چگونه با همکار بدبین و منفی رفتار کنیم؟

همکار بدبین که مدام غر می زند به راحتی می تواند انرژی شما را از بین ببرد؛ وقتی در محیط کار مدام با صحبت های منفی همکاران سر و کار داشته باشیم خودمان هم ممکن است منفی باف شویم. در این مقاله کاران می خواهیم با راه های درست رفتار با همکاران بدبین آشنا شویم.

چگونه با همکار بدبین و منفی رفتار کنیم؟

ممکن است در محیط کارمان همکار بدبین داشته باشیم که مدام از شرایط بد زندگی و کار خود شکایت می‌کند و در عین حال هیچ تلاشی هم برای خارج شدن از این اوضاع نمی‌کند. زندگی با افراد بدبین و منفی‌باف کار سختی است؛ این افراد انرژی منفی خود را به اطرافیان‌شان منتقل می‌کنند و رفته رفته ممکن است شما هم در گرداب افکار منفی آنها بیفتید و انرژی خود را از دست بدهید. بنابراین لازم است در مواجهه با همکاران منفی نگر:

۱.مرزبندی کنید

شاید مجبور باشید که در طول زمان کاری، زمان زیادی را با فرد بدبین بگذارنید. پس بهتر است تاجای ممکن با او ارتباط نداشته باشید و کمتر با وی معاشرت کنید. به خاطر داشته باشید شما ملزم به گوش کردن صحبتهای فرد بد بین نیستید؛ پس کمتر در معرض گفتگو با او قرار بگیرید تا بتوانید انرژی خود را نگه دارید.

۲.غرغرهای افراد را تایید نکنید

افرادی که مدام در حال غرولند کردن هستند، هیچ‌گاه تأثیر مثبتی بر زندگی شما نمی‌گذارند. این افراد همیشه نیمه‌ی خالی لیوان را می‌بینند و برای تغییر اوضاع هیچ تلاشی نمی‌کنند. ارتباط مداوم با این افراد باعث می‌شود روحیه‌ی شما از بین برود و در باتلاق افکار منفی آنها گیر بیفتید. اگر در جمع دوستان، فامیل یا همکاران کسی هست که این ویژگی منفی را دارد، سعی کنید فقط در مواقع ضروری با این افراد معاشرت و رفت ‌و آمد داشته باشید و اگر مجبور به صحبت با آنها شدید لطفا شکایات و غرهای آنها را تایید نکنید.

بیشتر بخوانید : ۱۰ جمله ممنوعه که آدم های باهوش در محیط کار نمی گویند!

۳.بحث نکنید

هر گاه  این گونه اشخاص منفی شما را ناراحت کردند سعی کنید با آنها بحث نکنید در عوض از قرار گرفتن در چنین موقعیت‌هایی پرهیز کنید، ارتباط خود را با افراد بدبین کم کنید و بر احساسات خود مسلط باشید. هرگاه در موقعیتی قرار گرفتید که فکر می‌کنید ممکن است دچار درگیری و بحث و جدل شوید، محل را ترک کنید و کمی قدم بزنید تا آرام بشوید. در واقع شما با بحث کردن نمی‌توانید برای این افراد کاری انجام دهید، مگر اینکه آنها را بیشترعصبانی و غیر قابل تحمل کنید. بنابراین برای آرامش خود و محیط کاری تان، حد و حدود خود را با این افراد مشخص کنید.

۴. شرایط را تجزیه و تحلیل نکنید

افراد بدبین گاهی رفتارهای غیرمنطقی دارند. اگر سعی کنید دلیل رفتار آنها را بفهمید فقط وقت و انرژی خود را تلف کرده‌اید. پس از درگیر شدن در موضوعاتی که هیچ نفعی برای شما ندارد، خودداری کنید.

۵. مثبت اندیش باشید

نگذارید افکار منفی دیگران بر شما تأثیر بگذارد. فراموش نکنید هیچ‌چیز در زندگی به اندازه‌ی شادی و سلامتی روحی اهمیت ندارد. مثبت فکر کنید و از معاشرت با افراد بدبین دوری کنید. انرژی مثبت شما اگر بر نوع نگاه افراد بدبین اثرگذار نباشد حداقل باعث می‌شود خود شما زندگی آرام‌تر و شادتری را تجربه کنید. تا به حال فکر کرده اید که چقدر شاد و مثبت اندیش هستید؟ با تست شادمانی کاران به سادگی متوجه می شوید چقدر در زندگی افکار مثبت دارید؟

 

با تست شادمانی کاران کشف کنید که چقدر در زندگی مثبت اندیش هستید

 

صحبت آخر اینکه افراد همیشه معترض و شاکی، بدگو و همیشه ناراضی و... ممکن است در محیط کارتان بی شمار باشند. کناره گرفتن از این دست همکاران در موارد غیرکاری ممکن است حتی پس از مدتی به تغییر رویه آنها در سبک زندگی شان منجر شود.

 

  • این مطالب هم ممکن است برای شما مفید باشد:

چرا و چگونه باید یک محیط کاری را محترمانه و حرفه‌ای ترک کنیم؟

موسیقی خوب چه تاثیری روی عملکرد شما در محیط کار دارد؟

شخصیت تان را در محیط کار کشف کنید

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!