10 رفتار موفق ترین مدیران دنیا را بشناسید

مدیران نقش مهمی در زندگی همه کارمندان ایفا می کنند؛ آنها می توانند یکی از دلایل اصلی رضایت شغلی باشند و برعکس کارکنان را از سازمان فراری دهند. اما یک مدیر موفق چه کارهایی انجام می دهد و چه ویژگی های رفتاری دارد؟

10 رفتار موفق ترین مدیران دنیا را بشناسید

در این مقاله کاران که برگرفته از دو سایت gallup و hbr است، 10 رفتار مشترک بین موفق ترین مدیران دنیا را معرفی کرده ایم.

1.بیشتر از آنکه سخنرانی کنند، عمل می‌کنند.

مدیران حرفه ای و موفق می دانند که سخنرانی های جذاب، کار را پیش نمی برد. به همین دلیل بیشتر از اینکه ادعا کنند، رفتاری عملگرا دارند. آنها فقط به دنبال راهنمایی اعضای تیم نیستند؛ بلکه در عمل هم کارکنان را برای رسیدن به هدف همراهی می کنند.

2.تفاوت زورگویی و اقتدارگرایی را می دانند.

مدیران موفق می دانند که دوران مدیریت سنتی که مدیران فقط دیکتاتور بودند گذشته است. آنها به دنبال افرادی نیستند که فقط اطاعت کنند و منفعل باشند. یک مدیر حرفه ای می داند که چطور با رفتارهای درست اما مقتدرانه در کنار اعضای تیم باشد و آنها را هدایت کند. در واقع مدیران بزرگ خودشان را مثل یک مربی می دانند که وظیفه شان بهبود اعضای تیم برای افزایش توانایی است.در همین زمینه درباره تفاوت های رئیس و رهبر بیشتر بخوانید.

3.اهداف شرکت را به فعالیت افراد و تیم ها متصل می کنند.

یک مدیر خوب اهداف شرکت را برای اعضای تیم روشن می کند. در واقع اگر همه کارکنان بدانند دلیل انجام کارهایشان چیست و فقط آن را به‌ عنوان یک دستور در نظر نگیرند، برای ایجاد تغییر و به ثمر رسیدن اهداف بسیار مشتاق‌تر عمل می‌کنند.

4.نظرات افراد را به ‌دقت بررسی کرده و از آنها استفاده می کنند.

زمانی که مدیری نظرات کارمندان را جدی می‌گیرد و بر اساس آن عمل می‌کند، کارمند احساس می‌کند به او احترام گذاشته‌اند و ارتباط و تعهد خوبی نسبت به تیم پیدا می‌کند. به همین دلیل یک مدیر موفق باید گوش شنوایی باشد؛ حتی اگر نخواهد همه نظرات اعضای تیم را اعمال کند.

5.با اعضای تیم صادقانه رفتار می کنند.

رفتار شفاف با اعضای تیم در قالب جلسات مرتب که برای بررسی روند کار و حال پرسنل برگزار می شود، عادت رفتاری مدیران موفق است. یک مدیر حرفه ای می داند کی و چطور نسبت به کار افراد بازخورد نشان بدهد. چه زمان از دستاوردهای تیم تقدیر کند و چه زمانی انتقاد کند.در همین زمینه مقاله 10روش برای اینکه به کارمندان بازخورد موثر بدهیم می تواند برایتان مفید باشد.

 

6.برای هر کدام از اعضای تیم وقت می گذارند و مکالمه دارند.

یک مدیر موفق و خوب می داند چطور با ارتباط مستقیم بین اعضای تیم همدلی ایجاد کند؛ مکالمه های خصوصی و تاثیرگذار برای هر کدام از افراد، حتی اگر درباره کار هم نباشد، تاثیر فوق العاده ای روی عملکرد آنها دارد؛ احساس ارزشمند بودن از این طریق انگیزه کارکنان را بالا می برد و روی رضایت شغلی آن ها اثر گذار است.

 

با تست رضایت شغلی کاران میزان رضایت کارمندان تان را بسنجید

 

7.روی آموزش و پرورش مهارت های کارکنان جدی هستند.

زمانی که کارکنان احساس کنند که محیط کاری آنها فضای مناسبی برای ارتقا شخصی و افزایش مهارت های آنها فراهم کرده خود به خود به سازمان شان وفادار می شوند. یک مدیر حرفه ای با شناسایی دقیق نقاط قوت و ضعف پرسنل به ویژه در مسائل کاری، به افراد کمک می کند با آموزش های جدید، پیشرفت کنند.

8.از پیشرفت کارمندان قدردانی می کنند و به آن‌ها پاداش می دهند.

نظام درست پاداش و تنبیه همیشه به مدیران کمک می کند در زمان مناسب از فعالیت های کارکنان تشکر کنند و یا با انتقاد حرفه ای، فضا را برای ادامه راه اصلاح کنند. یک مدیر حرفه ای به خوبی می داند که چطور باید موفقیت‌ها را شناسایی کرد و برای آنها جشن گرفت. آنها با تاثیر عالی تشویق به موقع کارمندان آشنا هستند. به ویژه وقتی افراد گروه اعتماد به نفس و باورشان را از دست داده اند.  

9.به کارمندان مثل افراد واقعی در زندگی‌ شان اهمیت می دهند.

رفتار انسانی مدیران با کارکنان همیشه در ذهن آنها می ماند؛ مخصوصا زمانی که اتفاق بدی برای فرد یا خانواده اش می افتد؛ وظیفه انسانی مدیران است که در این دوران حواس شان به کارکنان باشد. یک مدیر واقعی می تواند راه‌هایی را پیدا می‌کند که با آگاهی و ارتباط درست، جایگاه کارمند را به‌ گونه‌ای سازگار و تنظیم کند که فرد بیشترین تعهد را نسبت به کارش پیدا کند.در همین زمینه نحوه درست برخورد با کارمند سوگوار را بخوانید.

10.تمام تلاش شان را برای ارتقا افراد و جانشین پروری انجام می دهند.

یک مدیر توانمند می داند کمک به پیشرفت شغلی کارکنان باید در اولویت هایش باشد؛ مخصوصا وقتی بحث جانشین پروری پیش می آید و خیلی از مدیران به خاطر ترس از دست دادن جایگاه خود از آن دوری می کنند.

در صورتی که عادت موفق ترین مدیران و رهبران دنیا شناسایی افرادی است که می توانند مسئولیت را به عهده بگیرند و توانایی توسعه فردی و تیمی دارند.

به نظر شما یک مدیر موفق چه ویژگی های دیگری دارد؟

بیشتر بخوانید:

7 هنر و مهارت رهبری در محیط کار را بشناسید

3 آسیبی که مدیران نامرئی به مجموعه می زنند

بسیاری از مدیران استارتاپ ها با اصول تجاری سازی و مدیریت منابع انسانی آشنا نیستند

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!