آشنایی با شغل جراح زیبایی

دکتر جراح زیبایی یا جراح پلاستیک یکی از درآمدزاترین تخصص های حوزه پزشکی است که این روزها مراجعه کنندگان زیادی دارد.

 آشنایی با شغل جراح زیبایی

 

 یک دکتر جراح زیبایی، قادر است نواقص روی اندام های بدن به ویژه اندام های بیرونی را اصلاح یا ترمیم کند. با کمک جراحی پلاستیک، می‌توان پوست و اعضای بدن که آسیب دیده‌اند و یا دچار بیماری مادرزادی هستند را ترمیم یا بازسازی کرد. علاوه بر آسیب اندام ها براساس سوانح، گاهی اوقات برخی تغییر شکل اندام ها مانند پوست که در اثر افزایش سن و با گذشت زمان نیز به وجود می‌آیند، به کمک اعمال جراحی پلاستیک قابل درمان و بازسازی هستند به عنوان مثال موضوع افتادگی و چین و چروک پوست به دلیل افزایش سن و کاهش طبیعی کلاژن باعث می شود همیشه مشتریان دائمی برای جراحی زیبایی در کشور وجود داشته باشد. در واقع یک جراح زیبایی برای داشتن ظاهری بهتر به افراد کمک می کند. در ادامه برای آشنایی بیشتر با وضعیت استخدام و وظایف یک جراح پلاستیک با ما در کاران همراه باشید.

 

کاران چگونه مشکل بیکاری شما را حل می کند؟

 

وضعیت استخدام و بازار کار جراح زیبایی:

یک جراح زیبایی (جراح پلاستیک) در صورت دریافت مجوزهای لازم و داشتن سرمایه کافی می ­تواند یک مطب شخصی دایر کند یا اینکه در مراکز پزشکی همچون بیمارستان ها، کلینیک های دولتی و خصوصی مشغول به کار شود. ساعات کار این شغل مانند تمام پزشکان متفاوت است و کاملا متناسب با نیاز بیماران و مراجعه کنندگان تعریف می شود. در مواردی که نیاز به جراحی های اورژانسی است، پزشکان جراحی پلاستیک در روزهای تعطیل هم اغلب مشغول کار هستند.بازار کار شغل جراحی پلاستیک، ممکن است در شهرهای بزرگ به دلیل بالا بودن تعداد جراحان زیبایی به اندازه شهرهای کوچک پر رونق نباشد؛ اما جراحان حرفه ای پلاستیک همیشه مخاطبان و بیماران خود را دارند. در بازار کار جراحان پلاستیک، پزشکانی که تلاش می کنند با ابزارهای روز و تکنولوژی های مهندسی پزشکی به ویژه در حوزه زیبایی بیشتر آشنا شوند و راه های کار با این تجهیزات را بیاموزند، قطعا موفق تر هستند و تعداد مراجعه کنندگان آنها نیز به نسبت پزشکان سنتی جراحی زیبایی بیشتر است.

دکتر جراح زیبایی

۶ وظیفه یک جراح زیبایی

وظایف کلی پزشک جراح زیبایی به این شرح است:

  1. مشاوره و ویزیت بیمار
  2. تشخیص نوع بیماری
  3. تصمیم گیری در مورد مناسب‌ترین روش جراحی
  4. مشورت با تیم پزشکی بیمار
  5. انجام عمل جراحی بیمار
  6. نظارت بر روند بهبودی بیماران پس از عمل

 

کاران چگونه بهترین افراد را برای شرکت‌ها و سازمان‌ها استخدام می‌کند؟

 

مهارت ­ها و دوره­ های آموزشی مورد نیاز برای استخدام در شغل جراح زیبایی:

جراحی زیبایی یکی از تخصص‌های رشته پزشکی است. افرادی که می‌خواهند در رشته جراحی زیبایی تحصیل کنند لازم است ابتدا در رشته پزشکی عمومی در دانشگاه ها پذیرش شوند و بعد از قبولی در این رشته و گذراندن واحدهای درسی مربوط به آن، در تخصص زیبایی قبول شوند.

