7 نکته طلایی در مورد یک سایت کاریابی که باید بدانید

این روزها پلت فرم‌های کاریابی آنلاین نقش بزرگی در استخدام و اشتغال بازی می‌کنند. سایت‌های کاریابی با تغییراتی که ایجاد کرده‌اند فرصت‌های شغلی را با سرعت و به آسانی در دسترس کاربران قرار می‌دهند. از طرفی درج آگهی استخدام و رسیدگی به رزومه‌ها را برای کارفرما آسان کرده‌اند.

7 نکته طلایی در مورد یک سایت کاریابی که باید بدانید

این سوال مهم مطرح است که در یک سایت کاریابی به دنبال چه چیزهایی باشیم و ویژگی‌های یک سایت استخدام خوب چیست؟

فردی که جویای کار است به دنبال موقعیت شغلی است که بتواند با مهارت‌ها و دانش خود شغل مناسب پیدا کند و کارفرما هم می‌خواهد با ثبت یک آگهی استخدام به کاندیداهای مناسب دسترسی پیدا کند. اما انتخاب سایت مناسب استخدام بسیار مهم است و برای اینکه بدانید در سایت کاریابی به دنبال چه باشید این موارد را بررسی کنید:

۱-ثبت نام آسان

هیچ کاربری ثبت نام پیچیده و طولانی را دوست ندارد. همین طور ثبت نام با اطلاعات اضافی که فراموش می‌شود مانند نام کاربری یا آدرس ایمیل ممکن است دردسر ساز باشد. ثبت نام آسان در سایت کاریابی ترجیح همه‌ی کاربران است.

۲-رزومه ساز حرفه ای

یک سایت کاریابی امکان ساخت رزومه را ارائه می‌کند. ممکن است شما با رزومه سازی آشنا نباشید، در یک سایت کاریابی باید امکان ساخت یک رزومه با کیفیت برای شما فراهم شود. با تحولات دیجیتال و فراگیر شدن گوشی‌های هوشمند تغییراتی در دنیای رزومه‌ها ایجاد شده است و راهکاری مناسب در مورد مشاغلی که رزومه برای آنها مرسوم نیست ایجاد شده، ساخت رزومه ویدیویی برای همه مناسب است اما می‌تواند برای مشاغلی که رزومه در آنها مرسوم نیست تحول ایجاد کند. در مورد رزومه ویدئویی و مزایای آن حتما مطالعه کنید.

۳-اطلاع رسانی فرصت‌های شغلی

سایت‌های کاریابی فرصت های شغلی امروز را به موقع به شما اطلاع رسانی می‌کنند. در واقع به محض اینکه کارفرمایی آگهی استخدام متناسب با شما ثبت می‌کند به اطلاع شما می‌رسد.

خوب است بدانید موتور جستجوی کاران تمام آگهی‌های استخدامی را از سراسر وب جمع آوری می‌کند و نمی‌گذارد هیچ فرصت استخدامی را از دست بدهید.

۴-آشنایی با شرکت‌ها

بهترین سایت‌های کاریابی شما را با شرکت‌های فعال در حوزه‌ی تخصصی‌تان آشنا می‌کنند و اطلاعاتی در مورد آن شرکت و فرصت‌های استخدامی‌شان را در اختیارتان قرار می‌دهد.

موتور جستجوی کاران اینجا نیز می‌تواند به شما کمک کند فرصت شغلی از شرکت مورد علاقه‌تان را پیگیری کنید.

۵-اخبار و موضوعات کار و استخدام

اطلاع در مورد مشاغل، توصیه‌های شغلی برای حل معضلات کار و استخدام، آشنا شدن با شرح وظایف مشاغل مختلف و در جریان اتفاقات بازار کار قرار گرفتن برای همه‌ی کسانی که در دنیای کار و استخدام فعالیت می‌کنند مهم است و گاهی می‌تواند به راستی تحولی در آینده‌ی ما ایجاد کند. سایت کاریابی باید علاوه بر خدماتی که ارائه می‌کند شما را در جریان مسائل کار و استخدام قرار دهد چه کارفرما باشید و چه کارجو. مجله کاران در حوزه اخبار کار و استخدام و آشنایی با مشاغل پیشرو است.

۶-اپلیکیشن موبایل

وجود اپلیکیشن کاریابی مزیت بسیار بزرگی است که این امکان را به شما می‌دهد هر زمان و هرکجا که هستید به روز باشید و فرصت‌های استخدامی را از دست ندهید.

 

 اپلیکیشن کاران را از اینجا دانلود کنید

 

۷)پولی یا رایگان؟

آخرین نکته آنکه ممکن است برای شما سوال باشد که آیا باید برای خدمات کاریابی هزینه پرداخت کنید. ممکن است برای شما که به دنبال کار هستید مسائل اقتصادی مهم باشد. بنابراین در سایت‌های کاریابی باید خدمات اولیه برای کارجو به صورت رایگان ارائه شود و در مراحل بعدی ممکن است بعضی سرویس‌ها و خدمات هزینه‌ی اندکی در بر داشته باشد.

 

بیشتر بخوانید:

با خدمات کاران برای کارجویان آشنا شوید.

با خدمات کاران برای کارفرمایان آشنا شوید.

 

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!