آشنایی با شغل کارشناس بازرگانی و شرح وظایف آن

استخدام کارشناس بازرگانی، جزو ردیف‌های استخدام واحد فروش محسوب می‌شود و در هر سازمان یا شرکتی موردنیاز است. در این مقاله کاران می‌توانید با شرح وظایف کارشناس بازرگانی بیشتر آشنا شوید و آگهی‌های استخدام کارشناس بازرگانی را ببینید.

آشنایی با شغل کارشناس بازرگانی و شرح وظایف آن

 

کارشناس بازرگانی متناسب با حیطه کاری خود وظایف متعددی دارد. یک کارشناس بازرگانی واسطی میان اقتصاد یک شرکت و کار با مشتریان آن مجموعه است و نقش مهمی در زمینه ارتباطات و فروش دارد، یک کارشناس بازرگانی موظف است تمام امور مربوط به خرید، فروش، ارزیابی تامین کنندگان و پیگیری قراردادهای فروش را انجام دهد.

کارشناسان بازرگانی باید بتوانند با مشتریان و افرادی که در تماس هستند ارتباط خوبی برقرار کنند. قدرت کلام بالایی داشته باشند تا در امور مربوط به حوزه کاری خود موفق شوند.

کارشناس بازرگانی باید به استراتژی و برنامه تبلیغاتی یک مجموعه تسلط داشته باشد تا بتواند در جهت اهداف مارکتینگ و فروش وظایف خود را در واحد بازرگانی انجام دهد.

 

شرح وظایف کارشناس بازرگانی:

دریافت مجوزهای لازم برای فعالیت شرکت

انجام امور مربوط به بازاریابی برای فروش محصولات

آنالیز قیمت محصول در بازار و مقایسه با قیمت تولیدی شرکت

تهیه و یافتن فهرستی از مشتریان بالقوه و تعامل با مشتریان

برنامه ریزی حضور در هیات‌های تجاری و نمایشگاه های بین‌المللی

ارزیابی برنامه تبلیغات و هم چنین کنترل میزان اثربخشی و نفوذ بر مخاطب 

 

مهارت های مورد نیاز کارشناس بازرگانی:

تسلط بر امور مربوط به خرید و فروش داخلی و خارجی

آشنایی کافی با امور مالی در فروش

توانایی حل مسئله

فن بیان خوب

قدرت مذاکره در فروش

روابط عمومی قوی

توانایی مستند سازی

علاقه‌مند به امور تجاری

توانایی کار تیمی

آشنایی کامل با قوانین بازرگانی و تجاری

آشنایی با اصول تبلیغات و روش‌های مارکتینگ

 

برای استخدام در شغل موردعلاقه تان احتیاج به یک رزومه دارید؛ همین حالا یک رزومه حرفه ای بسازید

 

بازار کار و استخدام کارشناس بازرگانی:

شغل کارشناس بازرگانی در کشور ما بازار کار مناسبی دارد و کسانی که در رشته مدیریت بازرگانی تحصیل می‌کنند فرصت‌های شغلی متنوعی را برای استخدام شدن به عنوان کارشناس بازرگانی پیش رو دارند. در حال حاضر پرطرفدارترین و پردرآمدترین شغل در رشته مدیریت بازرگانی، کارشناس بازرگانی است که اهمیت زیادی در مدیریت سود و زیان شرکت‌ها دارد. ساعت کاری یک کارشناس اداری اغلب مطابق قانون وزارت کار و ساعت‌های اداری تعیین می‌شود.

 

حقوق و دستمزد کارشناس بازرگانی:

یک کارشناس بازرگانی اگر در روزها و ساعت‌های اداری هفته مشغول به کار شود، اغلب حقوقی مطابق پایه حقوق وزارت کار دریافت می‌کند. اما درآمد و حقوق یک کارشناس بازرگانی با توجه به سابقه کار و مهارت و وظایف آن متفاوت است، به طور کلی حقوق یک کارشناس بازرگانی با تجربه حدود سه تا هفت سال در سال ۱۴۰۱ می تواند بین ۸  تا ۱۲ میلیون تومان باشد.

 

تیپ شخصیتی کارشناس بازرگانی:

اگر می‌خواهید به عنوان کارشناس بازرگانی استخدام شوید، همان طور که اشاره کردیم با توجه به جنس کارتان لازم است فردی برنامه‌ریز، متعهد و آینده‌نگر باشید. مطابق نتیجه تست شخصیت شناسی MBTI بهترین تیپ شخصیتی برای استخدام شغل کارشناس بازرگانی تیپ شخصیتی ENTJ است. در این مقاله می‌توانید درباره تیپ شخصیتیENTJ بیشتر بخوانید.

 

اگر میخوای بدونی برای چه شغلی مناسبی در تست شخصیت شناسی کاران شرکت کن

 

بیشتر بخوانید:

همه چیز درباره شغل مدیر فروش و آگهی های استخدام مدیر فروش

 

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!