغل در آمریکا: ۱۴۶,۴۱۲ دلار

درآمد سالیانه این شغل در بریتانیا: ۴۱,۴۱۸ پوند


۳- داروسازی

دستورات پزشکان برای داروها را تفسیر می‌کنند، احتمال تداخل داروها را تحلیل می‌کنند، مسائل مربوط به پوشش‌های بیمه را حل می‌کنند، بر طبق استانداردهای موجود دارو تجویز یا باطل می‌کنند، نیروهای تازه را آموزش می‌دهند و اطلاعات لازم در رابطه با نحوه استفاده از داروها و تأثیرات جانبی آن‌ها را در اختیار بیمار می‌گذارند.

درآمد سالیانه این شغل در آمریکا: ۱۲۷,۱۲۰ دلار

درآمد سالیانه این شغل در بریتانیا: ۳۴,۸۴۰ پوند


۴-معمار شرکت‌های بزرگ

این معماران استراتژی کسب‌وکار سازمان‌ها را ارزیابی می‌کنند، فناوری اطلاعات مورد نیاز آن‌ها را طراحی و اصلاح می‌کنند تا از این طریق به این مجموعه‌ها برای رسیدن به اهداف‌شان کمک کنند. یکی از وظایف آن‌ها برقراری ارتباط با مدیران کسب‌وکار مربوطه و هم‌چنین توسعه‌دهندگان فنی است تا از این راه روال کسب‌وکار و فناوری‌ها گوناگون همسو شوند.

درآمد سالیانه این شغل در آمریکا: ۱۱۵,۹۴۴ دلار

درآمد سالیانه این شغل در بریتانیا: ۷۴,۳۹۴ پوند


۵- مشاوران شرکت‌ها

این مشاوران در واقع وکلایی هستند که مستقیما با وکلای کارمندان برای کسب‌وکارها در ارتباط هستند. این افراد روابط موردنیاز با شرکت‌های حقوقی طرف قرارداد را تنظیم می‌کنند، به مدیران کسب‌وکار در خصوص استفاده‌های  قانونی از برنامه‌های کسب‌وکار مشاوره می‌دهند، قراردادها و توافق‌نامه‌های تجاری را بررسی می‌کنند و سازگاری با قوانین صنعت را زیرنظر دارند.

درآمد سالیانه این شغل در آمریکا: ۱۱۵,۵۸۰ دلار

درآمد سالیانه این شغل در بریتانیا: ۷۰,۹۸۶ پوند

 

JOB4


۶-مدیران توسعه نرم‌افزار

این افراد محصولات نرم‌افزاری موردنیاز برای برآورده کردن مشخصات و خصوصیاتی که مدنظر مشتریان یا گروه داخلی شرکت است را توسعه می‌دهند. افرادی که در این شغل فعالیت می‌کنند تمام مراحل لازم برای روند توسعه محصول شرکت را تعریف و سندسازی می‌کنند. این روند شامل مشخصات، ساخت نمونه‌های اولیه، توسعه نرم‌افزار، تست نیازمندی‌ها، توسعه الگوریتم کنترلی جدید و پیش‌نویس سندهای فنی است.

درآمد سالیانه این شغل در آمریکا: ۱۰۸,۸۷۹ دلار

درآمد سالیانه این شغل در بریتانیا: ۵۴,۶۲۵ پوند

 


۷- دستیار پزشک

این گروه از شاغلان با بیماران برای کسب آگاهی از تاریخچه پزشکی آن‌ها و شناخت علائم، تشخیص بیماری و زخم‌ها، طرح‌ریزی دوره‌های درمانی، تجویز دارو، ارائه مشاوره به‌پزشک در رابطه با موارد پیچیده و ارجاع بیماران به متخصصان مصاحبه می‌کنند.

درآمد سالیانه این شغل در آمریکا: ۱۰۸,۷۶۱ دلار

درآمد سالیانه این شغل در بریتانیا: ۳۵,۰۰۰ پوند


۸- مدیران مهندسی نرم‌افزار

مدیر مهندسی نرم‌افزار پردازه‌های مهندسی محصول نرم‌افزاری شامل طرح‌ریزی، آموزش و تحویل به‌موقع محصول با همکاری دیگر افراد مجموعه را اجرا و بهینه‌ می‌کند. وظیفه او کار با محصول، طراحی، داده و گروه‌های مشتریان است تا بتواند پروژه‌های جدید را توسعه دهد و فرآیندهای مهندسی محصول موجود را بهینه کند. آن‌ها تیم‌های مهندسی را در طول دوره توسعه و جلسات بازخورد مدیریت می‌کنند.

درآمد سالیانه این شغل در آمریکا: ۱۰۷,۴۷۹ دلار

درآمد سالیانه این شغل در بریتانیا: ۶۱,۴۶۰ پوند


۹- پرستاران

پرستاران نشانه‌ها و علائم موجود در بیمار را ارزیابی می‌کنند، بیماری‌ها را تشخیص می‌دهند، دارو تجویز می‌کنند، زخم‌های کوچک را درمان می‌کنند، به پزشکان در خصوص موارد پیچیده مشاوره می‌دهند و بیماران را به سایر متخصصان ارجاع می‌دهند.