یک دکتر جراح زیبایی باید علاوه بر تسلط بر تمام اصول و تکنیک های جراحی پلاستیک و دانش روز، این مهارت­ها را نیز داشته باشد:

  • توانایی خوب شنیدن
  • سرعت عمل
  • آشنایی با متدهای روان شناسی
  •  توانایی برقراری ارتباط موثر با دیگران 
  • توانایی تحمل فشار کاری
  • توانایی ایجاد اعتماد

 

برای استخدام در شغل موردعلاقه تان احتیاج به یک رزومه دارید؛ همین حالا یک رزومه حرفه ای بسازید

 

شخصیت شناسی جراح زیبایی

قدرت تصمیم گیری و توانایی تحمل فشار کاری یکی از مهم ویژگی های شخصیتی دکتر جراج پلاستیک است. زمان های طولانی برای عمل های جراحی سنگین ایجاب می کند یک دکتر جراح پلاستیک توانایی تحمل فشارهای کاری را داشته باشد. توانایی مهارت های ارتباطی با افراد در شغل دکتر جراح زیبایی بسیار اهمیت دارد؛ از این نظر جراحان پلاستیکی که علاوه بر دانش تخصصی رشته خود، می توانند با مراجعه کنندگان و بیماران ارتباط موثر و در واقع اعتماد ایجاد کنند قطعا در شغل شان موفق ترند.

 

با چه نوع رزومه ای می توانیم استخدام شویم؟

 

جراحی زیبایی

۴ چالش پیش روی یک جراح زیبایی

مشاغل حوزه پزشکی با وجود همه محاسنی که دارند همیشه با چالش ها و مشکلات مختلفی هم روبه رو هستند. یک جراح زیبایی نیز از این قاعده جدا نیست؛ در ادامه این مقاله کاران با برخی از چالش‌ها و مشکلات در شغل جراحی زیبایی آشنا می شوید:

  1. پیچیدگی ها و عوارض اعمال جراحی زیبایی: عمل های جراحی زیبایی همیشه نتایج دلخواه ندارند. گاهی اوقات کم تجربگی پزشک جراح و مشکلات فیزیکی بیمار ممکن است باعث شود نتیجه یک عمل جراحی آن طور که انتظار داریم پیش نرود. در عین حال پیچیدگی انجام این عمل ها چالش دیگری است که پیش پای پزشکان جراح زیبایی قرار دارد.
  2. بالا بودن هزینه ابزار و تکنولوژی های جراحی زیبایی: وسایل عمل های جراحی زیبایی در مقایسه با سایر ابزار پزشکی گران تر هستند. اغلب این تجهیزات محصول شرکت های خارج از کشور هستند که با بالاتر رفتن قیمت دلار، تهیه آنها با قیمت های بیشتر برای جراحان زیبایی تبدیل به یک چالش شده است.
  3. امکان ابتلا به برخی از بیماری­ ها: با وجود تمهیدات ایمنی که در جریان عمل های جراحی اعمال می شود، اما  همچنان امکان انتقال بیماری های پوستی و عفونت در طی عمل های جراحی وجود دارد.
  4. مشکلات واردات محصولات موردنیاز در جراحی زیبایی: همان طور که اشاره کردیم اغلب محصولات و تجهیزات موردنیاز یک دکتر جراح پلاستیک از خارج از کشور تامین می شود؛ محدودیت های واردات تجهیزات استاندارد به دلیل تحریم های اقتصادی، یکی از مهم ترین چالش هایی است که روی بازار کار این شغل هم تاثیر می گذارد. 

بیشتر بخوانید :

مدارک دکترا و فوق لیسانس، شانس کمتری برای استخدام نسبت به دیپلمه‌ها دارند

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!