چطور بفهمیم رئیس مان از ما راضی است یا نه؟

وقتی نمی دانیم کارفرما از ما راضی است یا نه؛ چه کنیم؟ این سوالی است که روی انرژی کاری و یا حتی آینده شغلی مان در یک محیط کار تاثیر دارد. در این مقاله کاران می توانید درباره نشانه های رضایت مدیران از همکاران بخوانید.

چطور بفهمیم رئیس مان از ما راضی است یا نه؟

چرا حس رضایت کارفرما برایمان مهم است؟

یکی از مهم ترین فاکتورهای رضایت شغلی داشتن روابط خوب و حرفه ای با مدیران در محیط کار است. زمانیکه احساس می کنیم رئیس مان از ما راضی است، روی کار ما حساب می کند و به ما مسئولیت های مهم می سپارد، خود به خود رضایت شغلی بیشتری هم داریم و البته برعکس؛ زمانی که متوجه می شویم رئیس مان از کار و عملکرد ما راضی نیست؛ مدام از کارمان ایراد می گیرد و حتی درباره کارایی ضعیف تذکر می دهد، روحیه ما هم برای ادامه کار کم و کمتر می شود.

4 نشانه که می گوید رئیس یا مدیر از ما راضی است:

نیازی نیست مدیران حتما درباره اینکه از شما راضی هستند به شما بازخورد بدهند؛همیشه نشانه هایی هست که می گوید رئیس تان از کار و عملکرد شما راضی است

1.مسئولیت های مهم تر را به شما می سپارند:

زمانی که عملکرد کاری رضایت بخشی دارید، مدیرتان مسئولیت های کاری مهم تری به شما می سپارد.

2.نظارت روی کار شما کم می شود:

یک نشانه مسلم اینکه مدیرتان احساس کند شما حرفه ای تر شده اید این است که ممکن است نظارت روی کار شما کمتر شده و یا کاملا نامحسوس باشد. حتی ممکن است از شما خواسته شود روی کار هم تیمی های خود هم نظارت کنید.

 

چقدر از کارتان راضی هستید؟ با تست سنجش رضایت شغلی کاران کشف کنید چقدر کارتان را دوست دارید؟

 

3.با شما درباره مسائل کاری مشورت می شود:

زمانی که مدیرتان درباره مسائل کاری از شما نظرخواهی می کند قطعا باید مورد تاییدش باشید.

4.ممکن است از شما بیشتر انتقاد شود:

وقتی رئیس تان از عملکرد شما راضی باشد خود به خود انتظارات بیشتری دارد ؛ بنابراین انتقادهای منطقی و حرفه ای مدیران را یک نشانه مسلم درباره حس مثبت شان تلقی کنید.

اگر نمی دانیم که مدیرمان از ما راضی است یا نه ؛ چه کنیم؟

ممکن است در شرایطی، شما هیچ کدام از نشانه های بالا را در مدیرتان نبینید؛ طبیعی است که تصور کنید مدیرتان به شما بی توجه است؛ عملکرد کاری شما را نمی بیند و حتی از شما راضی نیست. در این مواقع راهکارهای زیر می تواند مفید باشد:

1.ابتدا خودتان را ارزیابی کنید:

با خودتان صادق باشید؛کافی است گزارش های کاری  و نتایج آن را بررسی کنید؛ گزارش های هفتگی و ماهیانه کاری شما به خوبی نشان می دهد چقدر در کارتان پیشرفت داشته اید؛ اگر نقاط ضعف کارتان را شناسایی کنید خودتان بهتر می توانید آنها را رفع کنید؛ برای پیشرفت شغلی و هوشمندانه کار کردن این مقاله را از دست ندهید.

2.پیش قدم شوید و با مدیرتان صحبت کنید:

اگر احساس می کنید مدیرتان از شما راضی نیست و یا اصلا توجهی به عملکردتان ندارد حتما سعی کنید در یک زمان و شرایط مناسب یک جلسه دونفره بگذارید و موضوع را بررسی کنید. بهترین راهکار این است که دغدغه تان را بگویید؛ با طرح این موضوع که پیشرفت شغلی برایتان خیلی اهمیت دارد، شروع کنید. بپرسید مدیرتان چه نظری درباره عملکرد شما دارد. از این نترسید که مدیرتان به شما بازخورد منفی بدهد.

3.مدام در حال یادگیری و توسعه فردی باشید:

زمانیکه وقت کافی و مشخصی برای آموزش مهارت های جدید و پیشرفت در کار و زندگی دارید، کمتر احساس بلاتکلیفی می کنید. این حس رضایت درونی حتی در محیط کار هم به شما کمک می کند اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

شما چطور متوجه می شوید رئیس تان از عملکرد شما راضی است یا نه؟ از تجربه تان بگویید.

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!