بهشت شغلی اروپا کجاست؟

جمهوری چک با کمترین نرخ بیکاری در کشورهای منطقه یورو به عنوان بهشت کاری اروپا شناخته می شود

بهشت شغلی اروپا کجاست؟

 

 

به گزارش روابط عمومی کاران و به نقل از بلومبرگ، نرخ بیکاری در سه ماهه نخست سال میلادی جدید باز هم کاهش یافت؛ تا این کشور بازهم کمترین نرخ بیکاری را در میان کشورهای منطقه داشته باشد.

با وجود کیفیت پایین‌تر زندگی در جمهوری چک در مقایسه با کشورهای غربی اروپا، این کشور در حال حاضر یک از پایین‌ترین نرخ‌های بیکاری در قاره اروپا و هم چنین یکی از پایین‌ترین نرخ‌های تورم را دارد. جمهوری چک در حال حاضر ششمین کشور دنیا از نظر شاخص فلاکت پایین (مجموع نرخ بیکاری و تورم) جهان پس از تایلند، سوئیس، ژاپن و سنگاپور است و تنها به دلیل تورم بالاتر از سوئیس، در رده دوم کشورهای اروپایی قرار دارد.

آمارهای جدید منتشر شده از طرف مرکز آمار جمهوری چک نشان می‌دهد نرخ بیکاری این کشور در ماه آوریل با ۰.۳ درصد کاهش در مقایسه با ماه قبل به ۲.۷ درصد رسیده است که پایین‌ترین نرخ بیکاری در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه یورو است. این نرخ هم چنین پایین‌ترین نرخ بیکاری ثبت شده در جمهوری چک از ژوئیه سال ۱۹۹۶ تاکنون است.

شمار بی کاران  جمهوری چک با ۱۷.۲ هزار نفر کاهش در مقایسه با ماه قبل به ۲۰۹ هزار و ۸۰۰ نفر در ماه آوریل رسیده است. متوسط نرخ بیکاری در جمهوری چک طی سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۹ معادل ۵.۴۵ درصد بوده است که بالاترین نرخ ثبت شده مربوط به نرخ ۹.۶۹ درصد ژانویه ۲۰۰۴ و پایین‌ترین نرخ بیکاری نیز مربوط به نرخ ۰.۰۹ درصدی فوریه سال ۱۹۹۰ است.

منطقه یورو شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند. اتحادیه اروپا نیز دارای ۲۸ عضو است که شامل ۱۹ کشور عضو منطقه یورو به علاوه انگلیس، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!