متخصصان فناوری اطلاعات و امنیت بیشترین میزان مهاجرت از کشور را دارند

متخصصان و کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات و امنیت از میان سایر فارغ التحصیلان و نیروهای بازار کار، بیشترین میزان مهاجرت از کشور در سال اخیر را به خود اختصاص داده اند.

متخصصان فناوری اطلاعات و امنیت بیشترین میزان مهاجرت از کشور را دارند

 متخصصان و کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات و امنیت از میان سایر فارغ التحصیلان و نیروهای بازار کار، بیشترین میزان مهاجرت از کشور در سال اخیر را به خود اختصاص داده اند. به همین دلیل آگهی های استخدام مشاغل کامپیوتر و فناوری اطلاعات در حال حاضر در کشور بیشترین تعداد را دارد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با پردرآمد ترین مشاغل حوزه فناوری اطلاعات

 براساس اعلام روابط عمومی موسسه کار و تامین اجتماعی، محمدرضا سپهری رئیس این موسسه با اعلام خبر فوق گفت: بررسی آمار مربوط به مهاجرت در مشاغل مختلف طی سال اخیر نشان داد فارغ التحصیلان و نیروهای آماده به کار حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، به ویژه متخصصان شبکه و امنیت فناوری اطلاعات بیشترین نرخ مهاجرت از کشور را داشته اند. از آنجایی که بازارکار و استخدام مشاغل فناوری اطلاعات در کل دنیا تقاضای زیادی دارد، خیلی از شرکت ها در کشورهای مختلف به دنبال استخدام متخصصان IT و شبکه های فناوری اطلاعات و امنیت به صورت مهاجر هستند.

سپهری در این رابطه ادامه داد: امروز تمام کشورها تلاش می‌کنند متخصصان IT و شبکه های فناوری اطلاعات و امنیت را از کشورهای دیگر جلب ‌کنند. ما نیز باید استعدادهای موجود خودمان را حفظ و برای آنها چاره‌اندیشی کنیم چون مهارت‌های دانش بنیان، مهارت های رسانه‌ای، فناوری و شغلی و مهارت‌های نرم روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می کنند.

 

همین الان آگهی های استخدامی رااز تمام کاریابی ها یکجا در کاران ببین

 

رییس موسسه کار و تامین اجتماعی با اشاره به افزایش روند مهاجرت نیروی کار در آینده گفت: برای جلوگیری از افزایش میزان مهاجرت ها، باید فضای انعطاف‌ پذیری را در محیط‌های کاری خود ایجاد کنیم.

 به گفته سپهری، سازمان جهانی کار، ترویج کار انسان محور را دنبال می‌کند و ما هم باید کرامت‌ انسانی را در مرکز توجه قرار دهیم و حفظ کنیم.

فارغ التحصیلان مهاجر

بیشتر بخوانید : پردرآمدترین مشاغل آینده ایران و جهان تا 20 سال آینده را بشناسید

رییس موسسه کار و تامین در این رابطه اضافه کرد: در شرایطی هستیم که تغییرات بسیار زیادی در حوزه فناوری رخ داده است. هم اکنون در حال رفتن به سمت انقلاب صنعتی چهارم هستیم که تغییرات تکنولوژیک را در خود جای داده است.

او ادامه داد: اگر با همان شکل سازماندهی گذشته، تشکل‌های کارگری و کارفرمایی پیش برویم، نمی‌توانیم با تغییرات پیش‌رو مواجه شویم لذا باید پیامدهای جهانی شدن را رصد کنیم و سیستم‌های حمایتی را در مواجه و تطابق با آنها شکل دهیم.

رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی با اشاره به اینکه هیچ آمار مدونی از میزان جذب فارغ التحصیلان در بازار کار کشور وجود ندارد گفت: در حال حاضر بزرگترین دانشگاه های دنیا مانند استنفورد به دنبال تدوین آمار طبقه بندی شده از میزان اشتغال فارغ التحصیلان خود هستند، بنابراین ضروری است که ما نیز میزان جذب فارغ التحصیلانمان در بازار کار را اندازه بگیریم.

بیشتر بخوانید:

دریافت مدرک بین‌المللی دوره‌های فناوری اطلاعات در ایران

 3 تفاوت پرسنل شرکت های فناوری اطلاعات با سایر شرکت ها

پردرآمدترین مشاغل آینده ایران و جهان تا 20 سال آینده را بشناسید

پردرآمدترین مشاغل دورکار را بشناسید

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!