5 قدم برای حل مشکل بیکاری!

شما به هر دلیلی بیکار شده اید ؛ وضعیت روحی مناسبی ندارید و برای تامین مخارج خود و سایر نیازها باید در اسرع وقت شغل مناسبی پیدا کنید. این مقاله به شما کمک‌ می‌کند بدانید در مواقع بیکاری تا یک استخدام موفق چه قدم‌هایی را بردارید!

5 قدم برای حل مشکل بیکاری!

به گزارش روابط عمومی کاران، بیکاری معضلی است که اکثر افراد این روزها به دلیل شرایط سخت اقتصادی کسب و کارها  با آن دست و پنچه نرم می‌کنند. بیکاری یعنی یک فرد آمادگی و خصوصیات کار کردن را دارد؛ اما کاری برای او پیدا نمی‌شود و یا به دلیل عوامل مختلفی، اخراج یا تعدیل شده است.

قدم اول: روحیه خود را نبازید

در واقع بیکاری به هرشکل ، مطلوب هیچ یک از ما نیست اما یک حقیقت وجود دارد؛ حتی بزرگترین کارآفرینان جهان نیز هم یک بار تجربه اخراج شدن را دارند. بنابراین قدم اول این است که خود را برای بیکار شدن‌تان سرزنش نکنید. حفظ روحیه و اعتماد به نفس در این مرحله باعث می‌شود با منطق تصمیم بگیرید و انرژی کافی داشته باشید. به محض بیکار شدن پس از یک استراحت کوتاه و یا انجام تفریحات کوچک مثل مسافرت یا حتی سرگرمی‌های ورزشی تلاش کنید تا دوباره روحیه تان احیا شود.

قدم دوم:  رزومه تان را به روز کنید

اگر رزومه کاری درستی ندارید هرچه سریع تر در یک قالب استاندارد رزومه ، مهارت‌ها ، توانمندی‌ها و تجارب کاری و تحصیلی تان را در یک فایل الکترونیکی آماده کنید. برای آگاهی از ساختن یک رزومه مناسب‌ می‌توانید این مقاله کاران را مطالعه کنید.

یک نکته کلیدی برای رزومه سازی

در مواقع بیکاری چه باید کرد؟

قدم سوم : موقعیت‌های شغلی را شناسایی کنید

حالا با یافتن سایت‌های کاریابی مناسب، به روز ترین آگهی‌های شغلی در زمینه کاری خود را شناسایی کنید و با دقت برای آنها رزومه ارسال کنید. حتی می‌توانید در این سایت‌ها رزومه بسازید. البته شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین هم هستند که به عنوان شبکه حرفه ای مشاغل می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند. کافی است رزومه خود را در این سایت‌ها قرار دهید یا اینکه برای موقعیت‌های شغلی موجود در آنها درخواست همکاری ارسال کنید اما در نظر داشته باشید ‌فرآیند کاریابی در این سایت‌ها کمی زمانبر است.

 یکی از مناسب ترین سایت‌های  کار و استخدام و کاریابی که‌ می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند سامانه هوشمند کاران (karan.ir) است. در واقع افراد جویای کار‌ می‌توانند با هر تخصص و تجربه پس از ساخت رزومه در این سامانه با عضویت در سرویس هوشمند "به من خبر بده" از جدید ترین و مرتبط ترین فرصت‌های شغلی مورد علاقه شان با خبر می‌شوند. افرادی که می‌خواهند در کم ترین زمان و با صرف کمترین هزینه از موقعیت‌های شغلی با خبر شوند می‌تواند با مراجعه به لینک زیر ثبت نام کنند. لطفا به خاطر داشته باشید تکمیل هرچه بهتر رزومه شما در سایت کاران مساوی است با یافتن شغل بهتر در کمترین زمان!

کاران چگونه مشکل بیکاری شمارا حل میکند

قدم چهارم: اگر می‌خواهید برای بیمه بیکاری اقدام کنید

یکی از راه کارهایی که شما‌ می‌توانید همزمان با جستجو برای موقعیت‌های شغلی جدید استفاده کنید، بهره گیری از خدمات بیمه بیکاریست؛ البته بیمه بیکاری تنها به افرادی تعلق‌ می‌گیرد که حداقل یک سال سابقه کار در بیمه تامین اجتماعی دارند و به هر دلیلی از محیط کاری قبلی خود تعدیل یا اخراج شده اند. این افراد مطابق آئین نامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،  تنها‌ می‌توانند ظرف مدت یک ماه بعد از زمان خروج خود از کسب و کار قبلی، برای دریافت بیمه بیکاری اقدام کنند.

براساس ‌فرآیندی که سازمان بیمه تامین اجتماعی تعیین کرده، شما‌ می‌توانید با در دست داشتن مدارک شناسایی لازم، آخرین قرارداد یک ساله همکاری خود و نامه قطع همکاری با محل کار قبلی تان به نزدیک ترین اداره کار سازمان تامین اجتماعی مراجعه کنند تا زمینه اتصال شما به دفاتر کاریابی و اجرای مراحل دریافت بیمه بیکاری فراهم شود. البته فراموش نکنید ‌فرآیند دریافت بیمه بیکاری بسیار زمان‌بر است و احتیاج به صبر و حوصله فراوان شما دارد. طبق این قانون، کارگران مجرد، مشمول بیمه کاری حداقل ۶ ماه و حداکثر ۳۶ ماه و کارگران متأهل و متکفل  شامل حداقل ۱۲ ماه و حداکثر۵۰ ماه به نسبت سابقه کاری می‌توانند از مقرری بیمه بیکاری استفاده کنند. خوشبختانه مقرری بیمه بیکاری جز سابقه بیمه‌ قابل قبول برای بازنشستگی کارگران محاسبه می‌شود. شما می‌توانید مطابق فرمول ‌فرآیند بیمه بیکاری تا زمانی که یک کار جدید پیدا کنید از حقوق بیمه بیکاری خود به صورت ماهیانه استفاده کنید

قدم پنجم:  مهارت‌های خود را با آموزش ارتقا دهید

با توجه به شرایط کاری و مهارت‌ها و تجربه‌هایتان، زمان استخدام شما در مشاغل مختلف کاملا متفاوت است؛ بنابراین امید خود را از دست ندهید و از طریق سایت‌های کاریابی، شبکه آشنایان و مطالعه فرصت‌های شغلی همچنان پیگیر باشید.

در این مرحله راهکاری که کاران به شما پیشنهاد می‌دهد افزایش مهارت‌ها و توانایی‌های شغلی تان از طریق آموزش است. شما‌ می‌توانید با مطالعه، توانمندی‌های جدید برای استخدام در حیطه کاری خود را شناسایی کنید و با یک مدیریت هزینه مناسب در این دوره‌های آموزشی شرکت کنید. قطعا افزایش مهارت‌های شغلی در رشته کاری تان و آشنایی با دانش به روز مشاغل، شانس استخدام شما را در موقعیت‌های شغلی بهتر افزایش می‌دهد. پس از بیکاری‌های کوتاه مدت هراس نداشته باشید و این زمان را صرف کسب تجربیات جدید برای به دست آوردن‌ هدف‌های شغلی جدید کنید.

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!