روش های نوین استخدام

هر روز که می گذرد روش های جدیدی برای استخدام به وجود می آید و روش های قدیمی درج آگهی استخدامی و کاریابی کم کم از بین می‌روند. اگر می‌خواهید با روش های نوین استخدام آشنا شوید خواندن این مقاله کاران را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

روش های نوین استخدام

 با پیشرفت تکنولوژی فرآیند استخدام هم تغییر کرده است روش های نوینی برای استخدام بوجود آمده اند. در حال حاضر انواع مختلفی از روش های استخدام وجود دارند که نمی‌توان به طور قطع گفت کدام یک بهترین روش استخدام است.

تنها چیزی که می‌توان درباره استخدام گفت این است که فرآیند استخدام هم مثل دیگر فرآیند های زندگی مان به سمت دیجیتالی شدن در حال حرکت است. کم کم رزومه های کاغذی به خاطره ها می‌پیوندند و دیگر کمتر کسی در روزنامه ها به دنبال آگهی های شغلی می گردد؛ چون بیشتر مردم به استخدام آنلاین روی آورده اند. رزومه های کاغذی به فایل های پی دی اف و یا لینک های رزومه آنلاین تبدیل شده اند. و افراد به جای جستجو در روزنامه ها در اینترنت و سایت های کاریابی به دنبال فرصت های شغلی می‌گردند و مدیران منابع انسانی از نرم افزار جذب و استخدام استفاده می‌کنند. حتی با شیوع ویروس کرونا بسیاری از مصاحبه های شغلی هم آنلاین برگزار می‌شوند.

 

اگر داری استخدام میکنی با 40 درصد تخفیف آگهی تو ثبت کن کد تخفیف jobad40

 

روش های نوین استخدام :

ثبت آگهی استخدامی در سایت های کاریابی:
شما می‌توانید با ثبت آگهی های استخدام در سایت های کاریابی رزومه های متعددی دریافت کنید، و پس از غربال گری رزومه ها افراد مناسب خود را پیدا و استخدام کنید.

استخدام از طریق رویداد ها:
شما می‌توانید در رویدادهای HR (مدیریت منابع انسانی) و نمایشگاه‌های شغلی با افراد متخصص و حرفه‌ای ارتباط برقرار کنید و هنگام فرآیند استخدام از این ارتباطات استفاده کنید.

انتشار آگهی در شبکه های اجتماعی:
شما می‌توانید آگهی شغلی تان را در شبکه های اجتماعی مجموعه تان به اشتراک بگذارید. بهترین شبکه اجتماعی برای انتشار آگهی استخدامی شبکه لینکدین است چرا که فضای تخصصی دارد. علاوه بر این شما می‌توانید در شبکه های دیگر مثل فیس بوک، اینستاگرام، تلگرام و ... آگهی استخدامی‌تان را به اشتراک بگذارید. همچنین برای بیشتر دیده شدن آگهی استخدامی‌تان می‌توانید آن را در گروه ها و کانال های کاریابی در تلگرام و یا دیگر شبکه ها هم منتشر کنید.

از سرویس های مصاحبه آنلاین استفاده کنید:
برای راحتی بیشتر می‌توانید ابتدا یک مصاحبه تلفنی و حتی مصاحبه آنلاین با کارجو برگزار کنید. برای این کار می‌توانید از سرویس مصاحبه آنلاین کاران استفاده کنید.

از روش های هدهانتیگ برای استخدام مدیران و نیروهای کلیدی خود استفاده کنید:

هد هانتینگ (headhunting) یا شکار مغزها که تحت عنوان Executive Search هم شناخته می شود یکی از اصطلاح های معمول و پرکاربرد در زمینه روش های جدید استخدام در حوزه منابع انسانی  است. در فرایند هدهانتینگ، هدهانترها یا همان مدیران ارشد استخدام، به دنبال جذب افراد متخصص و با استعدادی هستند که ممکن است در شرکت ها و سازمان های دیگری مشغول به کار باشند.در رابطه با هدهانتینگ و روش های جدید جذب و استخدام این مقاله را بخوانید.

بیشتر بخوانید :

10 اشتباه مدیران درمصاحبه استخدامی که کارجو را فراری می دهد.

چطور یک آگهی استخدام جذاب بنویسیم؟

بهترین روش ها برای مصاحبه استخدامی آنلاین در ایران.

 

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!