سامانه اشتغال ایرانیان راه اندازی می شود صدور شناسنامه شغلی برای افراد 15تا 65 سال

وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی سامانه اشتغال ایرانیان را تا پایان نیمه اول سال جاری راه اندازی می کند.

سامانه اشتغال ایرانیان راه اندازی می شود  صدور شناسنامه شغلی برای افراد 15تا 65 سال

به گزارش روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، طرح شناسنامه شغلی برای ایرانی ها طرحی بود که بهمن ماه ۹۶علی ربیعی، وزیرسابق کار در گفت وگو با رسانه ملی اعلام و خبر داد که در آن سال دولت برای هر ایرانی یک شناسنامه شغلی تخصیص خواهد داد. این طرح دوباره برای راه اندازی آغاز شده و قرار است تا پایان بهار فاز اول آن ارائه شود.

در سامانه اشتغال ایرانیان هر ایرانی یک کد اشتغال خواهد داشت .این سامانه کمک می‌کند افرادی که مشغول به دو شغل هستند و یا مالیات بالاتر نمی‌دهند مشخص شوند و بتوان برای آنها مقرراتی درنظر گرفت.

وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز به کار سامانه اشتغال (شناسنامه کار) به منظور افزایش امنیت شغلی کارگران خبر داده بود. این سامانه به افزایش امنیت شغلی کارگران می‌افزاید، زیرا پیش از این نگرانی های بسیاری در مورد قراردادهایی که ثبت نمی شد وجود داشت.حدود ۶ تا ۷میلیون نفر در بازار غیر رسمی هستند که با کمک مرکز آمار قصد داریم برای آنها شناسنامه کار صادر کنیم.

براساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سامانه اشتغال، امکان برنامه ریزی برای افراد بیکار را فراهم می کند. در این سامانه همه اعترافات و مراحل رسیدگی به آنها ثبت و بررسی خواهد شد. شناسایی بنگاه های مشکل دار از دیگر امکانات این سامانه است.

برای هر ایرانی در سن کار یک شناسنامه طراحی می شود

معاون توسعه اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این خصوص گفت: در صدد هستیم که برای هر فرد ایرانی در سن کار یک شناسنامه شغلی طراحی شود.

عیسی منصوری ادامه داد: صدور شناسنامه شغلی برای ایرانیان تحت سامانه ملی اشتغال ایرانیان تعریف شده که در حال انجام است و امیدواریم ظرف بهار امسال این کار انجام شود. در این سامانه برای تمام افراد ۱۵ تا ۶۵ سال یک شناسه شغلی در نظر گرفته می شود. این که الان شاغل است یا بیکار و اگر شاغل است در کجا و با چه تخصصی مشغول به کار است در این سامانه بارگذاری می‌شود. این سامانه اطلس اشتغال کشور را مشخص می‌کند و با روشن شدن مختصات اشتغال به درستی می‌توان از نیازهای بازار کار آگاه شد و جهت‌گیری برای اصلاح  نظام آموزشی در جهت نیاز بازار با این سامانه امکان پذیر است. ضمن آنکه با تکیمل این سامانه مشکلی که در رابطه با آمار اشتغال مطرح می‌شد و ناشی از ثبتی نبودن آن بود نیز برطرف خواهد شد

 معاون وزیرکار خبر ازراه اندازی سامانه اشتغال ایرانیان تا تیرماه سال ۹۸ داده است و بیان کرده سامانه ملی اشتغال ایرانیان برای تمام افراد ۱۵تا ۶۵ سال شناسه شغلی در نظر گرفته می‌شود

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!