درآمد سالیانه این شغل در آمریکا: ۱۰۶,۹۶۲ دلار

درآمد سالیانه این شغل در بریتانیا: ۳۶,۲۸۲ پوند

JOB2

 


۱۰- معماران نرم‌افزار

معمار نرم‌افزار تحلیل‌های معماری را انجام می‌دهد و در زمینه طراحی با سهام‌داران کسب‌وکار و پیشروان فناوری جهت ترجمه نیازهای برنامه به راه‌کارهای فنی و طرح‌های سیستمی مذاکره می‌کند. کار این افراد سندسازی طرح‌ها، ارزیابی و به‌کارگیری طرح‌ها برای سهام‌داران است. معمار نرم‌افزار در زمینه تحقیق، طراحی، تست و ارزیابی فناوری‌های جدید و راه‌کارهای آن‌ها فعالیت می‌کند.

درآمد سالیانه این شغل  در آمریکا: ۱۰۵,۳۲۹ دلار

درآمد سالیانه این شغل در بریتانیا: ۵۶,۶۸۳ پوند


۱۱- مدیران مهندسی

وظیفه این مدیران استخدام، آموزش و نظارت بر تیم‌های مهندسی، هماهنگ کردن تلاش‌های تیم‌های پروژه جهت توسعه و اجرای طر‌ح‌ها برای توسعه محصول، بازمهندسی فرآیندها و روش‌های تولید است. مدیران مهندسی بودجه لازم برای پروژه‌ها را تعیین و کنترل می‌کنند و با تحلیل مداوم قیمت‌ها فرصت‌های جدید برای کاهش هزینه‌ها را شناسایی می‌کنند.

درآمد سالیانه این شغل در آمریکا: ۱۰۵,۲۶۰ دلار

درآمد سالیانه این شغل در بریتانیا: ۴۶,۴۶۹ پوند


۱۲-مدیران توسعه اپلیکیشن

این دسته از مدیران با تمام سطوح مدیریت و توسعه تیم‌ها برای ارزیابی و اولویت‌بندی نیازهای کارمندان جهت اپلیکیشن‌های IT در ارتباط هستند. آن‌ها طرح پروژه‌ها را می‌ریزند، مسیرهای بحرانی و چالشی را شناسایی می‌کنند، وضعیت پروژه را گزارش می‌دهند و ریسک‌های پروژه و شکاف‌های اولیه در چرخه زندگی آن پروژه را شناسایی می‌کنند. وظیفه این مدیران استخدام، آموزش و نظارت بر توسعه‌دهندگان و انتخاب تیم‌ها بر روی پروژه‌هایی است که در تخصص آن‌ها است.

درآمد سالیانه این شغل در آمریکا: ۱۰۴,۰۴۸ دلار

درآمد سالیانه این شغل در بریتانیا: ۵۴,۸۵۴ پوند


۱۳- مدیران کارخانه

مدیر کارخانه مسئول تولید ایمن محصول با درنظر گرفتن کیفیت و کمیت محصول و با کمترین هزینه است. وظیفه آن‌ها تأیید زمان‌بندی‌های محصول در بخش‌های مختلف است تا مطمئن شوند که نیازهای مشتری برآورده می‌شود و ارسال اجناس در سطح مطلوب باقی می‌ماند. هم‌چنین، مدیر کارخانه جریان مواد اولیه و استفاده از نیروهای کار برای اطمینان از میزان تولید مورد نیاز را کنترل می‌کند.

درآمد سالیانه این شغل در آمریکا: ۱۰۳,۸۹۲ دلار

درآمد سالیانه این شغل در بریتانیا: ۵۷,۷۵۳ پوند

 


۱۴-مدیران فناوری اطلاعات (IT)

مدیر IT نیازهای کسب‌وکار را ارزیابی می‌کند، با تمام گروه‌های مشتریان، مدیریت داخلی و کارمندان در ارتباط است و نیازهای آن‌ها را به راه‌کارهای جایگزین برای افزایش کیفیت اپلیکیشن، خودکارسازی و افزایش کارایی ترجمه می‌کند. طرح‌ریزی، هدایت، سازمان‌دهی و کنترل پروژه‌های متعدد و برنامه‌های فناوری بر عهده مدیر IT است. این مدیر بودجه موردنیاز پروژه‌ها را کنترل می‌کند و بر مدیران پروژه نظارت می‌کند.

