ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کشور در سال ۹۸ آغاز شد

ثبت نام در هفتمین آزمون مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور برای سال ۹۸ ا آغاز شده و تا 12 مهرماه ادامه دارد.

ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کشور در سال ۹۸ آغاز شد

به گزارش خبرگزاری ایسنا،حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش وآموزش کشور، ضمن اعلام این مطلب گفت: در هفتمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور برای سال ۹۸، وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، سازمان امور عشایری ایران، سازمان زندان‌ها، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان ثبت احوال کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت نیرو، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، سازمان ملی بهره‌وری ایران، مرکز آمار ایران، سازمان نقشه برداری کشور، مرکز آموزش مدیریت دولتی، وزارت علوم، شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران، سازمان اداری و استخدامی کشور، شرکت سهامی بیمه ایران، سازمان راه‌داری و حمل و نقل جاده‌ای، سازمان امور اراضی کشور، شرکت مهندسی آب و فاضلاب و مادر تخصصی سازمان دامپزشکی کشور متقاضی جذب نیرو هستند.

توکلی با اشاره به برگزاری این آزمون در تاریخ ۳۰ آبان ماه جاری ادامه داد: داوطلبان متقاضی شرکت در هفتمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور به منظور جذب در هر یک از دستگاه‌های اجرایی ذکر شده، باید پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت نام برای شرکت در آزمون که از سوم مهر ماه ۹۸ بر روی  سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفت، در صورت دارا بودن شرایط برای ثبت نام اقدام کنند.

توکلی تاکید کرد: مهلت ثبت نام در هفتمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور روز جمعه ۱۲ مهر ماه پایان می‌پذیرد.

سهمیه ۱۸ هزار نفری وزارت آموزش و پرورش

به گفته مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور، در این آزمون وزارت آموزش و پرورش با سهمیه هجده هزار و ۹۳ نفر(۱۸۰۹۳ ) برای ۳۲ اداره کل آموزش و پرورش استان‌های مختلف کشور در گروه معلمی و وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی برای دانشگاه­ ها، دانشکده­­ ها، مراکز علوم پزشکی و مراکز پژوهشی و تحقیقاتی با ۹ هزار ۴۱۶ نفر( ۹۴۱۶) مجوز، بیشترین سهمیه استخدامی را به خود اختصاص داده اند.

او در این خصوص گفت: سازمان امور اراضی با ۹ سهمیه و سازمان ملی بهره وری با ۶ نفر را دارای کمترین سهمیه استخدامی در این آزمون معرفی کرد.

شرایط سنی شرکت در هفتمین دوره آزمون استخدامی کشور

در این آزمون حداقل شرط سن برای ثبت نام در همه دستگاه ها بیست سال است. با این حال حداکثر شرط سن مربوط به دستگاه های اجرایی برای دارندگان مقاطع تحصیلی دیپلم با حداکثر سن بیست و پنج سال (۲۵)، فوق دیپلم حداکثر سن سی سال (۳۰)، کارشناسی حداکثر سن سی و پنج سال (۳۵)، کارشناسی ارشد حداکثر سن چهل سال (۴۰) و دکترا حداکثر سن چهل و پنج سال (۴۵) امکان پذیر است.

به گفته توکلی، همچنین صرفاً حداکثر شرط سن در مقطع کاردانی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۳۵ سال است.

این مقام مسئول با اشاره به وجود دو دفترچه عمومی و اختصاصی در آزمون استخدامی گفت: مواد آزمون عمومی برای تمامی مشاغل عبارتند از: فناوری اطلاعات (مهارت هفتگانه ICDL) ریاضی و آمار مقدماتی، زبان و ادبیات فارسی، معارف اسلامی، زبان انگلیسی عمومی، اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی، هوش و توانمندی­ های عمومی است.

توکلی در پایان ادامه داد: مواد آزمون تخصصی برای هر یک مشاغل در دفترچه مشخص شده است. کلیه سوالات مواد آزمون عمومی و اختصاصی به صورت چهار گزینه ­ای با ضریب یک (۱) است. همچنین به ازای هر پاسخ اشتباه به سوالات، یک سوم نمره منفی در نظر گرفته شده است.

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!