پردرآمدترین مشاغل آینده ایران و جهان تا 20 سال آینده را بشناسید

تا 20 سال آینده بسیاری از مشاغل حذف می شوند اما فهرست هزاران شغل پردرآمد هستند که سبک زندگی ما را باز هم تغییر می دهند. در این مقاله کاران که براساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد و بنیاد ملی توسعه فناوری تهیه شده، مشاغل پردرآمد و آینده ساز دنیا و ایران را معرفی کرده ایم.

پردرآمدترین مشاغل آینده ایران و جهان تا 20 سال آینده را بشناسید

جالب است بدانید بسیاری از شغل های پردرآمد آینده هم در حوزه مشاغل فناوری اطلاعات قرار می گیرند.لیست شغل های پردرآمد و شغل های نوظهور که تا 3 سال آینده بسیار پر تقاضا هستند، به ترتیب اهمیت و محبوبیت در 7 خوشه شغلی زیر دسته بندی می شوند:

  1. اقتصاد مراقبت
  2. فروش، بازاریابی و تولید محتوا
  3. داده ها و هوش مصنوعی
  4. مهندسی امنیت و رایانش ابری
  5. مردم و فرهنگ
  6. توسعه محصول
  7. اقتصاد سبز

1.اقتصاد مراقبت

مجمع جهانی اقتصاد پیش بینی کرده تا 3 سال آینده ۳۷ ٪فرصت های شغلی پیش بینی شده در مشاغل جدید به خوشه اقتصاد مراقبت اختصاص دارد. مشاغلی مانند مربیان بدنسازی و ایروبیک، دستیاران و مراقبان شخصی در حوزه سلامت، متخصصان تفریح و گردشگری، تهیه کنندگان و مهندس تجهیزات پزشکی، پرستاران و مددکاران بیمارستان ها و دستیاران پزشکی همگی در سال های پیش رو بسیار پرتقاضا خواهند بود.

پردرآمدترین مشاغل دورکار را بشناسید

2.فروش،بازاریابی، تولید محتوا

مطابق این گزارش 17 درصد مشاغل پرتقاضا در سال های آینده به مشاغل مدیریت و کارشناسی فروش، انواع روش های بازاریابی و تبلیغات و همچنین کارشناس و متخصص تولید محتوا و دستیاران رسانه های اجتماعی اختصاص دارد.این شغل ها در حال حاضر هم جزو پردرآمدترین مشاغل خانگی هم محسوب می شوند. 

3. داده ها و هوش مصنوعی

براساس پیش بینی ها 16 درصد از مشاغل جدید پرطرفدار به متخصصان هوش مصنوعی و علوم رایانه و داده،آنالیست های داده، برنامه نویس ها به ویژه توسعه دهندگان فول استک و مهندسی devops اختصاص دارد.

پررونق ترین و پردرآمدترین مشاغل ایران در سال 99 را بشناسید

4. مهندسی امنیت و رایانش ابری

قرار است مشاغل مهندسی حوزه امنیت و رایانش ابری 12 درصد از مشاغل پردرآمد نوظهور در دنیا باشد. در این بخش شغل هایی مانند مهندس برنامه نویسی مرتبط با رایانش ابری، متخصصان امنیت سایبری، طراحان معماری سازمانی، مانند مهندس ،معمار و توسعه‌گر Container، متخصصان داده های ابری و کارشناسان DevOps ابری مطرح می شوند.

5. مردم و فرهنگ

9درصد از مشاغل جدید و پرطرفدار آینده به حوزه مشاغلی مانند متخصصان منابع انسانی و جذب استعداد اختصاص دارد.می دانید یک متخصص منابع انسانی چه وظایفی برعهده دارد؟

6.توسعه محصول

 در این بخش مشاغلی مانند مهندسان ،مدیران و کارشناسان مدیر محصول و اسکرام مسترها در صنایع مختلف قرار می گیرند. 

7.اقتصاد سبز

مشاغل مربوط به اقتصاد سبز که در مقایسه با 6 خوشه دیگر، تقاضای کمتری دارند شامل کارشناسی بازیافت زباله، تکنسین های سیستم تولید بیوگاز از زباله ، متخصصان نصب انرژی خورشیدی ،تکنسین های خدمات توربین های بادی، فروشندگان و بازاریاب های حوزه محصولات سبز و ارگانیک و متخصصان سیستم های اطلاعات جغرافیایی است.

به نظر شما چه مشاغل دیگری در سال های آینده پرتقاضا و پردرآمد خواهند بود؟

 

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!