درآمد سالیانه این شغل در آمریکا: ۱۰۲,۹۶۹ دلار

درآمد سالیانه این شغل در بریتانیا: ۶۴,۸۴۹ پوند


۱۵-معمار راه‌کار

این افراد نیازهای طراحی انتها به انتها برای پروژه‌های بزرگی که در رابطه با خطوط کسب‌وکار، فروشندگان و توسعه دهندگان نرم‌افزار و سخت‌افزار است را تعیین می‌کنند. داشتن ارتباط نزدیک با شرکای کسب‌وکار برای تعریف استراتژی‌های راه‌کارهای فنی، تعیین نیازها و توسعه طرح‌های عملی مبتنی بر اهداف و واقعیت‌های موجود در زیرساخت‌های فعلی از وظایف این دسته به‌شمار می‌رود.

درآمد سالیانه این شغل در آمریکا: ۱۰۲,۱۶۰ دلار

درآمد سالیانه این شغل در بریتانیا: ۵۷,۰۳۱ پوند


۱۶- مدیران طرح و برنامه مالی

وظیفه این مدیران مقایسه نتایج مالی واقعی با نتایج برنامه‌ریزی یا پیش‌بینی شده، پیشنهاد حرکت‌هایی که در آینده باید انجام شود، و تحلیل جریان سوددهی تمام برنامه‌ها و پروژه‌های جدیدی است که توسط شرکت در حال انجام است. این مدیران مطالعات، گزارش‌ها و میزان سود و زیان ماهانه مطابق با پیش‌بینی‌ها را مدیریت می‌کنند. علاوه بر این، مدیریت طرح‌های مالی و گزارش واحدهای کسب‌وکار از دیگر مسئولیت‌های آن‌ها به‌شمار می‌رود.

درآمد سالیانه این شغل در آمریکا: ۱۰۲,۱۵۵ دلار

درآمد سالیانه این شغل در بریتانیا: ۶۰,۹۹۳ پوند

 

JOB3


۱۷- معمار داده

معمار داده هدایت طراحی، ساخت، تحلیل، تست و یکپارچه‌سازی داده‌های ساختار یافته و نیافه را برای راه‌اندازی پلتفرم‌های داده و آنالیتیکس جهت پیش‌بینی تیم‌ها، مدیریت کسب‌وکار و شرکای کلیدی در محیط‌های مبتنی بر کلاود برعهده دارد. هدایت فعالیت‌های توسعه در رابطه با ابزارهای هوشمند کسب‌وکار کاربر انتهایی و اطمینان از سازگاری طرح‌ها و فعالیت‌های پروژه با سیاست‌های داده، و استانداردهای معماری و امنیت نیز بر دوش معمار داده است.

درآمد سالیانه این شغل در آمریکا: ۱۰۱,۹۰۰ دلار

درآمد سالیانه این شغل در بریتانیا: ۵۷,۳۱۷ پوند


۱۸- مدیر استراتژی

مدیر استراتژی تمام پروژه‌های استراتژیک در بخش‌های مختلف سازمان را هدایت می‌کند، مشکلات وخیم و بحرانی و فرصت‌های بهینه‌سازی کسب‌وکار را شناسایی می‌کند. آن‌ها توصیه‌های استراتژیک را توسعه می‌دهند و موارد فعلی کسب‌وکار را به مدیران اجرایی ارائه می‌دهند. مدیر استراتژی با تفسیر هوشمندی کلیدی کسب‌وکار باعث آگاهی از طرح‌های استراتژیک، مانیتورینگ ترندهای بازار برای کمک به شرکت در جهت تطبیق با شرایط در حال تغییر و شناخت برنامه‌های رقبا و رفتار بازار می‌شود.

درآمد سالیانه این شغل در آمریکا: ۱۰۱,۷۵۴ دلار

درآمد سالیانه این شغل در بریتانیا: ۵۰,۸۹۱ پوند


۱۹- معمار سیستم

معمار سیستم شبکه‌ها و اجزای زیرساخت مانند پایگاه‌های داده، سرورها، دستگاه‌های ذخیره‌سازی شبکه و سایر قطعات شبکه، دسکتاپ‌ها و ایستگاه‌های کاری را طراحی، ایجاد کرده و آن‌ها را به‌کار می‌‌گیرد. نصب سخت‌افزارهایی مانند سوییچ‌ها، سرورها و روترها، پایگاه‌های داده، دستگاه‌های ذخیره‌ساز، دسکتاپ‌ها و ایستگاه‌های کاری و نصب اجزای زیرساخت و یا از نصب خارج کردن آن‌ها از دیگر وظایف معمار سیستم است.

درآمد سالیانه این شغل در آمریکا: ۱۰۰,۹۸۴ دلار

درآمد سالیانه این شغل در بریتانیا: ۵۰,۵۶۲ پوند


۲۰-اساتید Scrum

این افراد تیم‌های عملیاتی را در طول توسعه‌های پیچیده و فرآیندهای تقویت محصولات جدید یا فعلی هدایت می‌کنند. تحقیق و شناسایی بازارهای مهم، فناوری‌ها و قابلیت‌های محصول از دیگر وظایف آن‌ها به‌شمار می‌رود.

درآمد سالیانه این شغل در آمریکا: ۹۸,۲۳۹ دلار

درآمد سالیانه این شغل در بریتانیا: ۴۲,۹۰۷۵ پوند

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!